Informatie over TV, DVD enz, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:20
Ik van mijn moeder de taak gekregen om een nieuwe TV een DVD speler en een geluidsset (5.1) te mogen uitzoeken om de huidige tv te vervangen.

Ik zou dat makkelijk moeten kunnen doen, want ik heb der verstand van :?
Kweet iig meer dan haar, want ze dacht dat een DVD speler een complete stereo set was, versterker, tuner... dat soort dingen...
Ze wil iig wel een breedbeeld tv

Me pa maakt et allemaal maar niet uit, als die maar goed "DVDers" kan spelen...

Enige wat ik wil is dattie ook makkelijk VCD/SVCD kan spelen zodat ik wat meer keus heb uit films ;)

Kheb net ff snel ge-utfs-t en ge-faq-t maar of der staat niks of et is een beetje erg onduidelijk...

Paar vragen die ik had:
- Op wat voor dingen moet je wel/niet letten?
- Welke merken zijn aan/af te raden?
- Waar kan ik sites vinden die tv's ed vergelijken?

Chinese merken dvd speler zijn uitgesloten omdat mijn moeder alles via haar werk besteld (inkoopsprijs) en die merken kennen ze niet, verder kan ze zo'n beetje alles krijgen.

Of der een mooi meubel bijhoort maakt niet uit, ze hebben laatst een tv-meubel gekocht, denk niet dat ze die weg gaan gooien :)

"extreme" dingen als beamers en plasma tv's enzo hoeven ook niet

Prijs maakt ook niet veel uit ... enige levensduur is verder wel een beetje van belang (jaartje of 10, me ouders kennende)

En zou der laatst een topic over geweest zijn (heb laatste 50 dagen ff snel doorgekeken) of het toch wel makkelijk met search te vinden zijn... graag de woorden waarop ik dan moet zoeken en niet alleen link naar search :)

bvd

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb niet zo een 2 drie verstand van tv ed, wat ik wel weet is dat sommige dvd spelers komen met meteen een radio, versterker, dolby decoder. Je zou dan dit apperaat icm een surround set als vervanger van je stereo kunnen gebruiken

just my 2 cents..

Canon Digital Ixus V3

• KeRsTmAnNeKe
Dat ze bestaan weet ik wel, oom en tante van me hebben zoiets, daarom dacht mijn moeder dat ook...

Maar de huidige stereo die ze hebben willen ze gewoon houden... ding is ook nog niet zo oud

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
ga naar de biblioteek en kijk daar een in audio video blad en daar staan dvd's wel vergeleken, tv's moet je gewoon in de winkel uitzoeken door te kijken welke je het meest bevalt

Verwijderd

in wat voor een prijscatagorien zit je te denken? als je laag zit moet je vaak niet al te veel noten op je zang hebben, maar als je hoger komt kan je makkelijker veeleisender zijn

Verwijderd

ik zelf heb een Philips breedbeeld 28PW9616 en een Pioneer DVD DV-525. In die Philips zit een Dolby Digital (5.1) versterker ingebouwd.

Ik moet zeggen..................... Geweldig !!!
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat
(Philips was fl.3.500 ,-- en DVD was fl.999, zo'n 1,5 jaar geleden).
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de Philips 9616 nog steeds één van de beste breedbeeld TV's zijn. Een vriend van mij werkt namelijk bij BCC, vandaar dat ik dat weet !!! :)

Duzzzzz

• KeRsTmAnNeKe
We zitten echt niet met een minimaal budget... maar het hoeven ook niet van die wat duurdere merken te zijn... denk dat ze meer dingen uit het assortiment van Philips en Sony bedoelen...

Tis verder gewoon belangrijk dat het wat jaren meekan en niet dat we na een jaar of 4/5 alweer alles moeten vernieuwen of dingen die kapot gaan

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga naar een winkel en ga naar speakers luisteren van een merk dat je kan krijgen.

Kies degene die je mooit vindt klinken en ga dan naar een versterker van een merk dat je kan kopen luisteren en neem die en koop de bijpassende DVD speler...

sim-pel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1