[linux] koetje schadelijk voor systeem?

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi,

Waarschijnlijk is deze vraag vaker gesteld maar ik kan het in de search niet weer vinden. Ik heb hier een linux redhat servertje (Cyrix P150+) heb staan die eigenlijk nix meer doet dan firewalling, samba en http. Om er toch iets nuttigs mee te doen heb ik besloten een koetje (dnetc) te installeren.

Nu draait deze en ik zie netjes dat ie al mijn idle processor time gebruikt. Wat dus betekent dus dat mijn CPU de ganze dag 100% bezig is?

Dat lijkt mij toch niet verstandig aangezien ik nog langer met die pc wil/moet doen :) Het lijkt mij dus niet zo verstandig mijn CPU constant 100% te gebruiken, ik schroef hem liever terug naar 60% ofzo...

Nu is mijn vraag: is het in te stellen dat ie niet meer gebruikt dan 60%?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het lijkt mij eigenlijk niet iets om je druk over te maken. Ook als je hem 100% belast is je processor vast niet het eerste wat het begeeft in je computer, mits je niet al te extreem overgeklokt hebt enzo.

Meestal is trouwens het afkoelen/opwarmen van de processor hetgeen waar hij kapot aan kan gaan, dan is het helemaal zo gek nog niet om een koetje te hebben dat ervoor zorgt dat de temperatuur min of meer constant blijft.

Wat betreft je eigenlijke vraag: volgens mij is het niet in de client in te stellen en zul je moeten zoeken naar hulpprogrammatjes om dat voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

Hier staan bakken die al bijna 3 jaar 24/7 op 100% load draaien (door Seti met name) en die beesten geven gewoon geen kick...
Als de zooi koel genoeg gehouden wordt (ook op hete zomerdagen bvb) is er niets aan het handje. Ik heb dus geen enkele bak die niet voorzien is van een }:O of een schoteltje :+