[PAPST] Fans dood ??

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb van de week een aantal extra fans gekocht voor mijn Aopen HQ08, de bedoeling was ook om met een Dremel achter bovenin de kast het "gaas" waar de plaats is voor 2 fans door te snijden.

Ik had al 1 80 mm papst fan erin zitten en had er een tweede zolang ingezet totdat ik de dremel had.

Vandaag dremel gekregen, kast open zooi eruit, koelers op de voeding gelegd en toen had ik vrij baan, vervolgens alles eruitgedremeld, en ik sluit alles weer aan en maak de fans vast, schuif de kast dicht en zet alles aan. Omdat er nu minder weerstand bij de fans zit maakt dat minder lawaai, en jawel hoor gelukt !! Maar ja wat nou, BEIDE fans draaien niet. 2 papst 80 mm fans.

Ik had ook nog een 80 mm gekocht, ik had er dus al 1 en twee papst erbij, en een regelbare enermax met doorzichtige vinnen, en nog een 120 mm papst erbij :)

Nou, ik sluit die andere nieuwe 80 mm aan, die werkt wel.
De Enermax fan ook en ook de 120 mm fan werkt nog. Hoe kan het nou dat er dan wel 2 andere fans "dood" zijn, ik snap het echt niet. Ze lagen wel in de buurt van de dremel, maar dat kan het probleem toch niet zijn voor beide fans ?

En hoe kan ik merken of zien dat ze daadwerkelijk kapot zijn ?? Damn :'( dure dingetjes zijn het namelijk die papst.

Freelance tweaker

Verwijderd

polariteit? :)

• D-Devil
Op vrijdag 05 april 2002 20:34 schreef badpinguin het volgende:
polariteit? :)
m.a.w. ?? Wat is er gebeurd dan ?? en hoe kan ik het fixen ??

Freelance tweaker

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

als het om losse draadjes gaat: wissel + en - es om ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

reiker

dan jij!

ik zou zeggen, probeer ze eens op een andere voeding uit... als ze het dan niet doen, en je bent zeker van de correcte polariteit, dan is er wat vreemds aan de hand.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Draai de + en - eens om :)

Alle proemn in n drek

• D-Devil
heeft er niks mee te maken helaas, want als ik de molex omdraai dan levert de voeding 7 volt, en via een 6 volt baterij doen ze ook niks. Het is puur dat ze niet op gang komen, 1 van de twee "defecte" doet het inmiddels wel weer, maar dat deed hij gisteren 1 minuut na mn 2e post ook even, en daarna even itgezet, en weigerde meteen weer dienst.

wat nou ?

Freelance tweaker

Verwijderd

Wat voor type Papst fans zijn het? Ik denk dat het waarsch. 24V fans zijn ofzo, en dat 7V te weinig is om ze te starten...als dat het geval is zijn ze nog prima in orde.

Verwijderd

ik denk dat er slijpsel in is gekomen van je dremel(dus ijzerslijpsel).

ff goed schoon maken, of anders terug naar de winkel(natuurlijk nix zeggen over het dremelen)

• D-Devil
Op zaterdag 06 april 2002 10:24 schreef KingOfDos het volgende:
ik denk dat er slijpsel in is gekomen van je dremel(dus ijzerslijpsel).

ff goed schoon maken, of anders terug naar de winkel(natuurlijk nix zeggen over het dremelen)
Precies, maar ja 1 van beide doet het wel weer, maar de andere nog neit, ik spoel die ook maar even af onder de kraan, en het zijn trouwens deze fans:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/Buijsensb/hpbimg/Papst.jpg

Freelance tweaker

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 11:21 schreef D-Devil het volgende:

[..]
ik spoel die ook maar even af onder de kraan,
water en electro ??? gaat noooit samen

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Als er dus ijzerslijpsel IN de fan komt (dus in het binnenste op de spoelen) dan doet ie het ook echt niet meer ;)

Mijn advies, gewoon naar de winkel terug brengen en nieuwe vragen.

• D-Devil
Ik heb ze nu allebei weer onder de KRAAN afgespoeld :D

En warempel, alles werkt weer, geen 30€ weggegooid geld gelukkig. Als je orloge niet waterdicht is en je spoelt hem af en droogt hem goed werkt ie ook weer, bij een FAN dus ook.

Alleen heb ik een ketting moeten kopen voor mijn PC nu.

350 Watt enermax met dubbele fan uit..
2 * De bovengenoemde papst fan 80mm UIT.
en de 120 mm Fan IN voorin in de kast.

Ik ga nog wat oefenen met de dremel en dan gaat die nog in het zijpaneel waar de doorzichtige enermax inkomt, ik heb geen plaatje, en geen zin om te scannen, ik heb de blauwe en niet de rode.. [edit] Toch maar ff laten zien hoe COOL die fan is :P [/edit]
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/Buijsensb/hpbimg/enermax.jpg

Freelance tweaker

Verwijderd

zomaar doen ze t weer, das mooi
die transparante is idd gruwelijk

Verwijderd

Nouja, eind goed, al goed :).
Die transparante is idd om te :9~.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m