wel , mijn PC vind mijn A: schijf dus niemeer(diskette schijf) , die zegt altijd : plaats een diskette in A: , maar er zit een diskette in , ik ga bij mijn buur , en die kan mijn diskette wel lezen , vorige week had ik hier geen problemen mee , hoe komt dit ?
Verwijderd
zijn al je kabeltjes goed bevestigd aan je diskettedrive
eens goed blazen in je diskettedrive kan ook helpen
eens goed blazen in je diskettedrive kan ook helpen
FDD defect?
Kabel niet ok?
Kabel niet ok?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Geen vreemde geluiden en branden de lampjes normaal?
Verwijderd
tja toch maar eens cheken die kabeltjesOp vrijdag 05 april 2002 20:16 schreef -XziL- het volgende:
ik weet niet... had er vorige week geen last mee..
check idd alle kabels enzo, kan best zijn dattie um nie vind. Zegtie ook iets als je opstart (bios)
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Probeer desnoods even de drive in een andere PC en weet daarop zeker dat je de kabel goed aansluitOp vrijdag 05 april 2002 20:16 schreef -XziL- het volgende:
Heb je verder niets veranderd in die week trouwens? Het is n.m.l een kleine kans dat een Floppy Drive het er zo maar mee op houdt.
Tja dat heb je meestal he. Op het ene moment doet ie het op het andere moment niet. Dingen gaan nu eenmaal stuk.Op vrijdag 05 april 2002 20:16 schreef -XziL- het volgende:
Maar kijk nou maar eerst naar de kabels, en probeer er een andere FDD op aan te sluiten om te kijken of deze wel werkt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Je zou misschien een andere moeten proberen. Als die het wel doet, weet je zeker dattie stuk is.
Doettie het niet, dan ligt je probleem ergens anders...
Doettie het niet, dan ligt je probleem ergens anders...
Hij bedoelt een andere diskette station in je computer proberen.
En als die het wel doet dan is je disk.station kapot en als die het niet doet dan is er iets anders aan de hand.
En als die het wel doet dan is je disk.station kapot en als die het niet doet dan is er iets anders aan de hand.
Verwijderd
Ik denk toch eigenlijk dat het aan de bios ligt. Ik had een tijdje gelede ook zo iets. Ik ging kijke wat er mis was. Bleek eeb progje iets veranderd te hebbe in de bios.
Verwijderd
werd 2jaar geleden eens door een buurman bij een pc geroepen fdd deed raar (zomaar)
fdd eruit gehaald
bleek behoorlijk te rammelen
met een mesje het klepje open gehouden
was mn buur toch 40cent in stuivers rijker dan ie dacht
had zn dochter van 3 effe voor m gefiksd
stuivers eruit alles weer terug gebouwd
en gewoon weer werken
das mazzel
fdd eruit gehaald
bleek behoorlijk te rammelen
met een mesje het klepje open gehouden
was mn buur toch 40cent in stuivers rijker dan ie dacht
had zn dochter van 3 effe voor m gefiksd
stuivers eruit alles weer terug gebouwd
en gewoon weer werken
das mazzel
Verwijderd
Ik moet de eerste prog die in de bios kan schrijven nog tegenkomen hoorOp vrijdag 05 april 2002 23:25 schreef bozzzwandeling het volgende:
Ik denk toch eigenlijk dat het aan de bios ligt. Ik had een tijdje gelede ook zo iets. Ik ging kijke wat er mis was. Bleek eeb progje iets veranderd te hebbe in de bios.
Verwijderd
Hij zal CMOS bedoelen.
Het bios kan worden geflashd, maar er kan niet door een programma in worden geschreven alsof het RAM is. Maar, het Bios slaat zijn instellingen in de CMOS chip op. Daarin kunnen programma's wel schrijven. Het is gewoon een chipje met wat RAM. Als je pc uitstaat, wordt de informatie bewaard dmv een batterijtje.
Het bios kan worden geflashd, maar er kan niet door een programma in worden geschreven alsof het RAM is. Maar, het Bios slaat zijn instellingen in de CMOS chip op. Daarin kunnen programma's wel schrijven. Het is gewoon een chipje met wat RAM. Als je pc uitstaat, wordt de informatie bewaard dmv een batterijtje.
Verwijderd
Zorgen dat de rode lijn op de IDE kabel aan de kant van de voeding zit 
Als je dat hebt gedaan en hij werk nog steeds niet, is hij kapot.
Het lijkt me niet dat hij een Floppy Disk op IDE heeft lopen, ze bestaan wel, maar ze zijn niet de standaardOp zaterdag 06 april 2002 14:01 schreef ahuntjens het volgende:
Zorgen dat de rode lijn op de IDE kabel aan de kant van de voeding zit
Pagina: 1