Toon posts:

[digicam] (welke, maar vooral ) filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovelen op zoek naar digicam...max rond 400 E.
Wil 2 mpx, min. 3x opt.zoom, en als het kan lijkt meer dan 100 ISO me mooi meegenomen. Blijven over:
- Canon A40
- Fuji 2600 of 2800
- Sony P50
De Fujis lijken bekend te staan om mooi beeld, de Canon is handzamer (platter) denk ik en gaat tot 400 ISO, de Sony is het lichtst. Wie hier op wil reagern graag - maar ik heb nog een vraag: Nu heb ik nog 1 criterium en dat is filmpjes. Tot nu toe kijk ik daar ook naar (8/10/20 fps, 10/20/60 sec, wel/geen audio) maar wat is jullie ervaring: slaat het eigenlijk ergens op, filmpjes maken op je digicam, DOE je het ook echt als je het hebt ?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op vrijdag 05 april 2002 23:36 schreef friek het volgende:
Zoals zovelen op zoek naar digicam...max rond 400 E.
Wil 2 mpx, min. 3x opt.zoom, en als het kan lijkt meer dan 100 ISO me mooi meegenomen. Blijven over:
- Canon A40
- Fuji 2600 of 2800
- Sony P50
De Fujis lijken bekend te staan om mooi beeld, de Canon is handzamer (platter) denk ik en gaat tot 400 ISO, de Sony is het lichtst. Wie hier op wil reagern graag - maar ik heb nog een vraag: Nu heb ik nog 1 criterium en dat is filmpjes. Tot nu toe kijk ik daar ook naar (8/10/20 fps, 10/20/60 sec, audio) maar wat is jullie ervaring: slaat het eigenlijk ergens op, filmpjes maken op je digicam, DOE je het ook echt als je het hebt ?
neen ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 april 2002 23:40 schreef Mooooody het volgende:

[..]

neen ;)
Indeed.... nja... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe... maar dan niet serieus. De kwaliteit is gewoon bagger.

Wanneer zou ik het serieus gebruiken? Als ik iets bewegends wil laten zien hier op GoT bijvoorbeeld... maar dan nog..... neh

• ludo
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik heb de sony dsc-p50...

En eigenlijk is die video-functie volledig nutteloos :). Het is even grappig, maar je hebt er niks aan. Koop dan een videocamera.

ff voorbeeldje zien van filmpje?
klik hier :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zijn nog eens snelle en duidelijke antwoorden :)
Maar wat is er bagger aan ? 20 fps komt toch in buurt van 24/25 (film/video) - is zelfs dan de afmeting te crappy ? Zelfs 320x240 met 20 fps en audio heb je dus nog steeds niks aan vinden jullie ? Ik denk aan gebruik op een webpage b.v.

• ludo
Kijk eens naar dat filmpje van mij... En oordeel zelf :)

--- edit
Het voordeel van die Sony is trouwens wel dat je niet echt een max lengte van het filmpje hebt (10/20 sec), maar gewoon totdat de MemoryStick vol is. Daar heb je wel meteen weer een nadeel van de Sony, want die stikkies zijn erg duur.

Verwijderd

Topicstarter
hehe shit jij bent snel, thx!..ok dat ziet eruit als 320 maar wel meer dan 8 fps toch ? (ik dacht dat dat de limit was van die p50). Wat ik nu wel meteen weet: zonder audio is het sowieso onzin :)

• ludo
Jah... het aantal fps kwakkelt een beetje. Het is net acceptabel, zal wel rond de 20 liggen. Maar er zit, naar mijn weten, geen limiet op het aantal fps'en.

Zonder audio is idd beetje stom, stomme film :+

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik gebruik de videofunctie ook heel af en toe, altijd voor korte internetfilmpjes van jackass-achtige dingen. Ik kan maximaal 60 seconden, 15 fps, 320x240 (waarvan 308x240 effectief), monogeluid zoomcontrol uitgeschakeld. Dat vind ik genoeg af en toe een (klein) internetfilmpje.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb welgeteld de movie-mode één keer gebruikt, dit om te testen of de functie het deed. Ja dus.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 00:17 schreef Johnny64 het volgende:
Ik gebruik de videofunctie ook heel af en toe, altijd voor korte internetfilmpjes van jackass-achtige dingen. Ik kan maximaal 60 seconden, 15 fps, 320x240 (waarvan 308x240 effectief), monogeluid zoomcontrol uitgeschakeld. Dat vind ik genoeg af en toe een (klein) internetfilmpje.
Ik heb nou precies hetzelfde, heb dan ook dezelfde camera :9

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 15:23

Zeeuw

5.6

Ik heb de Canon Digital Ixus 300
En vind die optie wel geinig, ik heb ook zon arnol filmpje :D
Mijn is wel mooie kwaliteit hoor, beter als dat filmpje hierboven. En geluid is wel noodzakelijk ja.
Ik heb die film mode al kei vaak gebruikt :)
20 Fps, goeie kwaliteit, alleen jammer dat er maar een paar sec. op kan in de hoogste resolutie (640*480, 4sec)
320*240, 10 sec. alhoewel ik op deze resolutie ook 30 sec vol heb gekregen, was met wintersport en dan heb je veel WIT, dus da neemt niet zoveel ruimte in omdat ie de beeldjes in JPEG opslaat.)

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Minolta Dimage S304

3MP, filmpjes van 60 seconden, gebruik ik regelmatig.
Pagina: 1