Yeepz, ik organiseer met ons jeugdhuis een lanparty binnekort, ik heb al redelijk wat ervaring maar zou es de mening over het benodigde materiaal en werkwijze van de mede-more-advanced-networking-tweaker weten
Het is een lanparty voor een 25 a 30 man, dus niet té groot, later volgen er misschien grotere, qua materiaal en opstelling had ik aan het volgende gedacht:
--> S/UTP Cat 5 kabel naar elke tafel (duh:p)
--> 1 Switch waar de servers op zijn aangesloten en de rest naar de gamers vertrekt --> Daar vertrekken er nog wat kabels naar andere switchen en hubs naar de gamers zelf,
Servers:
1 dedicated DHCP Server (Linux of Win2k Server)
1 File & Webserver (portal voor de gamers met info en download van patches, drivers, etc...) (Linux Apache)
1 dedicated Unreal Tournament server
1 dedicated Counterstrike server
1 dedicated Quake 3 arena server
misschien meer... dunno
Iemand nog meer info, tips, aanraders, wat kan beter, wat sucked, etc... zeg maar, thx !
--> S/UTP Cat 5 kabel naar elke tafel (duh:p)
--> 1 Switch waar de servers op zijn aangesloten en de rest naar de gamers vertrekt --> Daar vertrekken er nog wat kabels naar andere switchen en hubs naar de gamers zelf,
Servers:
1 dedicated DHCP Server (Linux of Win2k Server)
1 File & Webserver (portal voor de gamers met info en download van patches, drivers, etc...) (Linux Apache)
1 dedicated Unreal Tournament server
1 dedicated Counterstrike server
1 dedicated Quake 3 arena server
misschien meer... dunno
Iemand nog meer info, tips, aanraders, wat kan beter, wat sucked, etc... zeg maar, thx !