Toon posts:

MSI Nforce + 5.1 speaker systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI bordje gekocht samen met een 5.1 speaker systeem. Nu kijk ik achter op de kast en zie ik maar 3 connectoren. Line in, line out en mic.

Een 5.1 geluidskaart heeft toch altijd 5 connectoren? Hoe sluit ik mijn 5.1 speaker systeem dan aan? Of heeft de n-force geen 5.1 geluidskaart ingebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Is hier dan helemaal niemand met een nforce chipset?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
een onboard geluidskaart (dat is het toch??) heeft vaak geen 5.1

ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je toch een 5.1 geluidskaart moet hebben.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

volgens mij kan je een 5.1 ook met 3 aansluitingen hebben

-Te huur

Verwijderd

Zit er niet een bracket bij waar je je sub ,center en je surround speakers aankan sluiten ?
Bij mijn Soyo Dragon Plus(ook 5.1 sound on board)zit er een losse bracket bij ,staat er niet iets in je boekje/cdrom ?

Verwijderd

Wat voor type mobo is het ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 11:04 schreef charles het volgende:
Wat voor type mobo is het ?
MSI heeft er maar 1 met nforce :)

Er zit geen bracket bij en op de website van msi staat dat het dobly surround muziek is en in het boekje staat er niks over.

Verwijderd

De MSI K7N420 heeft op de onboard sound alleen maar een Front en Rear out, de Center ontbreekt helaas

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 20:02 schreef TweakGuy het volgende:
De MSI K7N420 heeft op de onboard sound alleen maar een Front en Rear out, de Center ontbreekt helaas
Ik zie alleen een line out, waar zit dan die andere?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 00:09 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Ik zie alleen een line out, waar zit dan die andere?
De Rear-out wordt vervuld door de Line-IN, de functie kun je als het goed is in Windows veranderen

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
De NForce geeft je geen 5.1 sound, hij decode het namelijk niet. Hij kan het wel encoden. Nforce bordjes geven DD 5.1 door aan een versterker die alle muziek & FX dan decodeert.
Net zoals de Xbox doet.

Een 5.1 geluidskaart heeft meestal maar drie uitgangen trouwens: front, rear, sub/centre

bij Nforce is het eigenlijk de bedoeling dat je een van de connectors gebruikt om hem op een decoder aan te sluiten. Welke dat bij jou is...geen ID, sorry/

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Pagina: 1