amd 2000+ en 8kha+

Pagina: 1
Acties:

• calje
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maakt iemand gebruik van amd2000+ en epox 8kha+? Bij mij reset hij soms op mijn videokaart (bijv. bij 3DMark2001 SE).

Bij de high graphic car game resette hij. op advies een ander power ingezet (een 300w vervangen door een andere 300w). Nu ging hij wel door de test, maar loopt hij op de sprite test vast (een paar tests verder).

Onder win xp reset hij constant onder grafische programma's.

Aan mijn grafische kaart (radeon 8500 275/275) kan het niet liggen, want als ik die wissel ik met een ander type (nvidia 256) heb ik hetzelfde probleem.

config:
2000+, 8kha+, radeon8500, Soundblaster Audigy, realtek NIC... (alle laatste drivers (maar ook eerdere uitgeprobeerd) en mobo geflasht met laatste bios)

Heeft iemand deze config ook (ook met 300w voeding of minder). Loopt dit?

Het enige wat ik nog kan bedenken is het mobo of de processor die het probleem levert.

vr.gr. Johan

Verwijderd

Hitte??

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check je 5 volt lijn eens, evt beetje terugklokken zodat het voltage omlaag kan, weet je waar het aan ligt.

Nameten kan ook softwarematig met MBM.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• calje
  • Niet online
Ik ben niet zo'n hardware guru dat ik dit meteen kan/snap. Wel heeft iemand vanmiddag de uitgang van de stekkers gemeten die naar de vershillende apparaten gaan (harddisk enz.) Ik geloof op 5V en 12V. We hebben gekeken of de voltage verandert wanneer de machine crasht. Maar de wijzer bleef steeds netjes op de juiste waarde staan (we hadden wat beweging op het moment van crashen verwacht).

Zegt dat ongeveer het zelfde als die 5V lager te zetten?

Hitte van de processor valt volgens mij mee, tenminste, deze schommelt rond de 40 graden.

vr.gr. Johan

• calje
  • Niet online
Na vanmiddag met allerlei andere borden en kaarten getest te hebben, blijkt de radeon 8500 (powercolor, evil master II, 275/275) in combinatie met een Epox 8hka+ gewoon niet goed te werken. Zet ik op het bord een nvidia 2 kaart dan loopt het bord als een trein.

Mobo omgeruild. Klaar...

nu werkt alles goed.

wellicht goed om te weten...

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 20:17 schreef calje het volgende:
Na vanmiddag met allerlei andere borden en kaarten getest te hebben, blijkt de radeon 8500 (powercolor, evil master II, 275/275) in combinatie met een Epox 8hka+ gewoon niet goed te werken. Zet ik op het bord een nvidia 2 kaart dan loopt het bord als een trein.

Mobo omgeruild. Klaar...

nu werkt alles goed.

wellicht goed om te weten...
yep, zijn vaak probs mee ;(. Welk board heb je nu dan ?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Juist, dat mobo werkt niet met je kaart. Je kan proberen de kaart lager te klokken (260,260) of een ander mobo halen!

• calje
  • Niet online
Ik heb nu een Gigabyte GA-7DXR+...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de performance vergeleken met de epox niet ken. Ik was maar wat blij dat het één en ander nu eindelijk werkt.

Iemand ervaring met performance van dit bord?

Epox had op zich goede kritieken. Ik hoop dat ik nu niet erg achteruit ga. Ik ben druk aan het flightsimmen en daar is performnace erg belangrijk (mobo en processor is belangrijker dan grafische kaart -> 70 : 30).

In ieder geval zit er een PCI minder op, maar wel een dual bios als een flash zou mislukken...

vr.gr. Johan

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Huh...? Ik d8 dat de 8kha+ maar tot 1900+ ondersteunde?

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 14:57 schreef Vimana het volgende:
Huh...? Ik d8 dat de 8kha+ maar tot 1900+ ondersteunde?
Met de bios versie kan je ook verder, zie meuktracker voor details. :)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Op zondag 07 april 2002 14:58 schreef JvH het volgende:

[..]

Met de bios versie kan je ook verder, zie meuktracker voor details. :)
Ik zat net te kijken op de site van Epox, met rev 2.0 kan je idd een 2000+ draaien :) .
Ik blij, kan ik dus na deze 1700+ nog verder upgraden, nu maar wachten op de 2000+ Thoroughbred core :)
Pagina: 1