Toon posts:

Dane elec geheugen niet 136+ Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet zijt gij allen. Ik heb een vaag probleem:

Mijn geheugensnelheid kun je in de bios instellen. Cas2, 2.5 etc, 100 Mhz of 133 Mhz (pc2100), bla bla. ik heb een DDRretje van Dane-Elec 256 Mb cas2.

als ik mijn computer op de standaard snelheid heb draaien, 11*133 is er niets aan de hand. zet ik de fsb hoger, komt ie niet hoger als 136 Mhz, anders krijg ik bij het opstarten van XP Professional (mijn os.) direct een blauw scherm met een zooi geheugenproblemen.

Ga ik naar de bios, stel mijn DDR in op 100 Mhz, de rest op van mijn comp op FSB 151 Mhz (maximaal zonder fouten) is er helemaal niets aan de hand, maar geeft mijn epox het geheugen weer als pc1600 en dus traag want het draait op iets meer als 116 Mhz...

Is nou mijn geheugen brak en niet overklokbaar, ligt het aan alleen dit specifieke dimmetje? heeft iemand anders ook zo'n probleem dat je het geheugen maar 3 Mhz over kunt klokken?

graag een reactie, ik kom er niet meer uit. ook al verander ik alle zooi incl cas2 naar 3, nee 3 Mhz is da max!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
ik zet me geld op dat geheugen, heb het zelf ook en ik vind het de grootste miskoop ooit :'(

dacht ook eens merkgeheugen te kopen :(

Check mijn knowledge base!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
lijkt me dat er iets anders in je systeem zit wat de zooi tegenhoudt
probeer eens met alleen vga kaart

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
maarja, xp is ook niet echt fantasties om overteclocken.
k meen eens een signature bij iemand gezien te hebben, de wannabee tweaker heeft xp, de echte tweaker heeft win98 :)

zegt voor mij genoeg

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

staat ie op cas 2 of cas 2,5 dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:43 schreef irmscher het volgende:
lijkt me dat er iets anders in je systeem zit wat de zooi tegenhoudt
probeer eens met alleen vga kaart
nee zie alleen als ik dus die zooi op 100 mhz zet is het foed en mijn vga loopt dan op 2x agp en 151 FSB MHZEN!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:55 schreef Lomu het volgende:
staat ie op cas 2 of cas 2,5 dan ?
Maakt niets uit. allebei. ik heb dus ook al alles qua instellignen geprobeerd... met het geheugen dan

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 23:02 schreef _Bryan_ het volgende:

[..]

Maakt niets uit. allebei. ik heb dus ook al alles qua instellignen geprobeerd... met het geheugen dan
wazig dan is het gewoon brak geheugen dus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 23:13 schreef Lomu het volgende:

[..]

wazig dan is het gewoon brak geheugen dus
ok..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn dane-elec pc 266 256MB geheugen wil max 138 mhz doen. De volgende stap die mijn mobo ondersteund is 142 mhz en das niet stabiel. Denk dat hier het geheugen ook de beperkende factor is :'(

Ik dacht ook laat ik eens goed merk geheugen kopen. Kad hiervoor altijd merkloos en dat was best goed overklokbaar.

* jhead22 wil binnenkort pc333 geheugen gaan kopen om te kijken of we verder kunnen overclocken.

Verwijderd

Met dane elec pc133 256 MB nog geen problemen gehad.Op 141 Mhz gehad tot nu toe zonder ook maar een probleem.FSB liep op 141 en alles draaide als een zonnetje.

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 19:02
Krijg mijn 2 reepjes Dane Elec 256 Mb (pc2100) ook niet hoger dan 138 Mhz op een Abit KR7A zonder instabiel te worden. Volgende keer toch maar ander merk geheugen.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast | GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

DDR SDRAM van DaneElec lijkt echt veel minder ver te kunnen dan normaal DaneElec PC133 SDRAM, wat ik hier dan ook vrolijk op 150MHz kan krijgen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je geld hebt gewoon ff crucial kopen, das ECHT geheugen... echt zo vet :)

www.crucial.nl

Crucial
Crucial 256Mb DDR PC2100 CL=2.5 32Meg*64
Uw prijs: 160.00

beetje prijzig :(

Dit doet makkelijk 160fsb met alles op Turbo

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb ook dane elec gekocht, ik dacht dat het wel goed was, ze verkochten er ook nix anders, dus vond het wel best, maar als ik ga overclocken heb ik dus een probleem?

ps: aan de topicstarter: waar is dat jumpertje voor op het mobo voor wat je op 100 en 133 kan zette? ik heb nameliojk ook een kha8+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 08:48 schreef _ferry_ het volgende:
ik heb ook dane elec gekocht, ik dacht dat het wel goed was, ze verkochten er ook nix anders, dus vond het wel best, maar als ik ga overclocken heb ik dus een probleem?

ps: aan de topicstarter: waar is dat jumpertje voor op het mobo voor wat je op 100 en 133 kan zette? ik heb nameliojk ook een kha8+
Die moet dus gewoon op 133 Mhz, dat is je fsb voor het hele bord.

