P4 voeding/mobo stekkers/aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Laatst een nieuwe pc in elkaar gesleuteld, maar het geheel wil niet werken. Hij komt niet door de bootsequence heen, je hoort niet eens het 'biep' als de pc aangezet wordt.
Het is een Pentium IV met Asus P4T-E moederbord met 256 MB RIMM.
Misschien ligt het aan de power supply? Die P4-voedingen van tegenwoordig hebben ook zoveel aansluitingen ;). Die grote (bij gebrek aan een betere omschrijving) stekker (die je ook bij de oudere voedingen altijd had) zit op z'n plaats samen met die vierkante 2x2 stekker. Dan blijft er nog een of andere stekker over waarop staat 'P2'. Moet die soms in de 'Auxiliary Power Supply' aansluiting :?. Wat is dat precies met deze stekker/aansluiting? Is dat nodig om die aan te sluiten of alleen in geval van een niet werkend systeem (zoals deze) nodig? En moet die P2 stekker wel op die aansluiting, want dan wordt het flink aanduwen want echt soepel kan ie er niet op heb ik al wel gezien.

Heeft iemand een antwoord hierop zodat ik dit weekend nog met lekkere snelheid DivX kan encoderen? >:)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je moet gewoon de atx connector erop doen
de aux stekker hoef je niet te gebruiken.
en dan nog de 4 pins stekker erop doen.
en natuurlijk de power knop van de kast en ledjes op je mobo prikken :+

Tweakers Discord

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 20:19 schreef Priet het volgende:
Laatst een nieuwe pc in elkaar gesleuteld, maar het geheel wil niet werken. Hij komt niet door de bootsequence heen, je hoort niet eens het 'biep' als de pc aangezet wordt.
Het is een Pentium IV met Asus P4T-E moederbord met 256 MB RIMM.
Misschien ligt het aan de power supply? Die P4-voedingen van tegenwoordig hebben ook zoveel aansluitingen ;). Die grote (bij gebrek aan een betere omschrijving) stekker (die je ook bij de oudere voedingen altijd had) zit op z'n plaats samen met die vierkante 2x2 stekker. Dan blijft er nog een of andere stekker over waarop staat 'P2'. Moet die soms in de 'Auxiliary Power Supply' aansluiting :?. Wat is dat precies met deze stekker/aansluiting? Is dat nodig om die aan te sluiten of alleen in geval van een niet werkend systeem (zoals deze) nodig? En moet die P2 stekker wel op die aansluiting, want dan wordt het flink aanduwen want echt soepel kan ie er niet op heb ik al wel gezien.

Heeft iemand een antwoord hierop zodat ik dit weekend nog met lekkere snelheid DivX kan encoderen? >:)
Heb je 2x128mb geplaatst en de c-rimm ?

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Ja. Er zijn twee keer twee banken. In elk paar zit een RIMM van 128 en zo'n 'dummy'. Kan het zijn dat dit verkeerd zit?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"