Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal weken gezocht te hebben naar een mp3-speler, maar niks fatsoenlijks gevonden te hebben (vooral omdat ik er perse eentje wilde met CFL geheugen), zag ik van de week opeens de Nex II te koop bij mp3man.nl. Gister dus besteld en vandaag al binnen.

En nou-nou-nou, wat een dingetje zeg. Echt fantastisch! Ik heb voor deze speler gekozen om 3 redenen:

1. Hij maakt gebruik van compact flash kaartjes. Aangezien ik een digicam heb die CFL gebruikt, vond ik het een beetje zonde om een mp3 speler met smart-mediageheugen te kopen.

2. Ik heb zitten denken aan een 8cmCD-mp3speler, maar deze zijn toch wat zwaarder. Aangezien het me ook wel handig lijkt om 'm mee te nemen als ik een ga hardlopen ofzo, is dat niet echt ideaal.

3. Hij is te gebruiken als draagbare-schijf/flashkaart lezer (Halleluja!)

Geluidskwaliteit is perfect, bediening is even wennen maar dan ook erg fijn.

Enige minpuntje vind ik eigenlijk dat'ie een beetje goedkoop (plastic) aandoet. Voor de rest, niets dan lof.

Aanradertje.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat zie ik dus mooi eventjes he. Het interesseert jullie dus geen ene hol! Nou, het staat genoteerd.

;)

[fluistermompel]...en toch is het een mooi ding...[/fluitmompel]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

:> dan toch maar 1 Reply :> Kweet wat voor gevoel je hebt als er niemand reageert heb ik NU dus ook :> 5 minuten geleden namenlijk een topic gestart over mpio-dmg :>

I served in a company of heroes.

• H_Indewarrie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik vind dit zeker wel een interessant topic.
Een tijd terug was de speler $99 bij datavis.com oid
maar ik twijfelde, omdat ik weinig gebruikerservaringen heb gehoord
Ik vind nu de prijs eigenlijk wat hoog

Wordt ie direct als storage device herkend als hij aangesloten is via USB? of sofware nodig?
Kun je ff wat plaatjes zetten?
Hoe erg plastic is ie?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14

tweakerbee

dus..?

Sorry dat ik een oud topic omhoog haal, maar ik kijk ook naar deze speler, en wil eigenlijk wel wat gebruikerservaringen horen.

Is het "te plastic"?
Heeft ie een "HOLD" knop?
Heeft ie nou wel of geen RESUME? (tegenstrijdige reviews)

Is het idd, plug&pray om hem als storage device te gebruiken?

positieve review, slashdot:
http://slashdot.org/features/02/01/20/0543250.shtml

positieve review, dmusic.com:
http://hardware.dmusic.com/reviews/nex_ii/conclusion.php

negatieve review, zdnet.com
http://www.zdnet.com/supercenter/stories/overview/0,12069,478774,00.html

You can't have everything. Where would you put it?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
Op donderdag 16 mei 2002 21:41 schreef tweakerbee het volgende:
Sorry dat ik een oud topic omhoog haal, maar ik kijk ook naar deze speler, en wil eigenlijk wel wat gebruikerservaringen horen.

Is het "te plastic"?
Heeft ie een "HOLD" knop?
Heeft ie nou wel of geen RESUME? (tegenstrijdige reviews)

Is het idd, plug&pray om hem als storage device te gebruiken?

positieve review, slashdot:
http://slashdot.org/features/02/01/20/0543250.shtml

positieve review, dmusic.com:
http://hardware.dmusic.com/reviews/nex_ii/conclusion.php

negatieve review, zdnet.com
http://www.zdnet.com/supercenter/stories/overview/0,12069,478774,00.html
Zie www.nexii.de
- Hold knop is op de interactieve demo aanwezig
- Tegenstrijdigheden omtrent de resume functie zouden misschien aan firmware versies kunnen liggen?
- Staat dat hij plug&pray is
Zie ook www.frontierlabs.com (fabrikant)

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Die HOLD knop zit er idd op, ze noemen hem zelf LOCK.
Diegene die klaagde over de RESUME functie had de review Juni 2001 geschreven. Veel kans dus dat het idd met een firmware update is verholpen.

