Toon posts:

[asp] om het uur een pagina laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met het maken van een on-line spel (jaja, grootheids waanzin... maar vooral erg leerzaam) maar ik heb nu een probleem.

Ik moet om het uur een pagina laden, nou dat is hoe ik het nu opgelost heb.. iets uitgebreider:
ik heb nu een pagina gemaakt met een berg ASP code die dus uitvoerd wat er om het uur gedaan moet worden, tijdseenheid dus +1, als mensen elkaar aanvallen dat uitrekenen enz..

deze pagina herlaad zichzelf om het uur dmv deze code:
<meta http-equiv="refresh" content="3600;URL=iets.asp">

dit draait op mn server van ons thuis, die staat dus 24/7 aan en loopt wel vrij zeker.

dit werkt allemaal goed
MAAAR:

wat er af en toe gebeurt is dat die een error geeft.. de web server dus waarvan die pagina geladen word. (geen 505 errors ofzo)

dus mijn vraag is:
is er misschien een mannier om dit iets zekerder te laten verlopen, of moet ik het misschien helemaal anders aanpakken??

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Je krijgt een error. Hier heb je een oplossing. Weet niet of het de goede kleur is.

Misschien handig als je toelicht wat er fout gaat.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Slimmer is: javascript + frameset

Je laad 1 keer die frameset in, en ik een onzichtbaar frame gooi je een javascriptje die steeds het zichtbare frame ververst.

Vlugge schets:
code:
1
blaat = setTimeout('top.frames['main'].location.reload();', 3600000);

Verwijderd

Topicstarter
web server stuurt gewoon niks terug... voor de rest gebeurt er dus niet zoveel.

[edit]
is het niet mogelijk om een 2e pagina ernaast te draaien, die op een of andere manier controleerd of de ander is geladen, via application of session variabelen??

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Taakplanner op de server.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 05 april 2002 20:03 schreef dusty het volgende:
Taakplanner op de server.
Yo. Om clientside te refreshen?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
jah heb net een half uur met die taakplanner zitten kloten maar 't lukt me maar niet.

client side refreshen moet inderdaad wel werken, maar dan bestaat er alsnog kans dat er 1 uur zegmaar overgeslagen word....

Verwijderd

Aha, je wil dus ImperialConflict namaken? :)
Daar hebben ze massa's spelers, en als er daar een tick update is, moet gewoon iedereen uitloggen. Scriptje runt en men kan weer inloggen. Dan heb je nix meer met clientside te maken. Wel zo handig lijkt me.
Voor 't updaten van je database kun je desnoods een EXE iod maken. Als je veel spelers krijgt, kom je met ASP zeker in de problemen.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 18:02
Het beste was toch geweest om er een applicatie van te maken, maar daar is het nu te laat voor, aangezien je al vlink wat asp heb gecode. Wat je zou kunnen doen is het webbrowsercontrol in een VB-project zetten, elk uur die pagina laten laden door die applicatie en de applicatie ook laten controleren of de pagina daadwerkelijk helemaal is uitgevoerd.

Het werken met een refresh tag of een scheduler is niet een oplossing waar ik voor zou kiezen, omdat het gewoonweg niet robust is. Succes!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 05 april 2002 20:33 schreef Don Facundo het volgende:
[..]
Yo. Om clientside te refreshen?
Als je de server elk uur wat wilt laten doen kan je het inderdaad beter op de server doen dan aan een client kant.

:+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de ideeen

echt veel spelers hoop ik niet op, want dan zal t meeste wel in de soep lopen... maarja :)

't is tot nu toe erg leerzaam geweest enzo, nog nooit zoveel asp code zitten maken :D

ik laat wel weten als het af is enzo
Pagina: 1