Epox 8HKA+ opstart piep via speakers :(

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Whoot, m'n Epox 8HKA+ bliept altijd even bij het opstarten, maar dan wel via de speakers en niet via de pc speaker. Heb het hele bios doorgebladerd, maar kan geen optie vinden om het uit te zetten of via de pc speaker te laten bliepen.

Het gaat om een Epox 8HKA+ met onboard sound (werkt) en een uiteraard werkende pc speaker. Het is geen foutmeldingsbliepje.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

kan helaas nog niet uigezet worden, waarschijnlijk wel in toekomstige bios versies, in de bios van de 8K3A+ zit nl. een optie: disable ac97 speaker at post. Die functie zal er vast op de 8KHA+ ook opkomen.

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 19:33 schreef Unagi het volgende:
kan helaas nog niet uigezet worden, waarschijnlijk wel in toekomstige bios versies, in de bios van de 8K3A+ zit nl. een optie: disable ac97 speaker at post. Die functie zal er vast op de 8KHA+ ook opkomen.
Bedankt, dacht even dat ik de enige was..... Heb m'n speakers vaak hard staan (met volume in Windows laag) en als je dan midden in de nacht ff reboot dan is gelijk de hele familie klaarwakker.

Zou een andere geluidskaart het oplossen ?

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

yups een geluidskaart in een pci slot lost t op, moet je wel je onboard sound disablen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:45 schreef Unagi het volgende:
yups een geluidskaart in een pci slot lost t op, moet je wel je onboard sound disablen ;)
Maar dan hoor je ook nog een heel klein piepje.
maar dat is zo minimaal

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 21:27 schreef Richard95 het volgende:

[..]

Maar dan hoor je ook nog een heel klein piepje.
maar dat is zo minimaal
hmmz, maar als je speakers hard staan wordt zelfs het zachtste piepje een echte PIEP :P Dat wil ik niet :( Dan wordt dat dus een ander mobo |:( Iemand nog een 5 weken oude Epox 8hka+ kopen ?

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:52 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]

hmmz, maar als je speakers hard staan wordt zelfs het zachtste piepje een echte PIEP :P Dat wil ik niet :( Dan wordt dat dus een ander mobo |:( Iemand nog een 5 weken oude Epox 8hka+ kopen ?
Dan koop je toch gewoon een goedkoop geluidskaartje.
Dan hoor je alleen nog een heel zacht piepje maakt dan niet uit hoe hard je boxen hebt staan.
het geluid komt dan niet meer uit je boxjes

Verwijderd

had ik ook op mijn soyo 7vba-133 met onboard sound vondt het voor de rest altijd wel een fijn bordtje :+

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:33 schreef Unagi het volgende:
Als je de 2314 bios gebruikt voor de 8KHA+ dan heb je die optie ook.

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 09:25

Gorefest

serial killer.

Hoi met de nieuwe bios update is het probleem inmiddels opgelost! Zelfde geldt voor het Numlock lampje dat bleef branden.
Pagina: 1