Is dit mogelijk? ik heb namelijk altijd gedacht dat ik niet een hogere fsb kon kiezen dan de snelheid van mijn ram, dus in mijn geval 100 mhz. En hoe kan ik mijn core volt. boven de 1.7 v krijgen?? Ik heb een socket 370 mobo (abit bx133).
Verwijderd
Geheugen kan altijd sneller als dat het eigenlijk is. Sommige PC100 reepjes kunnen op 105 lopen maar er zijn er ook die de 133Mhz halen. Daar kun je alleen achter komen door te testen.
Je cvoltage hoger krijgen als 1.7V kan door de bios de te flashen als hij op 1.7V staat. Na de flash is 1.7V Default en kun je tot ongeveer 2V gaan. Let wel op : Dit geldt alleen voor Abit mobo's maar niet voor alle Abit mobo's. Hier geldt dus ook weer het uitproberen en kijken of het werkt.
Suc6
typen blijft moeilijk
Je cvoltage hoger krijgen als 1.7V kan door de bios de te flashen als hij op 1.7V staat. Na de flash is 1.7V Default en kun je tot ongeveer 2V gaan. Let wel op : Dit geldt alleen voor Abit mobo's maar niet voor alle Abit mobo's. Hier geldt dus ook weer het uitproberen en kijken of het werkt.
Suc6
typen blijft moeilijk
Verwijderd
Draait hij stabiel op 850MHZ??
dan heb je al geluk. wil je nog hoger gaan moet je aan wel extreme koelling denken.
Beyond fep/alfa ect...
succes
dan heb je al geluk. wil je nog hoger gaan moet je aan wel extreme koelling denken.
Beyond fep/alfa ect...
succes
het is met ram net zo als met processors...sommige modules kunnen veel hoger aan dan ze 'aangeven', anderen houden gelijk bij 100 op ofzo..(misschien 105)
er zijn hier genoeg luitjes die een 150 mhz fsb hebben op 133 mhz geheugen..gewoon proberen of het wil, maar denk om de temp!
er zijn hier genoeg luitjes die een 150 mhz fsb hebben op 133 mhz geheugen..gewoon proberen of het wil, maar denk om de temp!
Verwijderd
Mijn Celly 566 draait stabiel op 876 Mhz, maar als ik de fsb op 112 zet, geeft Windows een algemene fout, en start ie niet op...
(abit BH6 rev. 1.0 met Globalwin Fkp32 cooler)
(abit BH6 rev. 1.0 met Globalwin Fkp32 cooler)
OKe, maar moet ik dan echt alles gaan koelen>??????? dus ook mijn ram??? Ik weet niet of twee koelers op mijn celly nuttig is???? en mijn ram, hoe kan ik die het beste koelen??????
je ram hoef je niet te koelen, je ram haalt het of haalt het niet.
Oke, klinkt logisch en leuk!!! maar.......
ik kan mijn celly lekker overklokken alleen is win9x extreem onstabiel (heb mijn celly op 850 draaien), en nu wil ik mijn voltage omhoog gooien...
So far so good, alleen ik kan niet hoger komen dan 1.75v. Ik mijn bios al geflasht terwijl de corevoltage op 1.75v staat, maar nothing changes..... UNA PETRA DELLA SCARPA! CAPISCE?? Het is gewoon suckend. Wat moet ik doen???????
ik kan mijn celly lekker overklokken alleen is win9x extreem onstabiel (heb mijn celly op 850 draaien), en nu wil ik mijn voltage omhoog gooien...
So far so good, alleen ik kan niet hoger komen dan 1.75v. Ik mijn bios al geflasht terwijl de corevoltage op 1.75v staat, maar nothing changes..... UNA PETRA DELLA SCARPA! CAPISCE?? Het is gewoon suckend. Wat moet ik doen???????
Pagina: 1