Digitenne & Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Voor diegene die niet weten wat het is: http://www.digitenne.nl/

maar goed...

Er staat dus ook dat ze zo snel mogelijk na de oplevering van tv ook met internet willen beginnen...

maar dit alles is dus draadloos, maar ik kan nergens op de site vinden wat voor techniek er gebruikt wordt (misschien kan iemand mij hier iets meer over vertellen)

Ook staat er op de site dat het systeem waar het op draait DVB-T heet (wederom zonder specificaties) en dat dat gebruikt kan worden om over de ether digitale televisie en radio te ontvangen.

Nou vraag ik me af hoe ze dat overal gaan brengen (want er staat in 2004 willen we het landelijk hebben) ik neem niet aan dat ze om de zoveel 100 meter iets gaan ophangen om het signaal door te sturen.

En dan komen we vanzelf bij de vraag kan zoeen systeem niet gebruikt worden voor draadloos netwerk ? (al dan niet op een andere frequentie)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:10
Ik denk dat het niks wordt, er is echt geen bandbreedte voor in de ether en er zouden net als bij het GSM netwerk heel veel antenne's geplaatst moeten worden omdat het zendvermogen beperkt is. Ik verwacht dat internet via digitenne nooit zal bestaan.

• Attilla
Op vrijdag 05 april 2002 18:38 schreef Pc123 het volgende:
Ik denk dat het niks wordt, er is echt geen bandbreedte voor in de ether en er zouden net als bij het GSM netwerk heel veel antenne's geplaatst moeten worden omdat het zendvermogen beperkt is. Ik verwacht dat internet via digitenne nooit zal bestaan.
waar haal jij die info vandaan :?

• Pc123
Ik zei dat dat mijn eigen verwachting is :) Ik zie dat draadloos internet via digitenne nog niet komen. Maar dat er heel veel antenne's nodig zijn dat is natuurlijk een feit omdat je thuis geen gigantisch zendvermogen kan hebben. Internet heeft bovendien veel bandbreedte nodig en dat is in de ether ook beperkt, ik weet niet voor welke frequenties digitenne een vergunning heeft maar die bandbreedt zal niet heel erg groot zijn.

• Attilla
Op vrijdag 05 april 2002 19:08 schreef Pc123 het volgende:
Ik zei dat dat mijn eigen verwachting is :) Ik zie dat draadloos internet via digitenne nog niet komen. Maar dat er heel veel antenne's nodig zijn dat is natuurlijk een feit omdat je thuis geen gigantisch zendvermogen kan hebben. Internet heeft bovendien veel bandbreedte nodig en dat is in de ether ook beperkt, ik weet niet voor welke frequenties digitenne een vergunning heeft maar die bandbreedt zal niet heel erg groot zijn.
en dat wil ik juist weten :)

• Pc123
De site van de rdr doet het niet dus ik kan nu niet meer info vinden.

• Attilla
Op vrijdag 05 april 2002 22:23 schreef Pc123 het volgende:
De site van de rdr doet het niet dus ik kan nu niet meer info vinden.
Als ik goed gekeken heb op die site heb voor die frequaties geen licentie nodig.

maar dat lijkt me ook sterk als iemand een vergunning moet gaan halen om tv te moeten kijken.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

qless

...vraag maar...

Voor het ontvangen van radio/tv/etc signalen heb je in NL nooit een vergunning nodig (gelukkig) - dit valt onder vrijheid van meningsvergaring!

en idd, internet zou enkel downstream makkelijk kunnen, moet je upstream nog steeds via een modem/isdn/adsl/kabel

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Op donderdag 11 april 2002 16:34 schreef qless het volgende:
Voor het ontvangen van radio/tv/etc signalen heb je in NL nooit een vergunning nodig (gelukkig) - dit valt onder vrijheid van meningsvergaring!

en idd, internet zou enkel downstream makkelijk kunnen, moet je upstream nog steeds via een modem/isdn/adsl/kabel
Als digitenne fatsoenlijke apperatuur gebruikt, dan kun je ook uploaden. Maar dan zitten de kosten per aansluiting wel meer richting de €5000 - 10.000 :+

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Lees even de nieuwe topic over digitenne, hierin staan antwoorden op jullie vragen.
Wat betreft internet, in Duitsland werkt het prima, zie bijvoorbeeld een daarvoor geschikte decoder. Ook Hauppauge heeft (WinTV Nova-T etc.) geschikte kaarten voor internet over DVB-T.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Thnx voor je toevoeging, maar een kick als deze is niet echt nodig :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.