Toon posts:

Router met WOL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader zit altijd te zeiken dat de router te veel stroom gebruikt ("staat ie de hele dag aan voor een paar uurtjes")

Nu heb ik hier een mobo'tje met WOL ondersteuning. Als ik daar nou een kaart bij koop dan start ie dus op als je wilt internetten, dacht ik zo.

De router loopt op Redhat 7.2, wordt dat dan ook ondersteund?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 april 2002 22:15 schreef DarkPipo het volgende:
M'n vader zit altijd te zeiken dat de router te veel stroom gebruikt ("staat ie de hele dag aan voor een paar uurtjes")

Nu heb ik hier een mobo'tje met WOL ondersteuning. Als ik daar nou een kaart bij koop dan start ie dus op als je wilt internetten, dacht ik zo.

De router loopt op Redhat 7.2, wordt dat dan ook ondersteund?
Het is niet het OS wat WOL ondersteunt maar de combinatie van moederbord, voeding (moet zwaar genoeg zijn) en netwerkkaart....

dus om antwoord te geven op je vraag... JA

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:17 schreef wfvn het volgende:

[..]

Het is niet het OS wat WOL ondersteunt maar de combinatie van moederbord, voeding (moet zwaar genoeg zijn) en netwerkkaart....

dus om antwoord te geven op je vraag... JA
Owjah, als ik wat beter nagedacht had, had ik dat wel begrepen :)

waarom moet je eigenlijk een zware voeding hebben? (deze is 230W)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 april 2002 22:21 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Is een beetje afhankelijk van je moederbord... maar zoals je waarschijnlijk weet, blijft een ATX-voeding spanning afgeven aan het moederbord...

voorbeeld bij mijn A7V:
Wake-On-Lan
This connector connects a LAN-card blablalba

IMPORTANT: This feature requires that Wake-On-LAN features are enabled and that your system has an ATX power supply with at least 720mA +5V standby power.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:21 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Sommige dingen in een PC verbruiken vee stroom. Bijv een HDD (7200 rpm) en een brander. Bijna alle moderne AMD's verbruiken ook massa's energie... Maar als je een P2 ofzo hebt, hoef je je daar niet druk om te maken. Dat komt pas als je een AMD TB 1400 ofzo hebt... In principe is een 300W voeding altijd wel aan te raden, maar voor een redelijk oud systeem is 235W meer dan genoeg...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 05 april 2002 22:29 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Sommige dingen in een PC verbruiken vee stroom. Bijv een HDD (7200 rpm) en een brander. Bijna alle moderne AMD's verbruiken ook massa's energie... Maar als je een P2 ofzo hebt, hoef je je daar niet druk om te maken. Dat komt pas als je een AMD TB 1400 ofzo hebt... In principe is een 300W voeding altijd wel aan te raden, maar voor een redelijk oud systeem is 235W meer dan genoeg...
Dit is bullshit... staat volledig los van het WOL-verhaal (nofi)
Pagina: 1