Toon posts:

Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de computer van een kennis is het zo dat als windows 98 opstart er niets aan de hand is maar zogauw je een bestand wil openen ( Excel, Word, Internet o.d.)wordt het beeld zwart. Na menige keren resetten van de computer wil de computer nog wel eens werken.Systeem is Pentium @ 350 mhz, 64 Mb geheugen,Viper 550 videokaart, sounbalster geluidskaart.Heeft iemand een idee in welke hoek ik moet gaan zoeken.Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Verwijderd

Kijken of de videokaart er goed in zit en niet half.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, vaag :? Ik neem aan dat het hele systeem freezed, anders zou ik kijken naar de videokaart. Zonder videokaart/Met een defecte videokaart stopt hij (tenzij uitgezet) het bootprocess en daardoor boot hij waarschijnlijk ook niet verder na een reboot :).

Het kan opzich wel liggen aan de CPU, controleer daar iig. ff de temperaturen van. Het is niet zo'n grote kans dat de CPU het is eigenlijk, aangezien hij het opstarten van Win98 wel haalt en Word opzich niet zoveel CPU-usage kost :X

Controleer ook eens het geheugen, dat kan ook brak zijn (vervang het met een test-reepje bijvoorbeeld).

Verwijderd

Ik denk toch dat het dan eerder aan je geheugen ligt. Maar het zou ook kunne zijn dat de instellingen van windows zelf nie goed zijn. Daar kun je ook regelen hoeveel geheugen een progje mag gebruiken.

Verwijderd

Het geheugen kun je testen met Memtest86. Je kunt het programma zowel onder DOS als onder Windows draaien.

Ik weet zelf niet of het aan het geheugen ligt, maar dit even testen kan natuurlijk nooit kwaad :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

CyeZ

Vroem vroem!!!

Ik heb zelf een laptop (PIII-700Mhz) van HP. Die geeft ook zwarte schermen, op de moment dat normale pc's een blue-screen geven. Het in mijn geval is het een kwestie dat de fabrikant handig dacht te zijn door die foutmeldingen te verbergen. Misschien is het bij jou ook zoiets.

Als je de pc dus zover kunt krijgen dat ie het normale blue-screen weer laat zien, kun je wellicht meer informatie krijgen over waardoor de fout veroorzaakt wordt.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd en ben er na de computer helemaal opnieuw te hebben opgebouwd achter als ik de computer aansluit op een andere monitor werkt alles prima, sluit ik de monitor aan op een andere computer gaat het ook fout.Ik heb alle resoluties geprobeerd andere mmonitor types andere verversingsfrequentie maar niets helpt, ik begrijp er niets meer van want bij b.v. Norton antivirus opstarten gaat het wel goed en bij excel,word en internet explorer niet.
Dit is een probleem wat voor mij te ver gaat. Nog iemand suggesties om te proberen.

Verwijderd

Open eens NotePad op de volle schermgrootte...

Dat is nl. een aardig groot wit vlak.

Als die monitor dat weer aan het flippen raakt, zou ik de voeding, aanstuurtransistor en de lijntrafo eens nameten.

Heb je trouwens V-Sync aan staan?
Gebruik je een 15 polige VGA stekker of meerdere BNC connectoren?
Misschien dat de bedrading niet goed is, of de stekker versleten? (mij overkomen omdat ik nog geen monitorswitch had)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad zo als ik kladblok open gaat het goed en als ik het scherm groot maak springt het beeld op zwart.Dit gebeurd ook bij excel en word en internet.
Pagina: 1