• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 11:42
Hoe kan ik die irritante dansende poppetjes afzetten bij de Soul DMP-01 ?
Misschien scheelt het zelfs nog wel in batterijverbruik :7
Ik heb de nieuwste firmware al ja (1.05s).

En wat voor batterijen gebruiken jullie voor jullie mp3speler/discman (merk, ampere hoeveelheid, prijs, shop)? Ben nogal n00b op dat gebied :D.

Verwijderd

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de GP powerbank oplaadbaare batterijen ( o.a te koop bij Mycom) en de andere vraag weet ik niet

• CeeDeeS
Dat zijn dus 1800 mAH NiMH batterijen als ik het zo gauw zie?
Dus ik moet NiMH batterijen hebben? (Amperage liefst zo hoog mogelijk natuurlijk.) Staat alleen geen prijs bij helaas, alleen 4 van die krengen + lader voor 36 euro (artikelnummer 25005) :'(
Dat vind ik persoonlijk nogal veel voor een stel batterijen. Is dit echt nodig?

Nog een vraag: Is NiMH hetzelfde als NiCD? (Laat me raden, NiCD staat voor Nikkel-Cadmium-Hydride en NiMH voor Nikkel-Metal-Hydride?)

• CeeDeeS
Zou deze of deze iets zijn? Of misschien een andere van de Dixons site?

edit:
Hmm, die Panasonics zijn NiMH (andere is NiCad (is dit beter/slechter?)) en 1500 mAH (andere 600 mAH) voor €8,99 per 2 batterijen. Dus that's the one to buy of is dat nog te weinig power?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

NiCad staat voor nikkel-cadmium, het verschil met NiMH is dat de eerste geen aparte lader nodig hebben. Daarnaast hebben NiCad batterijen het geheugeneffect; als je ze niet helemaal leeg maakt voordat je ze oplaadt zal de capaciteit afnemen. Bovendien zijn ze slechter voor het milieu. NiMH zijn wel iets duurder, maar ze gaan langer mee.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 00:18 schreef dutchallenger het volgende:

En wat voor batterijen gebruiken jullie voor jullie mp3speler/discman (merk, ampere hoeveelheid, prijs, shop)? Ben nogal n00b op dat gebied :D.
1. Je kunt die poppetjes niet uitzetten, da's ook een reden dat ik voor de Iriver 2 ben gegaan. Deze is de opvolger van de RioVolt1/SoulDMP/Iriver100.
2. Het scheelt niets in het batterijverbruik, misschien 2 seconden minder speelijd van je volle batterij >:) Het backlight vreet stroom (als dat op je soul zit).

• CeeDeeS
Op zaterdag 06 april 2002 15:43 schreef InfraC het volgende:

[..]

1. Je kunt die poppetjes niet uitzetten, da's ook een reden dat ik voor de Iriver 2 ben gegaan. Deze is de opvolger van de RioVolt1/SoulDMP/Iriver100.
2. Het scheelt niets in het batterijverbruik, misschien 2 seconden minder speelijd van je volle batterij >:) Het backlight vreet stroom (als dat op je soul zit).
Mjah, backlight zit erop. Maar is toch het grootste deel van de tijd uit. Kost ff/rw ook veel batterijen?
Iriver 250 vond ik nog wat te duur tov de Soul, terwijl er maar weinig verschillen zijn (enigste wat de moeite waard is, is de display op de afstandbediening).

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 00:18 schreef dutchallenger het volgende:

Mail naar de makers van de Soulplayer om te vragen of ze een optie maken om die poppetjes uit te zetten in de nieuwe firmware.

• CeeDeeS
Op zaterdag 06 april 2002 17:50 schreef eXistence het volgende:

[..]

Mail naar de makers van de Soulplayer om te vragen of ze een optie maken om die poppetjes uit te zetten in de nieuwe firmware.
Whehe, goed id, heb ze meteen gemaild:
Dear Sir, Madame,

I have been wondering quiet some time now if there could be a way to shut down the dancing figures on the LCD-screen. So I thought there could be an option in DMP-01's next firmware to make this possible.

The reason for it is that (1) I think it's quiet annoying, (2) maybe it makes your battery last longer and (3) it doesn't look quiet professional or even cool.
Off course this is my opinion, but I think many will agree with me, and there can always be an option to put this function off so everybody can decide for himself wether it should be turned off or left the way it is now, can't there?

Best regards, Jeroen.
Nou maar afwachten he ;)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:36 schreef dutchallenger het volgende:

[..]

[..]

Nou maar afwachten he ;)
Er zijn al veel mensen geweest die die klacht hebben ingediend. Als er nu nog steeds geen nieuwe fw is om ze uit te zetten denk ik ook niet dat die er komt.

• CeeDeeS
Op zaterdag 06 april 2002 19:36 schreef CeeDeeS het volgende:

[..]

[..]

Nou maar afwachten he ;)
Jaja, ik heb eindelijk hun antwoord binnen. Snelle service daar...
Sorry, there is no way to disable the dancing by firmware upgraded. Also, we do not have a plan to release a new frimware for DMP01 yet.
Best Regards,
AVC
www.soulplayer.com
Dus het is helaas niet af te zetten...
Nou was ik toch al van plan om mijn Soulplayer weg te doen (niet dat dit de doorslag geeft), vanwege de aankomende zomer en dan wil ik een wat kleinere mp3speler die in mijn broekzak past. Iemand interesse in dit beestje? :D
Voor 120 euro incl verzendkosten issie van jou ;) (Soulplayer + afstandsbediening + oordopjes + adapter + opbergtasje)
PS: nie zeiken over vraag en aanbod, want daar is de markt nou eenmaal niet zo groot als op het forum :P
Pagina: 1