Toon posts:

Printer delen onder Windows XP en ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met daarin zowel computers onder Windows XP (1 en 2) als Windows ME (3). Er is een printer op een XP-systeem aangesloten (computer 1), en die wil ik delen met een computer waarop ME draait. Op computer 2, waarop ook XP draait, kan probleemloos worden geprint. Als ik echter op de ME-computer wil printen, lukt dat niet. Dan moet de Windows ME-printerdriver op computer 1 worden geinstalleerd, en dat lukt niet (Windows XP ondersteunt die driver niet).
Is dit probleem te ondervangen en is het uberhaupt wel mogelijk om een printer onder zowel XP als ME te delen?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

ja moet je eens even bij de eigenschappen van de printer onder XP kijken. als het goed is kan je daar ergens drivers toevoegen voor andere OS'en. teminste zo gaat dat onder NT4 server. zit hier wel achter XP maar heb geen printer aangeslotend dus ik kan niet kijken.

kan je een soort van driver repository opbouwen voor andere OS'en

edit:
hier
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualbox.nl/stoffel/naamloos.JPG

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• decramy
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

maar dan moet je natuurlijk wel de namen goed hebben *D

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem (wel xp en 95) en hij wil percies de drivers van windows95 niet aannemen :(
Laat je iets weten hoe het opgelost raakt?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Vreemd, normaal gesprokken plukt de printer automatisch de drivers van de printserveraf, en installeert ze. Mischien staat er geen ME drivers op die server(als windows hem bijv auto heeft herkent).

Dan kun je inderdaad hem gewoon hadnmatig instellen.

• JohnD
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

Op zaterdag 06 april 2002 04:16 schreef decramy het volgende:
wat omdat ik een brother als voorbeeld heb gebruikt?
wat een domme opmerking. iedereen snapt dat het maar een voorbeeld is |:(

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 04:16 schreef decramy het volgende:
Komt hij ook om de bocht... |:(
Pagina: 1