Laptop voor tekstverwerking door dummies

Pagina: 1
Acties:

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
M'n vader kan via z'n overuren een laptop financieren. Voorwaarde is echter wel dat hij met een voorstel richting z'n werk komt. Budget is maximaal 2200. Hij wil echter ook een nieuwe 17" monitor (wordt waarschijnlijk een Sony; ben ik fan van)

Probleem is eigenlijk dat ik geen verstand heb van laptop fabrikanten/specificaties en hij nog minder. Ik hoop daarom dat jullie mij enige aanwijzingen in deze kunnen geven.
De laptop gaat uitsluitend voor 'erbij' gebruikt worden. M'n vader is een echte 'gebruiker' en zijn normale pc (celly 366 met win95B) voldoet ruim aan zijn eisen.

Op de laptop wordt office 97 (excel en word) gezet. OS wordt win98SE en geen XP (wel zo makkelijk; hoef ik niet z'n handje vast te houden :P ). Omdat het een systeempje voor 'erbij' wordt, lijk mij een docking station overbodig. Externe muis (clitoris noemt m'n vader dat rottige ingebouwde ding >:) ) en een toetsenbord zijn echter wel zo handig. Werken lekkerder.

Zelf zat ik te denken in de richting van een simpel celeronnetje met CD-ROM en met 128 MB intern o.i.d. Een 14,1" scherm lijkt me het beste gezien de meerprijs van een 15,1" variant. een modem o.i.d. is niet echt noodzakelijk. Het internet stadium heeft zich nl. bij mijn vader nog niet aangediend. Sound is ook niet echt een must.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Tja, als dat alles is wat hij ermee doet, dan zou ik zowat de goedkoopste laptop gaan zoeken die er is. De huidige laptops voldoen tegenwoordig toch ruimschoots voor Win98 en office 97.

In de pricewatch kan je zeker wat vinden: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/68

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 20:30 schreef superwhimpy het volgende:
Probleem is eigenlijk dat ik geen verstand heb van laptop fabrikanten/specificaties en hij nog minder. Ik hoop daarom dat jullie mij enige aanwijzingen in deze kunnen geven.
De laptop gaat uitsluitend voor 'erbij' gebruikt worden. M'n vader is een echte 'gebruiker' en zijn normale pc (celly 366 met win95B) voldoet ruim aan zijn eisen.
hmm dan zoek je een budget lappie op, liefst een waar win98 opstaat dan lijkt me :)
[...]
(clitoris noemt m'n vader dat rottige ingebouwde ding >:) )
heeft ie vast zelf bedacht :{
Zelf zat ik te denken in de richting van een simpel celeronnetje met CD-ROM en met 128 MB intern o.i.d. Een 14,1" scherm lijkt me het beste gezien de meerprijs van een 15,1" variant. een modem o.i.d. is niet echt noodzakelijk. Het internet stadium heeft zich nl. bij mijn vader nog niet aangediend. Sound is ook niet echt een must.
sound zit er sowieso op...ga gewoon even rondneuzen naar een goedkope, denk dat wij daar niet echt bij kunnen helpen :)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb eens rondgekeken en voor 1500 € heb je gemakkelijk wat jij zoekt

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

GaMbiNo

1337

Als je eens in de Pricewatch gaat kijken en je zoekt de goedkoopste uit die je kan vinden heb je laptop genoeg om op te kunnen tekstverwerken.
Je zou ook nog eens in de Search kunnen kijken en zoeken naar de beste laptopmerken. ;)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 20:39 schreef WimB het volgende:
Heb eens rondgekeken en voor 1500 € heb je gemakkelijk wat jij zoekt
Heb hier iets over de promedion 2700T. Ooit van dat merk gehoord? Specs en prijs zien er wel goed uit: celly 1000 met 24x cdrom, sound, 10/100 ethernet, 56K modem, adapter LI-ION batterij. oh. prijs is 1225

Computerland heeft dingen van Jewel. Zegt me ook al niets. Deze is in de aanbieding:
http://jewelnotebooks.nl/index.php?page=jade-8000

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
JEwel zegt mij wel wat, goedkope en toch geinige laptops. de ventilator is soms beetje omhandig (aan de onderkant zuigt ie aan.. je broek dus :)).

Alleen de batterijen vind ik iets minder, maar wel zeer stabiel!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
mijn ervaring is dat je ook evt heel goed met wat zoekwerk en een beetje tijd een heel leuk tweede hands ding kan halen hier of daar

en als je een nieuwe wil beveel ik uit eigen ervaring een toshiba aan
ze zijn lekker stevig enzo de mijne stuiterde pas met tas en al van tafel af |: ;( maar hij werkt nog als van ouds :)

voor de rest schijnt dell ook wel goed te wezen
maar daat heb ik geen ervaring mee

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Verwijderd

Heb hier een Toshiba Satelite Pro 6000, Mobile PIII 1Ghz en verder alles erop en eraan ;) res MAX 1600 x 1200 voor een meeneem prijs van 1399 euro (nieuw in doos , nooit gebruikt) in winkel 2300 euro!!!!

Mail me voor intresse wll21@hotmail.com :)

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

dell Inspiron 2500 of 4100; zijn licht en klein; kzou ze ff bekijken...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Pagina: 1