'k Ga nog ff goed kijken, tot nu toe ziet ie er heel goed uit!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op donderdag 16 mei 2002 23:27 schreef tweakerbee het volgende:
Die HOLD knop zit er idd op, ze noemen hem zelf LOCK.
Diegene die klaagde over de RESUME functie had de review Juni 2001 geschreven. Veel kans dus dat het idd met een firmware update is verholpen.

'k Ga nog ff goed kijken, tot nu toe ziet ie er heel goed uit!
ik probeer ook meer info te vinden. Maar niemand lijkt dat ding te hebben. En is hij al een jaar oud dan?????

Verwijderd

Op dit moment heb ik hem hier thuis voor een review voor tweakers.net. Ik verwacht rond 1 juni pas het artikel af te hebben in verband met de examens. Om even snel wat antwoorden te geven:

* hold-knopje is aanwezig
* uiterlijk vind ik een beetje goedkoop (voor de nokiafans: je kunt de kleurtjes verwisselen)

Wat me verder opviel is dat het ding nogal batterijen vreet (2 AA batterijen voor 2,5 uur met IBM diskje en 4,5 uur met CFL geheugen). Oplaadfunctie is helaas niet aanwezig.

Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen, omdat ik er nog niet echt goed naar gekeken heb.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aha, een tweakers.net review.....:9~
ik zat er aan te denken hem te kopen, wat mij betreft heeft ie 2 nadelen:

cheasy ontwerp en geen 220V adapter :(

In de meeste reviews lees ik dat juist de batterij life erg goed is, dus ik ben een beetje verbaasd over deze getallen.

• waslijn
Op vrijdag 17 mei 2002 11:58 schreef RobinVR het volgende:
Op dit moment heb ik hem hier thuis voor een review voor tweakers.net. Ik verwacht rond 1 juni pas het artikel af te hebben in verband met de examens. Om even snel wat antwoorden te geven:

* hold-knopje is aanwezig
* uiterlijk vind ik een beetje goedkoop (voor de nokiafans: je kunt de kleurtjes verwisselen)

Wat me verder opviel is dat het ding nogal batterijen vreet (2 AA batterijen voor 2,5 uur met IBM diskje en 4,5 uur met CFL geheugen). Oplaadfunctie is helaas niet aanwezig.

Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen, omdat ik er nog niet echt goed naar gekeken heb.
Uit review op slashdot: "it lasts 12 hours when using solid state CF and 5 when using a microdrive, so this is less inconvenient than it sounds" Dat is wel ff een verschil. Misschien ligt het ook aan de type batterijen die je gebruikt.

Verwijderd

Je hebt gelijk :) Ik heb een beetje verkeerd gelezen. Die 2,5 uur slaat op de 170MB / 340MB Microdrive en de 4,5 op de 1GB microdrive en 20 uur voor CFL (volgens handleiding)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
hmmz klinkt goed, denk dat ik hem ook ga kopen :)

nog goede tips waar dit te doen? Ik zie hem namelijk niet in de pricewatch staan?

[edit]
la maar ik heb hem al gevonden, heet gewoon "nex II" en niet fabrikant naam er bij |:(

I’m not like the OTTERS

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik wacht nog even de tweakers.net review af, maar ik moet in juni wel een nieuwe mp3 speler hebben ivm verkoop van mijn ouwe Lenoxx aan mijn broertje.....

Aangezien ik net een digicam met CompactFlash heb gekocht (en dus ook een dure GP Powerbank 1800 mAh set) wordt de NEX II weer interessanter. Enige alternatieven wat mij betreft zijn iRiver (te groot) en iPOD (grote investering en vaste accu :( ). Wel jammer want ik vind dat ding zo GRUWELIJK MOOI............

• waslijn
Ik sta ook op het punt een mp3 speler te gaan kopen, wacht ook nog ff de review af voordat ik hem ga aanschaffen. Ik wil eerst een digicam kopen, wanneer dat er een is met CF wordt het de NEX II, wanneer het er een wordt met Smartmedia ga ik denk ik voor een MPIO DMG.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Die MPIO DMG is wel mooier. Hij gaat ook nog eens langer mee met z'n batterij. Veel duurder issie niet, alleen wel Smartmedia...beetje jammer.

