ATI Rage 128 Ultra onder Win 95

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Op m'n werk willen ze een serie P4's bij Dell bestellen. Het gaat om machines met een ATI Rage 128 Ultra videokaart. Helaas gaat het bedrijf pas eind dit jaar migreren naar XP en moet er nog minstens 6 maanden Win95 (OSR2) op die bakken draaien.
Win95 hebben we intussen goed draaien, dankzij de K6-patch, maar voor de videokaart kunnen we bij ATI en Dell alleen maar drivers vinden voor W98/SE/ME en niet voor 95. Weet misschien iemand een plek waar W95-drivers te vinden zijn of een manier om W98-drivers werkend te krijgen onder Win95?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Bedankt, maar helaas... daar hadden we al gezocht en de goeie drivers staan er niet tussen. We hebben wel W98-drivers geprobeerd maar dan gaat het scherm na de eerste reboot meteen op zwart.

Verwijderd

Ik denk dat je dan pech hebt. De driverondersteuning van Ati is redelijk goed en als je met driverguide niets kan vinden is het vrijwel altijd hopeloos. Dat wordt gewoon een simpel kaartje tijdelijk in die bakken douwen ben ik bang.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Dat had ik al voorgesteld, om gewoon de videokaarten uit de afgedankte P200-bakken te trekken en die dan in de nieuwe P4 te stoppen, maar m'n collega's vonden 't niet zo'n goed idee... ik zal het maandag nog eens voorstellen :z

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op de ATI site staan toch ook Windows 95 drivers? Heb daar laatst nog Win95 drivers voor een Rage kaart vandaan gehaald. Eens even kijken...

Hmm ik zie "Rage 128 Ultra" niet op de site maar er staan Win95 drivers voor de Rage 128 en Rage 128 Pro op de ATI site, daar moet het toch mee lukken? Of verschilt de Ultra echt zoveel van de andere types?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Tja, we hebben die driver wel geprobeerd, maar krijgen dan een melding dat er geen ondersteunde videokaart in de PC zit. We gingen ervan uit dat de Ultra dus toch een andere driver nodig heeft.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik zie de Rage 128 Ultra ook niet bij de Win98 drivers, lijkt erop alsof die hele kaart niet bestaat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Het is volgens mij een OEM versie van de Rage 128 die niet door ATI zelf gemaakt is. Volgens mij zou Dell voor de drivers moeten zorgen maar daar is ook niks te vinden voor W95.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De Rage 128 Pro reference driver (voor kaarten van andere fabrikanten maar wel met een ATI chip) voor Windows ME op http://www.ati.com/support/drivers/powered.html is volgens de bestanden in de installer geschikt voor Windows 9x dus ook voor 95/98, misschien die eens proberen?

Verder vind je hier ook Windows 95B (OSR2) drivers voor de Rage 128 (ATI XPERT 2000 kaart) welke zouden moeten werken, op XPERT 2000 kaarten zitten Rage 128 Pro en Ultra chips.

Ook deze drivers voor de ATI Rage 128 Pro/Ultra voor Windows 9x zouden moeten werken.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Thx :)

Ik ga ze maandag wel proberen...

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:16

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

limoentje schreef op 06 april 2002 @ 13:44:
De Rage 128 Pro reference driver (voor kaarten van andere fabrikanten maar wel met een ATI chip) voor Windows ME op [url="http://www.ati.com/support/drivers/powered.html"]http://www.ati.com/support/drivers/powered.html[/url] is volgens de bestanden in de installer geschikt voor Windows 9x dus ook voor 95/98, misschien die eens proberen?

Verder vind je [url="http://www.ati.com/support/products/pc/rage128/win95/rage128win95drivers.html?cboOS=Windows+95&cboProducts=XPERT+2000&cmdNext=GO%21"]hier[/url] ook Windows 95B (OSR2) drivers voor de Rage 128 (ATI XPERT 2000 kaart) welke zouden moeten werken, op XPERT 2000 kaarten zitten Rage 128 Pro en Ultra chips.

Ook [url="ftp://ftp.premiopc.com/video/ati/Sapphire/Rage128Pro/Rage128Pro_9xMe.exe"]deze[/url] drivers voor de ATI Rage 128 Pro/Ultra voor Windows 9x zouden moeten werken.
--Ik heb thuis een ATi Xpert 2000 en een Xpert 2000pro. op de Xpert 2000 zit een rage128gl en op de pro zit een rage 128 pro. maar je kunt het altijd proberen...

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 28 januari 2003 @ 16:15:
[...]

--Ik heb thuis een ATi Xpert 2000 en een Xpert 2000pro. op de Xpert 2000 zit een rage128gl en op de pro zit een rage 128 pro. maar je kunt het altijd proberen...
Waarom kick je nou zo'n oud topic? :z

Verwijderd

beeeeeeeetje oud. als je nou een nuttige bijdrage had ok....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.