Radeon 8500LE, problemen met schaduwen ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een Hercules Radeon 8500LE.

Wat mij opvalt met zwarte letters op een witte achtergrond is dat er rechts van een lichte witte schaduw zit. Dit had ik met mijn gf2mx niet.

Is dit normaal of een defect aan de kaart of is dit gewoon zo op deze kaart ?

Als het niet zo hoort dan ga ik terug naar de shop en als het normaal is dan laat ik het maar zo.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb zelfde kaart en had hiervoor ook de 2mx.

Ik heb problemen met de muisaanwijzer.
Als ik aan internetten ben en wat intik, gaat de aanwijzer wel eens veranderen in een zwart klein blokje en als ik hem beweeg is ie weer goed.

Ik heb de laatste driver (7.66) van de site van Hercules gehaald. Had daardoor wel 2000 3dmarks meer dan met 7.65 zoals die op de cd staat.

Ik ben qua performance in games enorm tevreden, zeker voor die prijs mag ik niet klagen (€209,--)

Maar qua drivers moet er nog een hoop verbeterd worden denk ik en dat is ook jouw probleem wat je nu hebt. Verwacht niet dat de kaart kapot is... Want dan zouden we allebei een kapotte hebben.

Ik ga zondag XP er eens opnieuw opzetten, misschien dat het aan de wisseling van kaart ligt...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

waar jullie last van hebben zijn gewoon de schaduw effecten van xp die kun je uitzetten
en waarom gebruiken jullie niet de drivers van ati
de chipfabrikant is meestal stukken voor op de bij de oemkaarten bijgeleverde drivers

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op vrijdag 05 april 2002 22:20 schreef henk_j het volgende:
waar jullie last van hebben zijn gewoon de schaduw effecten van xp die kun je uitzetten
de chipfabrikant is meestal stukken voor op de bij de oemkaarten bijgeleverde drivers
OK maar wordt het dan kiezen voor Powered by ATI of de andere?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:20 schreef henk_j het volgende:
Nee dat is het niet, dat staat al uit, ik heb dus échte schaduwen, dat zit ergens in de ramdac.

Heeft nix met XP, drivers of wat dan ook te maken, dat is al getest en XP staat er vers op.

Als ik em op bijv 640*480 is het een stuk minder enzo en de positie in het beeld heeft ook invloed.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

http://www.atitechnologies.com/support/drivers/powered.html

Kan ik deze drivers gebruiken voor een kaart van Hercules??? Aangezien Hercules zegt dat je hun driver moet gebruiken he

Verwijderd

klopt en 1600 bij 1200 ziet er echt gruwelijk uit is toch echt het schaduw effect is nog niet zo lang geleden ook een thread over gevoerd (search)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:27 schreef freddyathlon het volgende:

Kan ik deze drivers gebruiken voor een kaart van Hercules??? Aangezien Hercules zegt dat je hun driver moet gebruiken he
is niet moeilijk he gewoon proberen werkt t niet naar tevredenheid zet je de oude drivers toch gewoon terug

let wel drivers beinvloeden niet de kloksnelheid van chip of geheugen dus kwaad kan het niet

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:27 schreef henk_j het volgende:
klopt en 1600 bij 1200 ziet er echt gruwelijk uit is toch echt het schaduw effect is nog niet zo lang geleden ook een thread over gevoerd (search)
Dat meen je niet :( Ik draai op 1600*1200*32.

Koop je een dure kaart voor, hmmz.

Verwijderd

ja maar t is niet zo moeilijk gewoon uitzetten werkt het prima en het blijft een prima kaart

Verwijderd

[offtopic]
Welke drivers kunnen hun het beste gebruiken?
Het moeten wel refrence drivers zijn!
[offtopic]

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:27 schreef freddyathlon het volgende:

Ik heb een Voodoo2 kaart van het merk Helios. Toen der tijd zei de fabrikant ook dat je hun drivers moest pakken. :+ Maar ik gebruik dus de drivers van 3DFX (de chipset fabrikant dus) zelf en werkt perfecto. Zal dus met die ATi niet anders zijn. :)

Verwijderd

wxp-ref-7-67-020208x-003199c

http://www.tweakers.net/meuktracker/1913

voor alle ms versies vanaf 98

zijn pas uit gebruik ik nu ook werken okido

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:33 schreef henk_j het volgende:
ja maar t is niet zo moeilijk gewoon uitzetten werkt het prima en het blijft een prima kaart
waar heb je het over, effe uitzetten ???

Ik heb het over schaduwen in de zit van witte reflecties, niet over die kinky windows schaduwen hoor :z

Verwijderd

pics ?
dan weten we for sure waar we over spreken
sowieso met de laatste drivers

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Waar kan je die schaduwen in WinXP afzetten? :?

