Toon posts:

[XP] highpoint 372 raidcontroller nightmare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag kreeg ik eindelijk mijn Epox 8K3A+ met 2x256 PC2700 DDR geheugen :9

Mobo ingebouwd, alles aangesloten, BIOS ingesteld, opstarten met de bestaande Win XP (voor configuratie zie sig.)
Dit zou geen probleem mogen zijn, omdat beide VIA-bordjes zijn met de laatste 4 in 1-drivers en omdat de hpt372 van het 8K3A+ mobo ook moet werken (volgens Hightpoint) op de driver van de hpt370, die op de 8KTA3+ zit.

Maar helaas, zover kwam ik niet. Een mooie BSOD tijdens opstarten.
Ik heb alle kaarten behalve de videokaart eruit gehaald om uit te sluiten, dat het een conflict was, helaas geen effect.
Ik heb de CD's los gegooid van de normale IDE-controllers (ATA66/100/133) en daar de harde schijven opgezet.
Windows start op en begint keurig wat nieuw gedetecteerde hardware te installeren.
Bij de installatie van de hpt372 deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1495338011

Dit heb ik met álle drivers van de hpt372 én hpt370 :(

De rest van de middag en de avond, tot aan deze post, ben ik op internet aan het zoeken geweest naar een oplossing hiervoor, maar ook bij Highpoint en de Microsoft KB en zélfs bij GoT ;) is hier niks over te vinden.

Ik heb inmiddels de bios van het mobo geupdate naar de laatste versie (waar je ook kunt zien dat de AGP en PCI-deviders goed werken :)) maar je raad het al... niks dus.

Nou heb ik in de bios van de raidcontroller gezien, dat beide schijven gezien worden als ata133, terwijl het volgens mij ata100 moet zijn (Maxtor 6L060J3 en 6L040J2), maar ook dat kan ik niet instellen in de bios ;(

Kan iemand me zeggen wat ik fout doe?

/me heeft nog nooit zo'n lange vraag gesteld ;)

Verwijderd

De driver die bij XP wordt geleverd voor de HPT370 werkt niet op de HPT372.
De HPT372 wordt wel keurig gedecteerd, alleen geeft Windows later aan dat hij geen HD's kan vinden.

Misschien even handig om je Windows opnieuw te installeren met de flop die bij de 8K3A+ zat?

De Maxtor D740X is een ATA133 schijf, dus dat klopt wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog het een en ander geprobeerd n.a.v. wat tips, die ik vanmorgen kreeg, maar ook dat hielp allemaal niks ;(

Vanmiddag ben ik begonnen met een verse installatie en nu werkt alles naar behoren.

Jammer alleen, dat ik weer een week bezig ben om alles weer te tweaken en te installeren :(

Ik zal ff in SM melden, dat deze op slot kan ;)