wav----?drum veels te hard...hoe zachter

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb net met band op minidisc opnames gemaakt van band, gaat gewoon om voor de lol, maar de drums hoor je veels tehard, hoe kan je dit zachter maken
we hebben 2 gitaren drum en bass (geen zang)
ik heb nu aantal proggies, maar welke is beste en welke insttellingen moet ik dan gebruiken, heb hier zelf weinig verstand verstand van

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, dan moet je bij de opname meerdere microfoons en een mengtafel gebruiken en dan tijdens de opname de instrumenten apart inregelen...

als het al een Wav bestand is, wordt het HEEL erg irritant kloten met een equalizer...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien kan je er met multiband compressie nog wat accenten verleggen, maar zoals JvS zegt had je eigenlijk gewoon bij het mixen op moeten letten.

Who is John Galt?

• mad_dog
ooit is met mengpaneel gedaan, maar dat ging ook niet goed, hadden we op pc aangelsoten.
dan speelden we eerst (apart) rechtsreeks op mengapeenl, das was niks, daarna met versterker er tussen, dat was ook niks...en smanevoegen was ook erg moeilijk
we hebben het nu dus allemaal tegelijk opgenomen, en dat klinkt..raar maar waar...beter
maar ik ga ss ff wat proberen met die setting

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

frequentie bereik van drums is bijna volledig spectrum, dat ga je nooit redden om dat afzonderlijk zachter te krijgen...

de betaler vervuilt

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Kan niet, lukt nooit meer achteraf. Zelfs als je er rekening mee gaat houden tijdens de opname is het al lastig genoeg. Je krijgt echt snel last van hinderlijke hoeveelheden overspraak met drums. Die dingen maken gewoon onzettend veel geluid. Je moet eigenlijk er schermen omheen zetten of in een grote ruimte zetten met veel ruimte tussen de mics van de rest en de drums.
Een drummer die zich kan beheersen kan trouwens ook helpen :).

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 06 april 2002 00:52 schreef Jag het volgende:

Een drummer die zich kan beheersen kan trouwens ook helpen :).
ROTFLMAO! :+

de betaler vervuilt

Verwijderd

Nah overspraak zullen ze niet zoveel last van gehad hebben.. Ik ga er vanuit dat het electrische gitaren zijn, dus die bleren al hard genoeg in de mics... En zang zit er niet in..

Overigens is er wel wat mee te doen, met het geluid, maar de kwaliteit wordt er echt niet beter van vind ik.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

hij had z'n basdrum kunnen dempen met een deken, dat zou al een begin geweest zijn

• mad_dog
basdrum was gedemt, maar in een kamer van 4bij4 schiet het niet op

we hebben nu het plan om in loods van ja, weekveel, 40 bij 50 ofzow te spelen
dan drum aan ene kant en gitaren+bas aan andere kant
dan ergens de mics goed plaatsten, dat zal het wel worden
heb wat geprobeerd met die programmas, maar het wordt er dan niet beter van :(
iig bedankt voor de hulp en als iemand wat wilhoren moet ie maar ff mailen
capt_maddog@yahoo.com

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

ik wil wel eens proberen die opname te bewerken voor je.
Heb er genoeg apparatuur voor.

Verwijderd

Hmmm dat van die loods is denk ik ook niet echt een lekker idee... Krijg je wel heel veel last van akoestiek van de hal...
Pagina: 1