Toon posts:

Dell Pentium-II 266MHz (Optiplex GX1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel geheugen bankjes zitten er in een: Dell Pentium-II 266MHz (Optiplex GX1)
En ken dit geheugen er in: Kingston KTM-0326/64 64MB EDO DIMM 60ns
zo niet welk geheugen moet ik dan nemen

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op zaterdag 06 april 2002 02:39 schreef KnaLWorsT het volgende:
hoeveel geheugen bankjes zitten er in een: Dell Pentium-II 266MHz (Optiplex GX1)
En ken dit geheugen er in: Kingston KTM-0326/64 64MB EDO DIMM 60ns
zo niet welk geheugen moet ik dan nemen
hmm
het zou best kunnen dat er al SDRAM in kan, ik heb hiero ook een PII 266 met SDRAM staan (jaja 66mhz tijdperk!)...
Moet je ff die bak open schroeven als ut kan en check naar de sloten, het verschil tussen SD en EDO is je hopelijk wel duidelijk toch of nie?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem nog nie wil hem denk kopen voor internet server maar wou weten welk ram er in kon en hoeveel ram bankjes

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

hmmz... EDO dimms? die zijn nogal zeldzaam, kan je bijna standaard vanuit gaan dat die er neit ingaan... enkel bij PPro's zie je ze nog wel es...

Maaruh, een optiplex GX1... een P2 266? ik zou zweren dat er P3's in de GX1 zaten?

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op zaterdag 06 april 2002 02:56 schreef BrZ het volgende:
hmmz... EDO dimms? die zijn nogal zeldzaam, kan je bijna standaard vanuit gaan dat die er neit ingaan... enkel bij PPro's zie je ze nog wel es...

Maaruh, een optiplex GX1... een P2 266? ik zou zweren dat er P3's in de GX1 zaten?
er zitten PII's en PIII's in een GX1tje...

maar als je wil weten wat voor geheugen er in je dell moet, check de dell site. er staat ergens achterop je kast een cyfer/lettercombinatie, ff invoeren bij dell.nl en heel je specs komen eruit rollen

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Abbadon
  • Laatst online: 17:57
Ik heb hier nog een half ontmantelde GX1 staan, zit gewoon PC100/133 SDRAM in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Als je het zeker wilt weten moet je op die dell even aan de achterkant de TAG code opzoeken (5 cijfers en/of letters) en die bij de site van dell even opzoeken. Waarschijnlijk gat er SDRAM in. Die EDO DIMM is meer voor late P1's

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

pc100 of 133mhz zitten niet in een PII 266, die heb nog dacht ik een Intel 440SX chipset ofzo (goed kan ook iets anders zijn als SX)...... de 440BX (de rulende chipset ja) die heb 100Mhz als bus, maar die ene die bij een PII 266 zit heb een 66mhz bus (ga jij anders ff lekker aan 266 mhz komen).......

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Een optiplex GX1 heeft een BX chipset en kan alleen SDram aan. Dus geen EDO dimm modules. Jammer voor je. Maar die edo dimmen kan je wellicht ergens anders kwijt, ze werden veel gebruikt bij Pentium Pro systemen en zijn inderdaad zeldzaam, Ik geloof dat er best wel iemand is die om die dingen zit te springen.

Meh ...

Pagina: 1