Toon posts:

Amd K6 2 500 Mhz Vraag :7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd k6 2 500 mhz bestelt en heb een intel pentium 200 mhz merk ik veel verschil in snelheid of is het verschil mieniem

Verwijderd

waarom bestel je een oude processor?? duron1.2 voor 100euro! maar je merkt wel een beetje verschil denk ik, *D

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
idd, bestel een cellie of duron ofzo, zul je veel meer snelheid merken.

Verwijderd

De K6-2 is niet een geweldig snelheidsbeest, maar tussen 200 en 500 MHz merk je het verschil wel...

Verwijderd

het verschil merk je zeker.. niet alleen je cpu is ietsje sneller..(niet veel want die k6'en zijn een erg brak product)..

maar het grote voordeel is dat je een FSB van 100 mhz (met een kleine overclock 112) kan draaien op je mobo.. ipv een 66mhz FSB van die pentium en dat is het verschil wat je merkt..

niet alleen je geheugen loopt dan sneller ook je on-board cache wat altijd op s7 mobo's zit loopt dan sneller wat wel aanzienlijk in prestatie scheelt..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op vrijdag 05 april 2002 22:52 schreef _DaWamZ_ het volgende:
het verschil merk je zeker.. niet alleen je cpu is ietsje sneller..(niet veel want die k6'en zijn een erg brak product)..
Ik denk dat je wel iets meer verschil merkt dan ietsje? De 500 is ongeveer gelijk aan een Pentium 2 400.

Je moet trouwens wél een super 7 moederbord hebben. Dus ik denk dat je wel een ander moederbord moet hebben want volgens mij draait de pentium 200 op een gewoon socket 7 moederbord.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

oude verhaal inmiddels....ik heb hier 3 PC's van P133 naar K2-6 @500 geupgrade, met een super socket 7 mobo. Omdat het geheugen eind vorig jaar zo chepao was zit er nu ook nog 256MB SDRAM in... je kent de PC's niet meer terug, terwijl er nog steeds oude HD's in zitten (1,3 en 1,6 GB), dus ik wacht nog een cheapo HD aanbieding...
PS: met het vrijgekomen materiaal en wat ik er aan los materiaal nog had liggen heb ik weer een paar fatsoenlijke PC's samengesteld en de kosten weer deels terug verdiend...

Verwijderd

Topicstarter
Zegt mchacken zegt dat ik een duurn moe nemen maar die past toch nie op een socket 7 en over die super socket in de mobo manual staat precies hoe ik die amd k6 oe instalere das zit wel goe

koghulz

Verwijderd

koop je een duron voor 100 euro en een ecs bordje voor 75 euro en je bent er ook...plus je bent supersnel, en je zit niet te klooien met een socket a cpu op een supersocket 7 bord :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je al een Super7 bord met 100MHz FSB hebt, en die Pentium 200 is een MMX geval en toevallig niet gelockt: probeer hem eens op 2.5x100 te draaien. Haalt ie met gemak, en is net zo snel als een K6/2-350.

BTW: Let je wel ff op dat je mobo een 500 kan trekken? Ik heb een moederbord uit zien fikken omdat ie geen 550 kon trekken :(
Pagina: 1