[win2k] Error mbt kopieren van files

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik win2k draaien op mijn pc. Nou wil ik een aantal bestanden vanuit Mijn Documenten naar m'n E:\ partitie kopieren. Dit gaat echter niet omdat windows met de volgende melding komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/file_error.gif

Ik weet heel zeker dat het bestand niet in gebruik is, ook niet via een netwerk, want dat heb ik simpelweg niet :)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, 't zal vast iets simpels zijn, maar ik kom er ff niet uit.

Bij voorbaat dank.

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Was het niet zoiets van dat je archiveren moest uitzetten van die map :?

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:37

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Misschien als je ff herstart dat je het wel kan kopieren

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je die folder niet toevallig geshared met een programma? Zoals KaZaa of Morpheus?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 23:06 schreef zmn het volgende:
Was het niet zoiets van dat je archiveren moest uitzetten van die map :?
Kan wel, iemand meer info hierover :?
Op vrijdag 05 april 2002 23:06 schreef VIsje het volgende:
Misschien als je ff herstart dat je het wel kan kopieren
Heb ik idd geprobeerd, ik kon toen 1 file kopieren, waarna windows wederom met dezelfde error kwam :(

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 23:09 schreef Merely het volgende:
Heb je die folder niet toevallig geshared met een programma? Zoals KaZaa of Morpheus?
Goeie, zal meteen even kijken

edit:
Kazaa kijkt in: D:\Program Files\KaZaA\My Shared Folder, dus dat kan het niet zijn denk ik. Ik heb filesharing in kazaa uitstaan.
iMesh zou best wel es zijn bestanden in deze map kunnen gooien, maar die is niet actief op dit moment dus dan zou het ook geen problemen mogen geven lijkt me. Of heb ik dit verkeerd :? Met niet actief bedoel ik dat het proggie dus uitstaat (niet dat ie niks aan het downen/uppen is).

• Timmert
  • Niet online
Ik ga nu naar m'n werk, als iemand nog een idee heeft hoor ik dat natuurlijk graag :)

Verwijderd

Probeer het eens via CMD line.

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 10:19 schreef René vd Veen het volgende:
Probeer het eens via CMD line.
Ok, ik ben dus best wel DOS n00b. Denk dat me dat wel gaat lukken alleen stuit ik op 1 probleempje. Ik moet op een gegeven moment natuurlijk in DOS naar Mijn Documenten, maar hoe typ ik dit in DOS :? Iets van "cd mijn~d~1 werkt niet.

Misschien een erg stomme vraag, maar ik heb het DOS tijdperk gemist :)

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

cd mijndo~1

spaties valen dus weg, en bij namen langer dan 8 karakters laatste 2 vervangen door ~1.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 19:34 schreef Force het volgende:
cd mijndo~1

spaties valen dus weg, en bij namen langer dan 8 karakters laatste 2 vervangen door ~1.
Dat van die ~1 wist ik al, maar bedankt, ik ga het nu proberen wat ie in dos doet.

Iemand ondertussen nog een idee hoe ik het probleem op kan lossen?

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 19:37 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Dat van die ~1 wist ik al, maar bedankt, ik ga het nu proberen wat ie in dos doet.

Iemand ondertussen nog een idee hoe ik het probleem op kan lossen?
Oke, schiet mij maar lek :P

Hij blijkt het nu zowel onder windows als onder dos weer goed te doen :?

Wordt vervolgd zou ik haast zeggen...

Verwijderd

misschien overbodige post, maar ik denk dat ik wel wat toelichting kan geven:

Ik heb vaker meegemaakt dat Win2K vind dat een file al open is als ie in je winamp playlist staat, of zoals al opgemerkt is in een shared dir staat van een of andere winmx like proggie.

ik vermoed dat jij em in je playlist had staan :)

• Timmert
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 20:10 schreef Flashpoint het volgende:
misschien overbodige post, maar ik denk dat ik wel wat toelichting kan geven:

Ik heb vaker meegemaakt dat Win2K vind dat een file al open is als ie in je winamp playlist staat, of zoals al opgemerkt is in een shared dir staat van een of andere winmx like proggie.

ik vermoed dat jij em in je playlist had staan :)
Daar zat ik eerder dus ook aan te denken, maar het waren allemaal files die nog in m'n playlist moesten, dus dat was het niet. :)

• Timmert
  • Niet online
Ik kick hem ff omhoog, het probleem doet zich nu namelijk opnieuw voor. Bij álle bestanden in een bepaalde dir welteverstaan.

