Op zondag 07 april 2002 20:07 schreef Hennie-M het volgende:
ik wou dat programmeurs eens een keertje hun code gingen optimaliseren..
Als je ziet wat voor prachtig grafisch geweld je uit een 64kbit Intro kan toveren...
en dat ook nog eens HEEL erg soepel loopt op een lowrange systeem(van deze specs uitgaande) en ook zeker wel op een NOG lowersystem. dan KAN dit toch niet? Waarom moet diablo 2 full install 1.6gig in beslag nemen?
Beetje efficient coden te moeilijk geworden? Of hebben ze die functie niet in hun games factory?
Jah dit is een vette troll/flame..
Met die hardware prijzen kun je toch niet bij blijven

Alsof ik niets beters te doen heb dan al mijn geld uitgeven aan hardware!!
zucht ... vroeger ..............
(toen was het niet beter maar werd ik nog gesponserd door pappie

)
Bullshit, Probeer jij een spel te coderen in assembler, en dan aan de praat te krijgen onder windows XP/2000.
Dat gaat echt niet lukken!
Om nog maar te zwijgen van textures, antialiasing etc.
Tenzij je altijd een semi-3d shooter in voxels wil gaan spelen.. ga je gang, voor de meer serieuze gamer:echt niet!
De reden dat er nu zo'n grote flow games is, is omdat het makkelijer is om met API's te werken, zonder zelf alles weer te moeten coderen. Elke programmeur weet dat.
En het moet eens tot de mensen doordringen dat een pc nu eenmaal geen leven lang meegaat, maar dat 3 jaar echt wel de MAX is wat hardware tegenwoordig meegaat (economisch gezien dan). Computers kosten een boel geld, als je bij wilt blijven met games en nieuwe technoligieen.
Als je alleen documentjes wilt typen is een simpele pentium nog genoeg, met linux en staroffice. Kost vrijwel niets, en kan jaren mee. Maar als je snelle flitsende games wilt spelen moet je niet zeiken over hardwarespecificaties!