Je geheugen kun je apart in de bios configureren.

maargoed. ik spaar even verder voor een echte DDR, van crucial denk ik maar.

Verwijderd

Ik heb hier 256 MB cl2 pc2100 apacer geheugen (nanya chips) en dat loopt vrolijk op 166 Mhz @ cas 2-fast settings. Dit reepje heeft me trouwens ook slechts 109 guldens gekost afgelopen oktober.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier een reepje Samsung DDR. Loopt op cas2-2-3 op 145mhz :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 12:04 schreef Da_Kine het volgende:
Ik heb hier 256 MB cl2 pc2100 apacer geheugen (nanya chips) en dat loopt vrolijk op 166 Mhz @ cas 2-fast settings. Dit reepje heeft me trouwens ook slechts 109 guldens gekost afgelopen oktober.
Dat doet mij deugd :9

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wil toch nog even kwijt dat het bij mij (Dane Elec DDR 256mb) 146 mhz haalt, stabiel :) Dus.........

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 13:29 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Wil toch nog even kwijt dat het bij mij (Dane Elec DDR 256mb) 146 mhz haalt, stabiel :) Dus.........
Op welke settings? Kijk, mijn Samsung haalt ook wel 150, maar dan niet op max settings. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Mijn computer gaat ook maar tot 136mhz stabiel, hoger kan ik wel vergeten. Vanaf 137mhz heeft m'n USB nogal de neiging ermee te kappen en XP loopt dan regelmatig muurvast...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vinny_B
  • Laatst online: 15-07 23:10
Mijn dane-elec pc 266 256MB geheugen komt ook niet hoger als 138 mhz :(
idd een miskoop...kan niet eens fatsoenlijk overclocken zo..

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

en ik dit: infineon 256 pc133 reepie niet hoger dan 133 mhz !!!!!!! HOE KAN DIT

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:04 schreef Da_Kine het volgende:
Had ik ook, ging niet, kon niet eens winWP instalkleren, noch booten met een of andere bootfloppy...Neem iets duurdere Crucial, zul je later geen spijt van hebben volgens mij!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De overclockbaarheid van Dane Elec geheugen is nogal afwisselend heb ik gehoord. Dit komt omdat Dane geen eigen chips gebruikt, maar chips van fabrikanten als Samsung, Nanya etc. En sommige van die chips clocken als een gek, anderen helemaal niet...
Maar als je echt OC-geheugen wil, moet je Crucial hebben...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

/beetje offtopic: eej, maar infineon moet toch juist heel goed overklokbaar zijn ???

4015Wp west (Dordrecht)

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 17:49 schreef Tutti-frutti het volgende:
/beetje offtopic: eej, maar infineon moet toch juist heel goed overklokbaar zijn ???
Klopt, maar er wordt nooit een garantie gegeven dat ze ook ver te overklokken zijn. Het is altijd een beetje mazzel hebben, al zit dat bij Infineon meestal wel goed.

• Flappie
  • Laatst online: 18:05
Dane-Elec is toch wel goed gehuegen? misschien niet voor overcloking geschikt. oke. Maar verder is het gehuegen wel ojke!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 18:01 schreef maartenb het volgende:
Dane-Elec is toch wel goed gehuegen? misschien niet voor overcloking geschikt. oke. Maar verder is het gehuegen wel ojke!
True. Het is zeker goed geheugen, alleen niet echt als je wilt gaan overklokken :)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb een APACER (PC2100) reepje met samsung chippies dat perfect loopt tot 153 mhz, is dan wel cas 2.5 maar toch, voor het geld een mooie prestatie vind ik zelf. :)

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 18:01 schreef maartenb het volgende:
Het is absoluut goed geheugen, m'n pc is er super stabiel mee, zelfs op 146 mhz :P

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
mwaah anders kachel ik wel even naar PerfectSystems, is toch in de buurt. daar heb ik het ook weg. misschien dat zij zo aardig zijn mijn reepje te vergelijken met een ander dane-elec reepje misschien met een ander merk sjips. Je weet maar nooit, misschien mag ik hem wel omruilen...

Je weet maar nooit.. Is namelijk nog maar een maand oud.
Pagina: 1