Ik heb dus gister een Yamaha RXV 420 gekocht. ( http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/rxv420.html )
Ik gebruik er een eltax surround setje bij met een 150 watt actieve subwoofer.
Ik wil er dvdtjes mee kijke door middel van mijn PS2 via de optical cabel.
DTS en Dolby digital staan enabled in de console.
Maar nu mijn issue:
Zodra ik films kijk met DTS of Dolby digital dan krijg ik alleen een surround sound als ik "effects" enable op de receiver.De receiver geeft wel netjes aan of hij DTS of DD vind ( door het betreffende logo wat dan aan gaat).
Maar zodra ik "effects" disable dan werken de 2 rear speakers niet meer. (dus alleen dan de center,2 front + subwoofer).Ik vind het in principe niet erg om effects aan te hebben maar wat dan gebeurt is dat er dan een vage constante ruis uit de 2 rear speakers komt (ook waneer de sound compleet uit staat).
Dus is dat een instelling ofzo? Of ligt dat aan aarde ofzo?
Ik gebruik er een eltax surround setje bij met een 150 watt actieve subwoofer.
Ik wil er dvdtjes mee kijke door middel van mijn PS2 via de optical cabel.
DTS en Dolby digital staan enabled in de console.
Maar nu mijn issue:
Zodra ik films kijk met DTS of Dolby digital dan krijg ik alleen een surround sound als ik "effects" enable op de receiver.De receiver geeft wel netjes aan of hij DTS of DD vind ( door het betreffende logo wat dan aan gaat).
Maar zodra ik "effects" disable dan werken de 2 rear speakers niet meer. (dus alleen dan de center,2 front + subwoofer).Ik vind het in principe niet erg om effects aan te hebben maar wat dan gebeurt is dat er dan een vage constante ruis uit de 2 rear speakers komt (ook waneer de sound compleet uit staat).
Dus is dat een instelling ofzo? Of ligt dat aan aarde ofzo?