Een super oude TAPE streamer :9

Pagina: 1
Acties:

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
ik heb net vandaag een super oude tapestreamer van mijn schoo gekregen ik denk dat het een Colorado Backup van hp is en dan een Trakker 250mb ik heb een dos progje gevonden op de site van HP alleen ik kan hem alleen gebruiken via dat programma'tje weet iemand hoe ik hem bijv. als een soort zip drive of bijv. een diskette station zou kunnen gebruiken? 8-)

Alvast bedankt iedereen

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

Dat kan niet je kan een tape alleen met een tape stream progje beschrijven. je hebt wel kans dat je hem met "rezerve kopie maken" standaard bij win98 kan beschijven
ik weet niet of rezerve kopie maken bij ander windows versies is

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:07
Niet, tapedrive is geen station het is een ghost drive, dus alleen te benaderen door progje, en alleen met progje, en niets anders....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

onder DOS 2 kon je hem dmv drivparm een drive letter toe kennen, alleen dat is mij sinds DOS 3 niet meer gelukt...

Er zijn echter een paar windows proggies die er een virtuele diskdrive van kan maken... zoek ff op google naar 'tape drive back-up' ofzo 't is alleen een pokke traag iets.

Ooit had ik zo'n proggie (ben alleen nu de naam kwijt) je gemiddelde access tijd ligt boven de 180 seconden... de laatste paar die ik tegengekomen ben ondersteunde alleen SCSI-streamers, misschien dat op zo'n oude programma verzamel CD voor BBS-en iets staat...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Ok maar dan zoek ik dus een stukje software dat hij ook in win ME en in WinXP werkt...

Weet iemand iets?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik had het ooit onder win95 aan het werkt gehad... (kan het proggie nog steeds niet vinden)

Maar onder ME of XP geef ik je weinig kans met dat oude proggie, dan zul je toch echt ff bij de bekende zoek machines moeten zoeken...

Met XP of 2000 geef ik je echter weinig kans, omdat je daarvoor op zeer grove wijze direct naar de hardware moet schrijven en die systemen daar echt niet gelukkig van worden...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad is er software waarmee je een tapedrive gewoon als drive onder Windows kunt gebruiken, ik heb dat ooit gedaan met een HP 250MB onder Windows 95 ... Met als het goed is software van Seagate (Seagate Backup ofzo).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Joepho

Joepho

Topicstarter
ik ehb nou 2 stukjes software gevonden en aan het downloaden die ik ga proberen.....

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 21:33
Deze drive werkt onder dos in ieder geval. Het programma Trakker is wat er origineel bij hoort. Voor windows bestaan er ook programma's alleen weet ik zo 123 niet hoe die heten.

Suc6

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:47
Ahh.. nostalgie!! Vroeger had iedereen zo'n tapestreamer en copieerden we alle spellen e.d. via tape.
Toen kwamen echter de netwerken op en raakten de tapejes in de vergetelheid....
Norton Backup werkte er ook mee geloof ik.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 11:31 schreef JvdBosch het volgende:
Ahh.. nostalgie!! Vroeger had iedereen zo'n tapestreamer en copieerden we alle spellen e.d. via tape.
Toen kwamen echter de netwerken op en raakten de tapejes in de vergetelheid....
Norton Backup werkte er ook mee geloof ik.
Jah ok je zegt dat je er spellen mee kopieerde maar hoe deed je dat dan? :?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-04 09:09
Op zaterdag 06 april 2002 15:30 schreef Joepho het volgende:

[..]

Jah ok je zegt dat je er spellen mee kopieerde maar hoe deed je dat dan? :?
Lijkt mij:

Tape erin - naar HD - naar andere tape
of
tape erin - copy naar tape - tape in andere pc - copy naar hd

lmfd

• Joepho

Joepho

Topicstarter
OK,

Maar heeft ook iemand toevallig "Collorado bacup" voor windows 95/98 en dan niet de lite versie maar de volledige :?

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Op zaterdag 06 april 2002 16:32 schreef Joepho het volgende:
OK,

Maar heeft ook iemand toevallig "Collorado bacup" voor windows 95/98 en dan niet de lite versie maar de volledige :?
OK

• Joepho

Joepho

Topicstarter
als dat zou kunnen mail maar naar y.bachy@wanadoo.nl

Alvast bedankt

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Oeth en Joepho hebben beide een officiële waarschuwing voor het verhandelen van illegale software via GoT. Dat willen we hier niet, lees de FAQ! Als je deze gelezen had, had je nu geen OW gehad, maar jaaa...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Op vrijdag 05 april 2002 22:50 schreef limoentje het volgende:
Inderdaad is er software waarmee je een tapedrive gewoon als drive onder Windows kunt gebruiken, ik heb dat ooit gedaan met een HP 250MB onder Windows 95 ... Met als het goed is software van Seagate (Seagate Backup ofzo).
Seagate Backup: bijna goed, het heette Seagate Backup Exec. Heb het ooit eens op een illegale verzamelCD gehad, weet niet meer waar ie nog te krijgen is. Ik geloof dat Seagate ook een lite versie had destijds, die was wel gratiz.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 17:59 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Seagate Backup: bijna goed, het heette Seagate Backup Exec. Heb het ooit eens op een illegale verzamelCD gehad, weet niet meer waar ie nog te krijgen is. Ik geloof dat Seagate ook een lite versie had destijds, die was wel gratiz.
Is er dan ook iemand die weer waar ik seagate backup exec kan krijgen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 07 april 2002 20:41 schreef Joepho het volgende:

[..]

Is er dan ook iemand die weer waar ik seagate backup exec kan krijgen?
www.veritas.com daar kun je een trial versie downloaden

overigens is het geen seagate backupexec, maar 'veritas backupexec' seagate heeft enkele jaren geleden de hele tent aan veritas verkocht

A wise man's life is based around fuck you

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 16:05

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 05 april 2002 21:51 schreef Joepho het volgende:
ik heb net vandaag een super oude tapestreamer van mijn schoo gekregen ik denk dat het een Colorado Backup van hp is en dan een Trakker 250mb ik heb een dos progje gevonden op de site van HP alleen ik kan hem alleen gebruiken via dat programma'tje weet iemand hoe ik hem bijv. als een soort zip drive of bijv. een diskette station zou kunnen gebruiken? 8-)

Alvast bedankt iedereen
dr is een progje dat er een station van maakt(bijv. T drive = tape streamer) dat heb ik ook gebruikt voor mijn 120MB tapes

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 20:56 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

dr is een progje dat er een station van maakt(bijv. T drive = tape streamer) dat heb ik ook gebruikt voor mijn 120MB tapes
maar weet je dan ook hoe dat progje heet?
Pagina: 1