En die is niet te gebruiken als removable storage device...toch?

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Hoe presteren deze apparaten eigenlijk allemaal tegenover NetMD spelers. Daar hoor ik ook goede dingen over. Heel erg laag energieverbruik, erg licht, en veel muziek. De MD's zelf kosten ook geen ruk meer, dus daar hoef je het niet voor te laten.

En de 505 was maar iets van € 269,-. Dat is dezelfde prijsklasse als de MPIO DMG..

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-03 10:23
robin VR hoe staat het met de revieuw ?
ik wil er nl een voor me verjaardag vragen ( over iets minder als 1 maand)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Het staat goed met de review :)
http://www.tweakers.net/reviews/305

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb hem vandaag binnengekregen.
Perfect ding!
Enige wat ik toch minder vind is de koptelefoon, ding is veels te klein en knelt als de pest. Wat ook leuk is zijn de frontjes:) ben al druk bezig geweest om eigen frontjes te maken met redelijk goed resultaat vind ik zelf ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/frontjemp3spelerb.gifVrindin op me mp3speler

-

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:48 schreef xonide het volgende:
Ik heb hem vandaag binnengekregen.
Perfect ding!
Enige wat ik toch minder vind is de koptelefoon, ding is veels te klein en knelt als de pest. Wat ook leuk is zijn de frontjes:) ben al druk bezig geweest om eigen frontjes te maken met redelijk goed resultaat vind ik zelf ;)

[afbeelding]Vrindin op me mp3speler
dat gat voor de display zit op een ongunstige plek ;)

• xonide
het was kiezen..
OF dat
OF het display ;(

-

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
helaas heb ik al een Napa andwers was ik wel voor de Nex II gegaan denk ik

offtopic:
xonide, das een mooie meid, hebbie dur nog meer (lees: duidelijkere) foto's van?? (of staat ze op Fok!?)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• xxxMaverick
Zeg ook ik heb dat ding vandaag binnen gekregen. maar inderdaad, die koptelefoon??????????? ik ga nu een hele domme vraag stellen. Hoe denken die idioten in vredesnaam dat dat ding op je hoofd moet? gewoon past i niet, en met die beugel in de nek klopt er ook helemaal niks van????/ ik had er toch dopjes bijgekocht, maar ik wou deze voor hardlopen gebruiken......iemand tips, of kan ik dat ding gewoon wegflikkeren :(

• xonide
Ik heb hem alweer in de doos gedaan en niet meer naar omgekeken.. echt jammer :( Ze hadden er voor het geld ook simpele maar goede oordopjes bij kunnen doen.

en ja ik heb nog meer pics maar die zijn voor mijzelf

-

• xxxMaverick
Op dinsdag 11 juni 2002 22:32 schreef xonide het volgende:
Ik heb hem alweer in de doos gedaan en niet meer naar omgekeken.. echt jammer :( Ze hadden er voor het geld ook simpele maar goede oordopjes bij kunnen doen.
mooi klote, dat ding is al niet goedkoop :( en dan moet ik ook nog eens een koptelefoon erbij kopen.

trouwens, wat zet je er op mp3 of wma? is wma beter dan mp3, ook op bv 64bit? (heb ik me laten vertellen)

• xonide
gewoon mp3... kan best met 256mb :Z

-

• xxxMaverick
Op dinsdag 11 juni 2002 22:38 schreef xonide het volgende:
gewoon mp3... kan best met 256mb :Z
ach ik vond 128 wel genoeg :)

• xxxMaverick
ok, ik baal heel erg. Mijn nex II loopt elke keer vast. Soms zelfs bij 0.00 van een nummer, soms bij oproepen menu, enz. Hij is niet gevallen, gloednieuwe en dit had ik er niet van verwacht. Doe ik iets fout bij het uploaden of heb ik gewoon pech?

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef xxxMaverick het volgende:
ok, ik baal heel erg. Mijn nex II loopt elke keer vast. Soms zelfs bij 0.00 van een nummer, soms bij oproepen menu, enz. Hij is niet gevallen, gloednieuwe en dit had ik er niet van verwacht. Doe ik iets fout bij het uploaden of heb ik gewoon pech?
Probeer de firmware eens te upgraden? Misschien is je CF-kaart beschadigd? Met de koptelefoon had ik overigens geen problemen, maar ik heb toch ook liever gewoon doppies.

