Toon posts:

Goed Force Feedback spel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb al een hele tijd een SideWinder Force Feedback 2 joystick, maar 'k heb eigenlijk nog steeds niet echt een goed spel kunnen vinden. 'k heb FreeSpace 2 en FS 2002 tot nu toe gespeeld. Daarnaast speel ik wel eens NFS5 met die joystick (jah, een stuur is handiger, maar jah, 'k heb geen stuurt. Gaat best goed met die joystick).

Iemand die misschien een ander goed spel met Force Feedback weet?

Verwijderd

Quake 3 ? :?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Een shooter met een joystick/gamepad spelen zuigt IMHO echt ontzettend. Je kan dan gewoon niet snel genoeg omhoog kijken.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, voor dat soort spelletjes heb ik al een goede muis.

Verwijderd

Tja dan weet ik het ook niet! Vooral de shooters moeten toch een kick ( letterlijk ) geven met zo' n ding ! 8-)
Probeer anders eens vlieg- en schietspelletjes!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Dat weet hij denk ik ook wel, maar _welke_ moet hij dan nemen, dat is zijn vraag.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, welke dan??? Op zich is Force Feedback met shooters leuk, maar met een joystick werkt het gewoon niet handig. Wat je dan moet hebben is een muis met force feedback. Maar jah, dat is toch ook weer een beetje overdreven.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op vrijdag 05 april 2002 22:11 schreef aladdin_34 het volgende:
Tja dan weet ik het ook niet! Vooral de shooters moeten toch een kick ( letterlijk ) geven met zo' n ding ! 8-)
Probeer anders eens vlieg- en schietspelletjes!
Schietspelletjes zijn toch shooters? :?

Anyway, als je wilt racen, dan zit je wel goed. Vrijwel ieder spel dat in '98 of later is gemaakt, ondersteunt FFB. Het ene spel levert wat betere effecten dan het andere, maar het werkt wel bijna overal.

Wat betreft flightsims weet ik het niet zo goed, maar ik zou eerder afgaan op de kwaliteiten van een flightsim als dusdanig, dan kijken of het FFB al dan niet ondersteunt. Goede flightsims zijn FS2002, Falcon 4.0, Flanker 2.5, IL-2 Sturmovik en Combat Flight Simulator 2. Of die allemaal FFB ondersteunen weet ik zo niet.

Verder is een joystick voor geen enkel genre bruikbaar. Zeker niet voor alles waar geweren en pistolen aan te pas komen. Ongetwijfeld zijn er van die gasten die beweren nooit meer anders te willen, maar dat is echt onzin. Vliegen gaat perfect met een joystick, racen kun je altijd nog beter met je keyboard doen, maar als je perse je stick wilt gebruiken, kan het.

Voor de rest gewoon je rampplank gebruiken (of een stuur kopen).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:14 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Schietspelletjes zijn toch shooters? :?

Anyway, als je wilt racen, dan zit je wel goed. Vrijwel ieder spel dat in '98 of later is gemaakt, ondersteunt FFB. Het ene spel levert wat betere effecten dan het andere, maar het werkt wel bijna overal.

Wat betreft flightsims weet ik het niet zo goed, maar ik zou eerder afgaan op de kwaliteiten van een flightsim als dusdanig, dan kijken of het FFB al dan niet ondersteunt.

Verder is een joystick voor geen enkel genre bruikbaar. Zeker niet voor alles waar geweren en pistolen aan te pas komen. Ongetwijfeld zijn er van die gasten die beweren nooit meer anders te willen, maar dat is echt onzin. Vliegen gaat perfect met een joystick, racen kun je altijd nog beter met je keyboard doen, maar als je perse je stick wilt gebruiken, kan het.

Voor de rest gewoon je rampplank gebruiken (of een stuur kopen).
oke oke U heeft gelijk! Sorry :(

Verwijderd

Topicstarter
'k denk dat ie schietende vlieg spelletjes (alla FreeSpace bijvoorbeeld) bedoelde.

Ennuhm, mjah, op zich gaat racen met die joystick prima. 't geeft toch iets meer een kick dan met 't toetsenbord vind ik zelf, maar jah, das mijn mening.
Voor vliegen is ie wel echt geschikt.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Racen doe je met een stuur en daarmee is voor mij de kous af. (8>

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

G-Police (2) ofzow? Dat is een geinig (maar vrij oud inmiddels) spelleke waar je in een futuristische gevechtsheli vliegt en veel dingen af moet knallen. Wie weet dat daar FF inzit, is zowiezo best een gaaf spel om af en toe wat agressie kwijt te raken :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Topicstarter
'k heb het wel eens gezien volgens mij jah. 'k zal eens rondkijken of 'k het ergens kan vinden. Volgens mij is dat een beetje alla Descent of niet?

Verwijderd

Probeer is IL2 Sturmovik of anders Fighter Squadron. Dit zijn spellen waar je geboeg lolhebt van je FF en je toch lekker kunt knallen. Ik zelf ben een grote fan van Fighter Squadron. Heb dit altijd gespeeld met de Logitech FF, maar heb 'm vervangen door een Thrustmaster Fox. Deze heeft Vibration Feedback en da's niks. Zit nu te wachten op de nieuwe Afterburner.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Op vrijdag 05 april 2002 22:14 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Als je moet kiezen tussen toetsenbord of joystick voor een race-spel ga ik toch echt voor de joystick. Daarmee kun je ten minste hele zwakke of juist hele snelle bewegingen maken, wat een toetsenbord gewoon niet kan. Je moet er wel een beetje mee overweg kunnen, want in het begin is een joustick voor racespellen wel heel erg wennen :)

[removed]

Verwijderd

FF Sidewinder joystick dan moet je Mechwarrior 4 eens proberen. Het enige spel dat de sidewinder ook daadwerkelijk helemaal gebruikt. Het draaien van de joystick om de mech te draaien.. En de force feedback and die mechs is waanzinnig...een aanrader op de FF sidewinder. Ik heb nog geen spel met betere/"realistischere" FF gevonden
Pagina: 1