Toon posts:

Yamaha receiver + PS2 Surround probleempje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gister een Yamaha RXV 420 gekocht. ( http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/rxv420.html )
Ik gebruik er een eltax surround setje bij met een 150 watt actieve subwoofer.

Ik wil er dvdtjes mee kijke door middel van mijn PS2 via de optical cabel.
DTS en Dolby digital staan enabled in de console.

Maar nu mijn issue:
Zodra ik films kijk met DTS of Dolby digital dan krijg ik alleen een surround sound als ik "effects" enable op de receiver.De receiver geeft wel netjes aan of hij DTS of DD vind ( door het betreffende logo wat dan aan gaat).
Maar zodra ik "effects" disable dan werken de 2 rear speakers niet meer. (dus alleen dan de center,2 front + subwoofer).Ik vind het in principe niet erg om effects aan te hebben maar wat dan gebeurt is dat er dan een vage constante ruis uit de 2 rear speakers komt (ook waneer de sound compleet uit staat).
Dus is dat een instelling ofzo? Of ligt dat aan aarde ofzo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt veel verschillende 'effects'. Dat-ie bij effects off de rears uitzet maar wel met vind ik wel raar. Staat hier niets over in de handleiding?

Ik zou denken dat het toch ergens een speakerinstelling is, want je zou hem gewoon op "auto detect" moeten kunnen zetten, en dan zou je in het display iets van welke speakers meedoen moeten zien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Zonder effect geen surround. De standaard-surround is normal, enhanced wil ook wel lekker klinken.
Helaas, een andere oplossing is er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:05 schreef Flippit het volgende:
Zonder effect geen surround. De standaard-surround is normal, enhanced wil ook wel lekker klinken.
Helaas, een andere oplossing is er niet.
Ok, dan is het duidelijk dat ik dan geen surround heb zonder effects. Vast overheen gelezen in de manual terwijl ik het ong al 5 x heb doorgelezen voordat ik er iets van snapte :D.

Maar dan heb ik nog steeds die vage ruis als zodra er geluid op de rear speakers word gezet. En het is btw geen brom, echt een ruis.

En JvS : Als ik op het test knoppie druk dan doen alle speakers het fijn. In de DD en DTS settings zijn de speakers gewoon enabled dus dat moet denk ik goed zijn.
Ik ga de manual nog maar eens een x doorspitten :)

Nog meer ervaringe/mogelijke oplossingen ... graag!

Verwijderd

'Ben bang dat die ruis gewoon een eigenschap is van die versterker. Helaas, helaas. Ik heb er ook enigszins last van (RX-V520). Maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
lol..

Als dat een known issue of een bekend eigenschap is van dat model/merk dan breng ik hem regelrecht weer terug waar ik het vandaan heb gehaald.

Zodra er een stil moment komt in een film dan hoor ik die irritante ruis..
En nu ik het weet ga ik er op lette dus ik irriteer me er steeds meer aan :(

En bij de weg flippit:

Heb jij de ruis ook _alleen_ bij de 2 rear speakers?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik blijf het raar vinden dat je center het WEL blijft doen...

Ik zou eens naar de winkel teruggaan dan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 21:48 schreef Dribbeltje het volgende:
(...)
En bij de weg flippit:

Heb jij de ruis ook _alleen_ bij de 2 rear speakers?
Ja

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 02:13 schreef JvS het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat je center het WEL blijft doen...

Ik zou eens naar de winkel teruggaan dan...
Ik heb al een mailtje naar de support van yamaha gestuurd.. benieuwd of ik daar antwoord op krijg en ik ga maandag ff de winkel bellen. Misschien hebben flip en ik toch van die maandagmorgen modellen :)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 16:02 schreef Dribbeltje het volgende:

[..]

Ik heb al een mailtje naar de support van yamaha gestuurd.. benieuwd of ik daar antwoord op krijg en ik ga maandag ff de winkel bellen. Misschien hebben flip en ik toch van die maandagmorgen modellen :)
Als dat idd zo is, laat het dan ff weten, dan ga ik er ook even achteraan. Ik stoor mij er niet echt aan, ik hoor het alleen als ik met m'n oor naast de rears zit, dus dat kan me aan me naat oxideren. Maar als het idd een garanitekwestie is, loop ik wel ff langs de winkel 8-)

Verwijderd

Topicstarter
!!!!

Ik heb eens wat reviews gelezen of mensen er ook problemen mee hebben en JA hoor!

Lees en huiver : http://www.audioreview.com/pscAmplification/A-V,Receivers/Yamaha,RX,V420,/PRD_127020_2718crx.aspx

Zeker in de helft v/d reviews word er iets over gezegd.
Bad hiss on (rear) speakers. Is dat acceptabel voor een receiver waar ik 350 euro voor heb neergelegd?
Ik zou echt niet weten wat ik anders voor die prijs zou moeten halen :'( ... En bij mediacheckpoint wil ik niet bestellen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hmm... ik moet dat dan ook maar ff checken...

ik heb zelf een yamaha ergens in de 500 of 600 serie... (DD en DTS, champagne), hij is een half jaartje oud, en heb er toen iets van 1300 piek voor betaald...

ik zal vanavond wel ff checken als ik weer thuis ben...

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb Correct ff gebeld waar ik het eengeschaft heb en ik mag hem omruilen.

Na een half uur aan de lijn hebben gehangen heb ik ong heel Correct aan de lijn gehad van de receptie tot de hoofd v/d technische dienst :D Die hadden er btw nooit van gehoord.
Nadat ik hun verteld had dat ik ong 30! (:P) reviews had gelezen dat het een "known" issue is mocht ik hem komen omruilen en eventueel voor een compleet ander model. :D

Nu denk ik er sterk aan om een ander merk te nemen.
Iemand een leuk iedeetje?

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op dinsdag 09 april 2002 16:42 schreef Dribbeltje het volgende:
Update:

Ik heb Correct ff gebeld waar ik het eengeschaft heb en ik mag hem omruilen.

Na een half uur aan de lijn hebben gehangen heb ik ong heel Correct aan de lijn gehad van de receptie tot de hoofd v/d technische dienst :D Die hadden er btw nooit van gehoord.
Nadat ik hun verteld had dat ik ong 30! (:P) reviews had gelezen dat het een "known" issue is mocht ik hem komen omruilen en eventueel voor een compleet ander model. :D

Nu denk ik er sterk aan om een ander merk te nemen.
Iemand een leuk iedeetje?
Nieuwe Yamaha V530 ?!? Of anders de V630 ;)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:26
Komt het niet omdat je 4 ohm achterspeakers op een 8 ohm versterker hebt aangesloten?

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op dinsdag 09 april 2002 19:53 schreef BaSsDruM het volgende:
Komt het niet omdat je 4 ohm achterspeakers op een 8 ohm versterker hebt aangesloten?
De meeste hi-fi luidsprekers zijn nu eenmaal 4 ohm; moeten versterkers maar tegen kunnen!!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1