Kopieren/plakken gaat prima, maar zodra ik knip en ergens anders plak dan komt ie dus met bovenstaande melding.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit: ik kan de bestanden dus _wel_ verwijderen uit de brondir... :?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kreeg deze melding ook meerdere malen na het kopieren van verschillende DivX films (700+ MB) Na een MB of 600 geeft ie ook deze melding. Op de doellocatie staat wel een bestand alleen t is dus kleiner en niet af te spelen...

Wat is zoizo de command om in dos te kopieren? Ik snapte hetgeen hierboven niet.... :P

• Timmert
  • Niet online
De manier om te kopieren in dos is als volgt.

Stel je wil het bestand brainpower.mp3 van C:\Mijn documenten kopieren naar D:\Mp3, dan doe je dat als volgt:

je opent een dosbox, dan komt ie eerst in je windows dir, dan tik je dus eerst
code:
1
cd..

zodat ie in C:\ komt.
Dan tik je
code:
1
cd mijndo~1

dan tik je
code:
1
copy brainpower.mp3 D:\

en voila :)

Verwijderd

Je probleem klinkt naar hetzij een NTFS rechten probleem, hetzij "encrypted file system" probleem.

Beide systemen gedragen zich namelijk anders bij kopiëren dan bij verplaatsen."

Voor NTFS rechten: Bekijk de eigenschappen van de map in kwestie, tabblad "Beveiliging". Corrigeer eventueel missende toegangsrechten.

Voor EFS: Bekijk de eigenschappen van de map in kwestie, en klik op de knop "geavanceerd". Als de optie "Inhoud coderen..." aanstaat, zet die dan uit.

Succes

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 19:44 schreef CyrusIII het volgende:
Je probleem klinkt naar hetzij een NTFS rechten probleem, hetzij "encrypted file system" probleem.

Beide systemen gedragen zich namelijk anders bij kopiëren dan bij verplaatsen."

Voor NTFS rechten: Bekijk de eigenschappen van de map in kwestie, tabblad "Beveiliging". Corrigeer eventueel missende toegangsrechten.

Voor EFS: Bekijk de eigenschappen van de map in kwestie, en klik op de knop "geavanceerd". Als de optie "Inhoud coderen..." aanstaat, zet die dan uit.

Succes
Dat van NTFS kan het niet zijn, ik draai FAT32 :)
Wat EFS betreft, ik zie bij de eigenschappen van die map nergens een knop geavanceerd :?

• Timmert
  • Niet online
Dubbel

Verwijderd

EFS en de "geavanceerd" knop zijn onderdelen die horen bij NTFS partities. Bij een FAT32 partitie zul je noch de knop noch EFS problemen tegenkomen.

• Timmert
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 20:08 schreef CyrusIII het volgende:
EFS en de "geavanceerd" knop zijn onderdelen die horen bij NTFS partities. Bij een FAT32 partitie zul je noch de knop noch EFS problemen tegenkomen.
Ah, oké ik snap hem :)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nog steeds last van het probleem.
Een Dos venster openen in windows en via de command kopieren helpt ook niet. Alleen kopieren werkt ook niet; kprobeerde net een DivXje te kopieren maar het doelbestand kon uiteindlijk niet afgespeeld worden hoewel deze toch hetzelfde formaat had... het bronbestand deed t wel gewoon. Ik heb alleen FAT32 partities dus niks met rechten. Zelfs in veilige modus opstarten en kopieren werkte niet. Ik weet 100% zeker dat de bestanden niet gebruikt worden. Mijn RAM (512 MB SDRAM) lijkt mij ook geen probleem... wat kan t nog meer zijn? :?

Verwijderd

Wat je ook kunt doen in en command prompt is het volgende:

cd "c:\documenten en instellingen\voornaam achternaam\mijn documenten"

Tussen kwootjes dus, dan hoef je niet te klooien met ~1 enzo....

