Apache niet bereikbaar via internet

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Kheb hier een webserver PC'tje waar Apache op draait. Vanaf het locale LAN werkt alles goed, maar als ik een poortje map op de vuurmuur en via internet dus mensen de server wil laten bekijken dan wil dat niet. Hoe kan dat :?

Verwijderd

Op welke poort staat hij? 't kan best dat je provider poort 80 (standaard) blokkeert, mijn provider bvb blokkeert vrijwel alles onder poort 1000 voor extern verkeer...

• Solosmots
Chello is het op poort 80 en ik dacht dat het daar niet op werd geblokt in deze buurt, maar ik ga ut proberen te veranderen.

Verwijderd

Ik zit bij Telenet (België) en als hier webservers worden gedraaid zetten we die gewoonlijk op 8080 's 't meest logische, gewoon 2x de originele poort nemen. Ik weet natuurlijk niet hoe't met Chello zit...

Verwijderd

je kunt ook apache voor een specifieke ip adres configuren.

Mischien heb je dat gedaan en anders kan het zijn dat poort 80 geblokt staat bij je ISP.
een vriend van mij heeft ook chello en daar staat poort 21 en 80 wel dicht.

suc6

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:09 schreef D-weaver het volgende:
Ik zit bij Telenet (België) en als hier webservers worden gedraaid zetten we die gewoonlijk op 8080 's 't meest logische, gewoon 2x de originele poort nemen. Ik weet natuurlijk niet hoe't met Chello zit...
hier word poort 8080 meestal voor proxy gebruikt.

• Solosmots
Poort 80 zat idd dicht. Maf hoor, het werkt nu wel via een andere poort. Schijnt zo te zijn dat ene deel van chello wel weer blokeringen heeft, andere weer niet enz..

Maare thx voor de tip :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:10 schreef snakeeye het volgende:

[..]

hier word poort 8080 meestal voor proxy gebruikt.
Sinds wanneer draaien we thuis op ons particuliere lijn proxy servers |:( Ik kan maar zeggen hoe't hier 't meest gedaan wordt eh :)

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

* decramy draait ook een proxy hoor...
op 8080 :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Pagina: 1