Toon posts:

[VB6] OLE Automation error *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken binnen ons bedrijf gebruik van een VB6 applicatie die door diverse andere systemen wordt aangeroepen om brieven te maken in Word 97.
Dit gaat over het algemeen goed echter een aantal keer per dag krijgen wij de volgende foutmelding als er een nieuwe brief moet worden geopend

-2147417848 Automation error. The object invoked has disconnected from its clients

Wat zoveel wil zeggen dat Word de verbinding met de VB applicatie heeft verbroken. Tot op heden hebben wij wel gevonden dat de fout bestaat....maar nergens een afdoende oplossing gevonden. Het wederom opstarten van Word is geen goed alternatief vanwege te lange tijdsduur.

\iemand een idee?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet of het precies hetzelfde probleem is, maar ik heb ook wel eens zo'n soort probleem gehad als ik vanuit VB met 1 Word sessie een groot aantal documenten aanmaakte.
Op de een of andere manier raakte Word 'vol' zelfs als alle documenten weer netjes gesloten werden.

De enige manier waarop ik het heb kunnen oplossen is door zelf Word te sluiten en weer opnieuw te starten na elke 30 documenten, zolang duurt het starten van Word toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip.

Echter bij ons vind het willekeurig plaats. Nooit bij het eerste document, kan wel bij het tweede maar evenzogoed bij het twintigste document.

Word opstarten duurt niet zolang als je twee brieven per dag moet sturen wel als het om een systeem gaat waar meer dan 4 miljoen brieven per jaar worden gestuurd.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 21:31 schreef Hansvh het volgende:
Word opstarten duurt niet zolang als je twee brieven per dag moet sturen wel als het om een systeem gaat waar meer dan 4 miljoen brieven per jaar worden gestuurd.
Kan je dan niet beter gebruik maken van de mailmerge of macro functies van word ipv het extern te scripten?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 21:33 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter gebruik maken van de mailmerge of macro functies van word ipv het extern te scripten?
Tot voor kort hadden we alles via VBA geregeld. Echter het "management" vond VB6 een stabielere/professionelere omgeving. Ik moet toegeven dat het er indrukwekkender uitziet....alleen de stabiliteit laat te wensen over. Ligt volgens mij meer aan het extern aanroepen van Word dan aan VB.
Mocht het probleem over een week niet zijn opgelost dan gaan we alsnog terug.