Fannetje plakken?

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Tijdens het opstarten maakt de fan van m'n videokaart een beetje rot geluid het lijkt wel of ie blijft hangen ofzo, te weinig stroom krijgt, te veel moeten werken...

Na ja ik dacht ik ga d'r een ander fannetje op doen, ik heb hier toch nog liggen: een fcpga cooler, een slot A cooler en een pentium 1 cooler. Allemaal heatsink & fan combo's
Tuurlijk passen deze allemaal niet meteen, maar welke kan ik het beste gebruiken?
En hoe kan ik die het beste passen krijgen?

De retention clip die nu m'n videokaart koeler vast houdt lijkt me niet echt wat, het is een diagonaal stukje ijzer (dwars over de heatsink) dat met 2 plastic pinnetjes naast de chipvast wordt geklemd.
In de heatsink zit ook een klein fannetje.

Dubbelzijdig plakband houdt natuurlijk nooit een fcpga cooler op z'n plaats, ik denk dat die pentium 1 cooler wel mooi is. Maar ja die pas niet zo goed (zit zo'n ribbel op de onderkant) en die krijg ik ook niet goed vast.

Tips ????

I’m not like the OTTERS

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

een elastiekje mischien?? ;)
Kun je hem niet gewoon lijmen en wat pasta ertussen?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik heb een zelfde soort probleem
Ik had zelf zoiets gedacht: koelblokje met fan op het ding lijmen (lijm op de puntjes en koelpasta er tussen)
Verder schijnt het ook te moeten kunnen met een metaalexpoxy (dus warmte geleidende)zodat je niet hoeft te gaan knoeien met lijm en koelpasta deze tip kreeg ik BTW van Herman

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 00:17 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
HUH??? Waar ben jij tegenaan gelopen??
Doe eens effe normaal ja !! :(:(

Verwijderd

Hmm kunnen we dat gedrocht niet ff killen?

Schelden en dan ook nog zo'n brak plaatje (wat perongeluk nog aanstaat na mijn hd format) dat niet geschikt is voor kleine oogjes.

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Maar om even op het onderwerp terug te komen ...

Ik heb een Viper770 deze heeft helemaal geen active CEWLing ... alleen een CEWLblockje dus ... en ik zou idd ook mijn oude PROC. CEWLer op willen zetten ... maar welke lijm ofzo geleid goed warmte ... en ik had iets gehoord over warmtegeliedende klevende tape ...

I think therefor I am ... I think

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HERMAN IS EEN GORE KLOOTZAK
een rasechte tifuslul...[/quote]Ik word een beetje ziek van al die zielige junior pisventjes die zich alleen maar aanmelden om mensen af te zeiken.. zeker als het om mensen als Herman gaat.. ban hem maar

• actieman
En ik heet niet eens Herman, bah wat een vies plaatje in mijn thread. :r :r :r :r :r
het is toch wel :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
dat zo iemand überhaupt mag posten

Anyway, lijmen met gewone bizonkit of moet ik speciaal uit amerika voor 25,-/ml een tubetje hittegeleidendekoelblokjesplak lijm oplaten sturen? en hoe zit het dan met luchtbelletjes, das ook niet goed.
Ok met 4 puntjes lijm heb je dat niet zo snel.
Hmm ik zal die P1 koeler wel ff gelijk gaan vijlen. Lijkt me beter koelertje dan wat er nu op zit.

I’m not like the OTTERS

• actieman
Gaffertape is geloof ik die dubbelzijdige warmtegeleidende tape.... maar ja houdt die een dikke fcpga koeler??? Of P1??

En hoe kom ik daaraan?

I’m not like the OTTERS

• actieman
verder niemand?
Ben ook eigenlijk wel geïnteresseerd in de metaalexpoxy van Herman. Hoe doe'k dat en heeft er al iemand ervaringen daarmee?

I’m not like the OTTERS

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Als je van dei lijm uit een lijm pistool gebruikt werkt het het beste want dat hecht echt op alles

Verder raad ik je wel aan om alles ff goed schoon te maken voordat je gaat lijmen

• actieman
maarre alleen puntjes op de hoeken of gewoon een lekkere klodder in het midden :P

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1