Toon posts:

Coolermaster DP5-6I31C STIL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik net deze cooler gekocht omdat mijn andere coolermaster bijna stuk was naar een lange tijd.

Ik vind deze nieuwe cooler nog al geluid maken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat die stillen word !

mijn CPU is ongveer 45 graden Idle en 56 stredded.

Wat raden jullie mij aan

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

80mm fan erop heeft bij mij wonderen gedaan...
Anders fan ff op 7 volt laten lopen...
Verders moet ik toch ff zeggen dat dit heel vaak is besproken.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 21:31 schreef Mightymouse het volgende:
Ja ik heb dit type in de search gebruikt maar geen topic. wel over andere coolermasters en heb gelezen jah....

Maar voreg me af of anderen dit probleem ook hadden

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:31 schreef Mightymouse het volgende:
Itstim: ik heb em ook en dat zijn ook ongeveer mijn temperaturen. een beetje lawaaiig is ie wel ja, vooral in vergelijking met dat miniscule standaard intel blokje en nog minisculer blazertje dat er opzat van mijn celly566@893 die ik hiervoor ruim een jaar gebruikt heb!

Mmouse: heb je die 80mm fan er met een convertor opgezet dan ofzo? Het koelblokje is nl niet 80x80 maar 60x80. En koelt ie met die 80mm fan dan net zo "goed" ? Lijkt me haast niet, die dingen draaien op een veel lagere rpm meestal en verplaatsen toch niet zo bar veel lucht. Tevens heb je in het midden van zon 80mm fan toch best een groot punt, een grote cirkel waar hij omheen draait zeg maar, waar geen lucht weggezogen wordt? Ik zou ook denken dat coolermaster er zelf anders ook wel zoiets op had gezet en niet eentje die zo'n 5500 of 6000 doet en daardoor dus best lawaaiig is.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 15:40
er is een keer hiero een topic geweest dat iemand een 8x8cm fan op een Coolermaster had gezet: werkte behoorlijk goed.

De temps daalde 2 graden of steeg 2 graden, dat weet ik niet pcies meer, maar het was wel veel stiller

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
sorry hoor, maar dit is zo simpel, tip, wees creatief
denk eens na joh, zon klein kut ding draait super hard met klein beetje flow, een 80mm niet hoor, maar heel zachtje, rara, hoe kan dat nou? :P

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:52 schreef Cooliez het volgende:
sorry hoor, maar dit is zo simpel, tip, wees creatief
denk eens na joh, zon klein kut ding draait super hard met klein beetje flow, een 80mm niet hoor, maar heel zachtje, rara, hoe kan dat nou? :P
Nounou niet zo onaardig jongetje. Zoals ik al zei, hoe zou je zon ding erop vast moeten maken als het blok maar 6 bij 8 cm is... je krijgt allerlei dode punten op het blok met een 8x8cm fan. er komt vanalles buiten te hangen en je hebt een heel groot dood centrum bij zo'n 8x8fan en daarbij maken ze ook nog eens veel minder rpm (rond de 2500 ipv 5500?).

Maar ik ben blij dat jij zo'n slimme rakker bent.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je ondersteuning :D
Misschien heb hij zich zelf wel gekoelt met zo'n 80 CM met doode punten en daardoor zo overhit raakt
Op vrijdag 05 april 2002 23:38 schreef SALLY het volgende:

[..]

Nounou niet zo onaardig jongetje. Zoals ik al zei, hoe zou je zon ding erop vast moeten maken als het blok maar 6 bij 8 cm is... je krijgt allerlei dode punten op het blok met een 8x8cm fan. er komt vanalles buiten te hangen en je hebt een heel groot dood centrum bij zo'n 8x8fan en daarbij maken ze ook nog eens veel minder rpm (rond de 2500 ipv 5500?).

Maar ik ben blij dat jij zo'n slimme rakker bent.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op vrijdag 05 april 2002 21:39 schreef SALLY het volgende:

[..]

Mmouse: heb je die 80mm fan er met een convertor opgezet dan ofzo? Het koelblokje is nl niet 80x80 maar 60x80. En koelt ie met die 80mm fan dan net zo "goed" ? Lijkt me haast niet, die dingen draaien op een veel lagere rpm meestal en verplaatsen toch niet zo bar veel lucht. Tevens heb je in het midden van zon 80mm fan toch best een groot punt, een grote cirkel waar hij omheen draait zeg maar, waar geen lucht weggezogen wordt? Ik zou ook denken dat coolermaster er zelf anders ook wel zoiets op had gezet en niet eentje die zo'n 5500 of 6000 doet en daardoor dus best lawaaiig is.
Heb iederdaad een adapter hiervoor aangeschaafd.
Het maakt niet echt veel uit qua temperatuur maar geluids productie is minder, de Coolermaster is niet echt lawaaieriger maar heeft een irritante toon, met een 80mm fan is dit stukken minder.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Ik heb die koeler ook en maakt idd nogal wat lawaai. Ik heb er een 5W 100 Ohm potmeter tussen gehangen en kan nu toerental tss 2600 rpm en 5400 rpm traploos regelen.

Verwijderd

Ik heb hier een 80mm Titan fan opgezet met tieraps, geen geluid meer en idd 2 graden hoger stressed, het is mij absoluut waard, want met de originele 60mm delta trok ik het vrij slecht. Ik heb ook de originele fan op 7 volt gehad, maar vind dit fijner (koelt beter)
Pagina: 1