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Jepz ook gehad met die schaduwen, lag aan de driverversie.. moet je ff kijken welke je moet hebben, ik weet ff niet hoe het uitmoet.. ik draai weer 2k

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 23:00 schreef henk_j het volgende:
pics ?
dan weten we for sure waar we over spreken
sowieso met de laatste drivers
Heb deze foto gemaakt, want met screendump zie je het effect niet omdat het in de ramdac zit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.arnhem.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/4/DSC03778.jpg

Zo sterk uitvergroot is het moeilijk te zien, als je wat verder van je monitor af gaat zitten is misschien beter bij dit plaatje.

Ennehh, het ligt dus NIET aan m'n monitor.
Heb net nog een plaatje gevonden waar het effect 2x zo sterk is nog. maar die hoef ik niet te posten toch.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
maak ik een shotje, is iedereen foetsie :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
jongens..............

Verwijderd

Nou ik vond het een prachtig shotje :p

Verwijderd

ati heeft goede 2d altijd gehad
het kan een fout zijn van de hercules kaart (brakke filter)
kan een keer voor komen.

verder welke monitor heb je ??
kan zijn dat de drivers niet goed zijn
heb ik ook gehad met mijn lg 995e
ik heb toen gewoon de plug%play gebruikt van windows zelf.

het is ook altijd beter dan je een kaart koopt van de maker zelf dan van een andere bedrijf
als het puur om kwalitijd gaat

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Ik heb het probeelm gehad met een iiyama en de radoen 8500
bij mij was de oplossing de kabel vervangen.

Rommel eens met je kabel en kijk dan eens of het minder word.

Succes in ieder geval.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb die kaart ook sinds gisteren en het valt me idd ook op dat er wat bugjes zitten in sommige windows (XP) effecten.. ik heb ook soms als ik op de back-knop van IE druk dat alle vette letters er vaag/dubbel uitzien.. (kan ik gewoon een screenshotje van maken hoor, hoef geen camera voor mn beeld te zetten :P )

Maar ik denk dat het gewoon een driverkwestie is.. weet iemand ook zeker of ik die officiele ATI drivers gewoon kan gebruiken? Want ik las ook wel es een post van iemand dat zn hele XP daarna f*cked up was... (kan natuurlijk ook aan die persoon liggen...)
Ik gebruik nu trouwens de drivers die op het meegeleverde cd'tje staan.. ik had al de nieuwe gedownload maar daarmee krijg ik met geen mogelijkheid overlay (theater mode) op mn tv-out aan de praat...

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
[topic=460897/1/25]
ook geen last van?

Reality beats fiction by far!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Laatste REDSoft Drivers al geprobeerd? Fixen een aantal known bugs in de originele drivers.

http://rage3d.cloaking-software.com/

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

probeer eens:

rechtermuisknop op je bureaublad -> eigenschappen -> vormgeving -> effecten -> Randen van letters vloeiend op scherm weergeven UITVINKEN....

bij mij heeft het gewerkt :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 08:56 schreef bluppy2 het volgende:
probeer eens:

rechtermuisknop op je bureaublad -> eigenschappen -> vormgeving -> effecten -> Randen van letters vloeiend op scherm weergeven UITVINKEN....

bij mij heeft het gewerkt :)
kan het 10000000000 keer zeggen, het is GEEN driver- of settingsissue.

• TweakerNummer
  • Niet online
Filter video kaart? Kan je niks aan doen
Slechte monitor? Andere monitor kopen
Slechte kabel? Andere kabel kopen of op andere manier aansluiten
Veel interferentie? Spullen verplaatsen

Probeer andere video kaart, andere monitor, andere kabel en andere aansluiting. Als je zelf al aangeeft dat het niet de drivers zijn zal het aan de hardware liggen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 12:54 schreef TweakerNummer het volgende:
Filter video kaart? Kan je niks aan doen
Slechte monitor? Andere monitor kopen
Slechte kabel? Andere kabel kopen of op andere manier aansluiten
Veel interferentie? Spullen verplaatsen

Probeer andere video kaart, andere monitor, andere kabel en andere aansluiting. Als je zelf al aangeeft dat het niet de drivers zijn zal het aan de hardware liggen.
Ik had eerst een gf2mx en geen problemen, monitor is hetzelfde, andere monitor geeft precies hetzelfde. Komt gewoon bij deze nieuwe kaart.

• TweakerNummer
  • Niet online
En zit er in je VGA kabel geen losse pin of iets dergelijks? Maakt de video kaart en de VGA kabel wel goed contact?

Het is toch dan de VGA kabel of een slecht 2D filter van Hercules lijkt me.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik had exact dezelfde schaduwvorming; ik had mijn eigen monitor kabel van mijn VMP450 kapot getrokken en zo'n goedkope VGA kabel van 20 piek eraan gehangen. Toen had ik dus opeens schaduwvorming. Toen ik deze kabel verving door een goede kabel (was 60 gulden ofzo), was het probleem over. Schaduwvorming zoals jij dus weergeeft ligt wél aan de monitorkabel.

Waarom je eenzelfde effect niet hebt bij je gf2mx weet ik niet :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1