• xxxMaverick
Op woensdag 12 juni 2002 14:46 schreef RobinVR het volgende:

[..]

Probeer de firmware eens te upgraden? Misschien is je CF-kaart beschadigd? Met de koptelefoon had ik overigens geen problemen, maar ik heb toch ook liever gewoon doppies.
firmware updaten? ik heb al de nieuwste versie denk ik, speler is 1 dag oud

cf zou kunnen eens kijken wat ze zeggen bij mp3man

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef xxxMaverick het volgende:Doe ik iets fout bij het uploaden of heb ik gewoon pech?
Heb ik ook wel eens last van bij bijna lege batterijen.

• xonide
geen last van tot nu toe. wat me wel meevalt zijn de batterijen. draai nu toch al 9 uur op dezelfde set batterijen (oplaadbare van sony 700mAh) zullen nu ook wel elk moment leegraken.

-

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-03 10:23
ik zit nou te twijfelen tussen de nexII of de mpman F50
welke is dan de beste keus ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• xxxMaverick
Op woensdag 12 juni 2002 16:38 schreef xonide het volgende:
geen last van tot nu toe. wat me wel meevalt zijn de batterijen. draai nu toch al 9 uur op dezelfde set batterijen (oplaadbare van sony 700mAh) zullen nu ook wel elk moment leegraken.
hmmm flash card opnieuw alles erop gezet, nieuwe batt, en nu doet hij het weer :? afwachten maar even

en de nex kan erg lang met batterijen he! tot wel 14 uur geloof ik

• xonide
Op donderdag 13 juni 2002 10:23 schreef harley het volgende:
ik zit nou te twijfelen tussen de nexII of de mpman F50
welke is dan de beste keus ?
NEXII :)

-

• xonide
is het mogelijk om in het rechtermuismenu bij de optie's "send to" ook een drive aan te maken? net zoals er send to floppy staat? zou wel handig zijn , dan klik je gewoon op een map of op een paar files en dan is het hoppa send to nexII

-

• xxxMaverick
Op woensdag 12 juni 2002 16:31 schreef middelkoop het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens last van bij bijna lege batterijen.
ah bedankt voor de reactie! dan zal dat het wel zijn, op het moment werkt hij namelijk weer ok.....

thanx

• unfor
  • Laatst online: 14-02 12:02
woei! ik heb er ook maar een besteld :) vanochtend binnengekregen. prachtig apparaatje, op je usb aansluiten en windows herkent hem automatisch :P enige nadeel is die koptelefoon, maar ik had toch al even een sony koptelefoon gekocht. Absoluut een aanrader!

• FailFr8er
  • Laatst online: 03-03 18:34
Ik zit nu te weifelen tussen een Ipod of de NEX II...

Prob met die NEX II is dat ik niet weet hoeveel muziek er op 128/265 CF gaat, en prob met Ipod is dat ie VEEL te duur is....

Wie kan mij vertellen hoeveel muziek ik kwijt kan op 128meg CF....zit namelijk echt te weifelen of die Ipod mijn geld wel waard is... (zo rijk ben ik nu ook weer niet :{)

• actieman
op 128mb heb ik iets van 33 liedjes staan.

I’m not like the OTTERS

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 10:13 schreef actieman het volgende:
op 128mb heb ik iets van 33 liedjes staan.
ik heb er zelf geen, maar de bitrate van je mp3 zijn waarschijnlijk 128, dus je kan best met cdex je mp3'tjes converteren naar wma met een bitrate van 64 (lever je misschien een klein beetje quali), dan passen er bijna 2 keer zoveel liedjes op je nex II

En ja geluid van 64 wma is geen 128 mp volgens jullie (ik zelf hoor nauwelijks verschil), dus alstublief niet flamen hier op, is maar een adviesje...

• xonide
Ik ben nu ook es gaan spelen met WMA, ik doe het op de volgende manier: Selecteer de wma output plugin van winamp en dan bij de instellingen selecteer ik de nexx (I:) in mijn geval. Ik moet zeggen werkt wel lekker zet ze nu om in 128 kbs (wma dus) en hoor echt geen verschil (mp3tjes waren 190 kbs) scheelt toch per album 20/25 mb! straks maar es lagere bitrates proberen met wma. wat me ook stoort aan de nexx is de ruis die erin zit. Onder elk nummer zit een lichte ruis hebben anderen daar ook last van?

