Kazaa concurent van DPC?!

Pagina: 1
Acties:

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 23:01

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Topicstarter
Aloha mede dpc-ers,

Het volgende viel me op: Ik las net een artikel waarin stond dat Kazaa ook distributed computing toe ging passen. Op deze mannier hoopt brilliant hiermee nog wat geld mee te ontvangen. Bij het installeren van de Kazaa client krijg je dus hidden dit meegestuurd (het staat wel in de overeenkomst waarmee je akkoord moet geen, maar die leest toch niemand :z)

Het nadeel is wel dat je rekenkracht wordt omgeleid naar de kazaa distributed programma wat ten koste gaat voor de DPC :( clients (ik heb die nieuws ook gesubmit bij tweakers).

edit: Hier trouwens het artikel:
http://www.zdnet.be/News.cfm?id=16704&mxp=40

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
geen kazaa..

sim-pel

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

KaZaA Lite?
(en er toch zat andere manieren om aan je "stuff" te komen?)

last.fm

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

grokster :)

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Hier staat de promotiepagina van brilliantdigital.

't Is wel opvallend, dat ZDnet eerst publiceert hoe dit onderdeel te verwijderen is en een dag later weet mee te delen, dat wat 't is. :)
De volgende drie stappen verwijderen de software grotendeels. Onderstaande methode is uitgeprobeerd op pc's met Windows 2000 en Windows XP, maar zou ook met andere versies van Windows moeten werken. CNet Networks en ZDNet.be aanvaarden echter geen verantwoordelijkheid door het publiceren van deze instructies die mensen op eigen risico kunnen uitvoeren. Het is slechts één verwijdermethode en kan ongeschikt zijn voor andere machines en softwareconfiguraties. Het is een goed idee om een back-up te maken van kritieke bestanden voordat je de instructies uitvoert.

1.Ga naar het Configuratiescherm (Control Panel) en kies voor Toevoegen/Verwijderen programma's (Add/Remove Programs). Selecteer het programma 'b3d Projector' en klik op Wijzigen/Verwijderen (Change/Remove).

Er kan nu een bericht komen dat het verwijderen succesvol verlopen is. Wij kregen echter eerst een foutmelding en slaagden pas door het nogmaals te proberen. Zoek hierna op je computer naar een map genaamd 'BDE'. Deze vind je hoogstwaarschijnlijk in de map WINNT (bij Windows NT en XP) of Windows (bij 9x). In deze map zit het programmabestand 'bdeclean.exe'. Voer dit programma uit en verwijder daarna de map 'BDE'.

Waarschuwing: Een ander programma dat niets met KaZaA of Brilliant heeft te maken, maakt ook een map aan genaamd 'BDE'. Dit programma is Borland Database Engine. Als je denkt dat deze software op je pc is geïnstalleerd of je twijfelt om een andere reden over het verwijderen van de map 'BDE', laat deze dan op je pc staan.

2.In de map 'Temp', die je normaal gesproken aantreft in de map 'Windows' of 'WINNT', is een map aangemaakt met de naam 'Brilliant' met daarin meerdere bestanden. Verwijder de complete map 'Brilliant'.

3.Na de stappen 1 en 2 te hebben uitgevoerd, zijn er nog een paar bestanden van Brilliant Digital die in kritieke systeemmappen van je computer zijn geplaatst en die verwijderd moeten worden. Opnieuw een waarschuwing: als je de verkeerde bestanden verwijdert, kan dat het functioneren van je pc beïnvloeden. Bij twijfel kun je dus beter geen bestanden verwijderen. Je treft de bestanden aan in de map 'Windows/System' of 'WINNT/System32':

bdedownloader.dll
bdedata2.dll
bdefdi.dll
bdeinsta2.dll
bdeinstall.exe
bdesecureinstall.cab
bdesecureinstall.exe
bdeverify.exe
bdeverify.dll

Na het verwijderen van deze bestanden is Brilliant Digital grotendeels van je systeem verwijderd, terwijl de software KaZaA blijft werken.

Met bijdragen van John Borland, News.com

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Op zaterdag 06 april 2002 00:14 schreef Sequence het volgende:
grokster :)
* Loco-Motiv prefer FTP
(is ook maar een smaak)

last.fm

Verwijderd

Nieuws en Help-artikel was op dezelfde dag. (8>

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb nooit wat bijzonders gezien aan de snelheid.
Altijd heb ik dat van mun clients in de gaten gehouden, dusja :P

Toch heb ik het ff verwijderd ... DPC boven alles he !

ToeTTTTTTT :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het is logisch, dat je nog niets gemerkt hebt van dit netwerk, want het wordt pas over 4 tot 6 weken actief. ;)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Ik ben erg bang dat dit soort ontwikkelingen zwaar ten koste gaat van de produktie van de DPC, eerst google die in hun googlebar zoiets op gaan nemen, nu dit weer, nog even en overal zit een distributed computing programmaatje bij.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41

Flapmo

and back is gigi!

WTG weer een extra programma bij KaZaA, daarom gebruik ik het ook niet... :)

FXP-boards rule da world

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Direct Connect :)
Pagina: 1