Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet kun je een smartmedia kaartje ongeveer 1000x herschrijven, maar ik heb nu opeens dat ik zowat nix meer op het 64MB kaartje in m'n rio500 kan zetten terwijl ik volges mij nog lang geen 1000x herschreven heb.

Het ene moment werkt hij gewoon nog goed, ik wil even wat mp3tjes van het externe geheugen wissen. Het programma voor het transferen loopt vast, ik start het opnieuw op en formatteer het externe geheugen. Waarna er opeens nog maar 1,8MB vrij is? Is hij nu opgebruikt? Volges mij heb ik er nog maar een keer of 100-200 nieuwe mp3tjes opgezet :{

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1000 keer leek me een beetje weinig, dus ik heb even in de specificaties gezocht:
Endurance:

1,000,000 Program/Erase cycles
Data Retention up to 10 years
Hier kom je dus niet in de buurt, er is dus iets anders aan de hand, maar wat :?

Verwijderd

Topicstarter
hm, dan gaan die dingen nog langer mee dan ik dacht :)

maar ik heb hier wel rare dingen allemaal.
kheb de firmware maar ff opnieuw geflashed, nog een paar keer proberen te formatteren. Maar nu gaat de mp3-speler even uit zodra je het externe geheugen probeert te formatteren? En zonet crashtte hij zelfs helemaal zodat hij niet eens meer uit kon :{

Toch doet hij het opzich wel goed, als je maar niet aan dat externe geheugen komt.

Verwijderd

heb je de contact punten schoongemaakt wil vaak helpen

Verwijderd

1000x is inderdaad wel heel weinig en het lijkt me toch sterk dat er een maximum aan zo'n smartmedia kaartje zit hoor

dane-elec geeft 10 jaar garantie en als die dingen 1000x geformat kunnen worden, moeten ze komende 10 jaar heel wat van die kaartjes opsturen naar iedereen!

zijn de contacten van het kaartje wel goed? zijn ze niet beschadigd ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
contactpuntjes heb ik idd al schoongemaakt en dat gleufje van binnen een beetje uitgeblazen. Maar opzich is dat kaartje der nog nooit uitgeweest omdat ik 'm er standaard in laat zitten. En het heeft dus ook niet geholpen.

Bovendien kom ik er net achter dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn :'(
schijnt dat de rio bij een crash van het upload/downloadprogramma tijdens het transferen die smartmedia kaartjes een beetje kan verneuken. Met een beetje geluk kan je 'm dan nog met een bepaald merk smartmedia reader als het ware low level formatten. Alleen heb ik natuurlijk weer geen smartmedia reader :(

damn, zou je zo'n kaartje dan nog terug kunnen brengen naar de winkel?
aan de andere kant is het de rio die 'm dan verneukt heeft...
Pagina: 1