ISDN Usb adapter onder Linux?

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn dynalink is128PU+ adapter onder linux aan de praat krijg.
het gaat om linux mandrake 7.2.

Een interne adapter paste niet in de computer :) het betreft namelijk een omgebouwde computer uit een treinkarretje uit oostenreik *D. Er zit nu een pentium 200mmx in en 64mb edo ram, en ik wou hem dus gaan gebruiken als router.

Maar goed, echt veel verstand van linux heb ik nie, en ik krijg het dus niet voor mekaar.

Verwijderd

usb in je kernel compileren?

• -MvZ-
is dat niet standaard gedaan dan? met die mandrake?

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op vrijdag 05 april 2002 23:16 schreef -MvZ- het volgende:
Nope :)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 05 april 2002 23:16 schreef -MvZ- het volgende:
Waarschijnlijk wel. Hang dat USB ding er eens aan en kijk eens in je logs (/var/logs/messages voornamelijk).

• -MvZ-
ic.... zoals ik al zei ben ik net echt thuis in de linux wereld.
Maar als ik bij mandrake bij dragconf kijk dan zie ik daar bij boot services wel usb tussen staan. Alleen als ik die aanvink, en de pc opnieuw opstart, dan is die weer uitgevinkt.
Zou dat ook niet als een module geladen kunnen worden ofzo.
Kernel compilen zit er niet helemaal in, geen compilers geinstalleerd :(

ook staan er wel bestanden als usbcore.o in de directory in /lib/modules/2.2.17-21mdk/usb/

• -MvZ-
ik heb net ff gekloot met insmod usbcore, en dan komt er in messages log bestand het volgende te staan:

usb.c: Registered new driver usbdevfs
usb.c: Registered new driver hub

dat lijkt tenminste ergens op... en nu? ik bedoel als ik bij netwerk configuratie kijk en dan isdn zooi selecteer en dan external, dan kan ik alleen kiezen uit de com-poorten...

dus verder kom ik nie

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ja, en wat verschijnt er in je logs?

• -MvZ-
Nou ik heb dus al de bestanden in /etc/log/ doorgezocht op regels met usb erin, en dan blijven alleen de twee bovenstaande regels over.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zaterdag 06 april 2002 11:48 schreef -MvZ- het volgende:
Nou ik heb dus al de bestanden in /etc/log/ doorgezocht op regels met usb erin, en dan blijven alleen de twee bovenstaande regels over.
Die nope van mij sloeg dus op het feit dat je de juiste drivers nog moet vinden voor de speciafieke modem Mandrake 7.2 (was het toch) ziet deze niet automatisch.
Usb werkt ook eerlijk gezegt niet echt prettig in de kernel die met 7.2 is meegeleverd (2.2.x) handiger is mischien om of een recentere mandrake te nemen 8.2 bijv of om zelf de kernel uptegraden naar bv 2.4.18 oid.

• -MvZ-
ik ga het wel met mandrake 8.2 of die nieuwste redhat proberen... ik laat het wel weten of ik er uit kom :) iig bedankt

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 23:04 schreef -MvZ- het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn dynalink is128PU+ adapter onder linux aan de praat krijg.
het gaat om linux mandrake 7.2.

Een interne adapter paste niet in de computer :) het betreft namelijk een omgebouwde computer uit een treinkarretje uit oostenreik *D. Er zit nu een pentium 200mmx in en 64mb edo ram, en ik wou hem dus gaan gebruiken als router.

Maar goed, echt veel verstand van linux heb ik nie, en ik krijg het dus niet voor mekaar.
Wil niet... deze USB modem ondersteund geen ACM

Ik had deze ook

• -MvZ-
weet je dat heel zeker? ik dacht dat die zo'n beetje al die dynalink dingen redelijk ondersteund werden.... op wat voor linux versie heb je lopen kloten dan?

welke isdn usb adapter gebruik je nu dan die wel werkt?

• -MvZ-
Ik heb het nu zover dat mandrake 8.2 geinstalleerd is.
en bij drakconf zie ik onder hardware -> usb devices wel een "usb isdn ta" staan. Zou ik hem niet op een of andere manier toch aan de praat kunnen krijgen verder dan? want onder "isdn modems" staat niks...
weet iemand misschien eentje die WEL werkt onder linux????

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

iMars

Full time prutser

Ik denk dat je USB maar uit je hoofd moet zetten.
Dat wilde ik ook kopen namelijk.

Ik had al zo'n zelfde Dynalink USB adapter, maar krijg ik mooi niet aan de praat onder RedHat 7.x

Ik wilde er nog een USB analoge modem bij kopen, maar heb toch maar een externe seriele gekocht van E-Tech, werkt perfect trouwens.!!!!

Mocht het je lukken, ben ik wel erg geinteresseerd in hoe je het voor elkaar krijgt.

Mzzl & Suc6

*edit: taalfoutje ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1