• Timmert
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef Roelemewoel het volgende:
Ik heb nog steeds last van het probleem.
Een Dos venster openen in windows en via de command kopieren helpt ook niet. Alleen kopieren werkt ook niet; kprobeerde net een DivXje te kopieren maar het doelbestand kon uiteindlijk niet afgespeeld worden hoewel deze toch hetzelfde formaat had... het bronbestand deed t wel gewoon. Ik heb alleen FAT32 partities dus niks met rechten. Zelfs in veilige modus opstarten en kopieren werkte niet. Ik weet 100% zeker dat de bestanden niet gebruikt worden. Mijn RAM (512 MB SDRAM) lijkt mij ook geen probleem... wat kan t nog meer zijn? :?
Ik heb het probleem dus ook, ik ga binnenkort toch de boel formatteren, dus misschien is het na een reïnstall van win2k opgelost... k ben benieuwd :)

• Timmert
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 23:42 schreef Timmert het volgende:

[..]

Ik heb het probleem dus ook, ik ga binnenkort toch de boel formatteren, dus misschien is het na een reïnstall van win2k opgelost... k ben benieuwd :)
Heb vanwege tijdgebrek nog steeds niet geformatteerd, en het probleem doet zich nog steeds voor :(

Het is bij mij nu zo dat ik geen files kan moven (knippen/plakken), maar wel kopieren. Mijn oplossing is dus gewoon de file kopiëren, waarna ik hem zonder probs op de bronlocatie kan deleten :)

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

ik veronderstel dat het aan de interne player ligt van windows explorer, kben nu aan het uitzoeken hoe je die kan uitzetten.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even scandisk gedraaid?
Zit de partitie niet bijna vol (dan passen de bestanden niet meer in de prullenbak)

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dextrose/prob.jpg
Ik verdenk dus dit procesje, kzou het es willen testen door het uit te zetten, maar vind nergens hoe. Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Dextro op 27-11-2002 00:20 ]

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Misschien een mogelijke oplossing, kben het zelf ook nog aan het testen:
Ga naar extra -> mapopties
Daar op tabblad algemeen vind je "webweergave".
Zet dit op "klassieke windows mappen gebruiken".

Laat weten als dit werkt of niet.

Verwijderd

Ok, je probeert het bestand dus gewoon te verplaatsen?
Volgende handeling:
- Kopieer eerst het bestand naar de plek waar je hem wilt hebben.
- Dan kun je de andere file deleten.

Heb hetzelfde probleem, maar op deze manier heb ik er geen last meer van.

:9

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of verplaats de hele map ZONDER dat de bestanden in explorer zichtbaar zijn (je hebt dit ook als je bijv. een floppy wilt formatteren en tegelijk staan de bestanden op de floppy rechts zichtbaar in het explorer venster.

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Dextro heeft gelijk het is media player. Heb hetzelfde gezeur gehad.
Op het moment dat je een divx of mp3 aanklikt laadt mediaplayer hem in.
Op dat moment krijg je de foutmelding als je move of copy doet.
wat bij mij meestal werkt is heel slepen zodat mediaplayer zich erniet mee kan bemoeien.
Ook oplossing is verkenner aanpassen naar windows classic mode.
Krijg je geen info meer aan de zijkant.

t'werkte voor mij dus proberen maar 8)

ps:kan je vinden onder: Tools -> folder options ....

[edit] ok hij was me al voor.

[ Voor 5% gewijzigd door malbolgia op 28-11-2002 19:41 ]

keep it cool, keep it watercooled

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Okay, dat Windows Media Player hierachter zit had ik al wel langer door.
En dat het een godgeklaagd probleem kan zijn heb ik ook ondervonden.

Methode van kopiëren en dan weer deleten is me dubbel werkt lijkt me.

En de 'Snelweergave van dit item' of de toekenning van MP3/AVI/.... aan Windows Media Player heeft hier ook érg weinig mee te maken.

Dus, heeft er iemand een voorstel (buiten shell-aanpassing ?) om dit eens en voor altijd te stoppen; dat hij niet altijd dat bestand gaat 'inladen' in een WMP die dan opzij van je Verkenner moet verschijnen ???

Oplossing van naar "Klassieke modus" te gaan is wel een oplossing, maar een stap terug als je het mij vraagt.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mizitras - goed gezocht, dat moet ik je nageven, maar deze thread is dusdanig oud dat ik je wil vragen even een nieuw topic te openen waarin je eventjes je probleem omschrijft, en naar dit topic linked ter referentie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.