-

Verwijderd

Jezus zeg...ik heb mijn Nex 2 binnen maar noemen jullie dit kwaliteit ? ik ga hem vandaag weer terug sturen wat een gammel ding , ik vind het echt helemaal NIKS :(

(of ben ik te verwend met mijn andere MP3CD speler een Riovolt)?

• xonide
Op donderdag 27 juni 2002 12:58 schreef peerk344 het volgende:
noemen jullie dit kwaliteit?
uhhm dan heb je zeker de andere spelers niet gezien/gevoeld die voor deze prijsklasse te koop zijn?

Gammel? neh nie echt ding is al 3 keer van de trap afgedonderd ofzo zonder een krasje op te lopen en werkt nog perfect *D

-

• actieman
hij is wel een beetje buggy op bijna lege batterijen.

over dat wma: dat werkt vreemd genoeg weer niet op mn fourpointsurround....

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 12:58 schreef peerk344 het volgende:
Jezus zeg...ik heb mijn Nex 2 binnen maar noemen jullie dit kwaliteit ? ik ga hem vandaag weer terug sturen wat een gammel ding , ik vind het echt helemaal NIKS :(

(of ben ik te verwend met mijn andere MP3CD speler een Riovolt)?
je moet ook geen appelen met peren gaan vergelijken he ;) Een riovolt is ook een stuk duurder dan de Nex II

• Liquid
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:53 schreef xonide het volgende:
Ik ben nu ook es gaan spelen met WMA, ik doe het op de volgende manier: Selecteer de wma output plugin van winamp en dan bij de instellingen selecteer ik de nexx (I:) in mijn geval. Ik moet zeggen werkt wel lekker zet ze nu om in 128 kbs (wma dus) en hoor echt geen verschil (mp3tjes waren 190 kbs) scheelt toch per album 20/25 mb! straks maar es lagere bitrates proberen met wma. wat me ook stoort aan de nexx is de ruis die erin zit. Onder elk nummer zit een lichte ruis hebben anderen daar ook last van?
lichte ruis is er volgens mij altijd, alle draagbare spelers, dus met koptelefoon hoor je het altijd (normale boxen niet zo, want dat heb je niet direct in je oor zitten of het geluid staat zo hard dat je die ruis niet meer hoort)... zo denk ik erover (8>

Verwijderd

Iemand een suggestie voor een inear oortelefoon met afstandsbediening in snoer?? ik hoor dat sennheiser MX 500 of MX300 een goeie optie is.

btw. nex users: is een GP batterijen set aan te bevelen?? ik heb nl. nu varta NiCD 700mA batts...

• Liquid
  • Niet online
Beschadigd de nexII snel? ik bedoel de buitenkant.

• actieman
Liquid schreef op 24 september 2002 @ 19:50:
Beschadigd de nexII snel? ik bedoel de buitenkant.
neej valt wel mee je krijgt er een beschermhoesje bij die je aan je broek/riem kunt hangen.

Wat betreft de batterijen: met 700mah moet je wel een tijdje kunnen luisteren.

Maar met onoplaadbare duracels kun je pas echt lange tijd genieten (2x 1,5 uur luisteren per dag en dan 5 dagen in de week naar school/werk) houdt ie wel tijdje vol :)

I’m not like the OTTERS

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
voor diegene die er aan zitten te denken; de nex IIe is uit.... dit is een verbeterde versie van nexII (als je het verschil precies wil weten moet je ff googelen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Ik heb de NexIIe black. Prima dingetje moet ik zeggen. Hij heeft al wel een keer mn CF verneukt, maar gewoon leuk formatteren in de digicam (cardreader herkende m ook niet meer....) en alle nummers terugzetten. Voor zover ik kan zien ondersteunt hij trouwens geen m3u playlists, dus het maakt niet eens uit of je shuffle aan of uit zet, het wordt toch een rommeltje ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 19:58 . Reden: NexIIIe bestaat niet :( ]

Pagina: 1