Toon posts:

Black Ice XTREME , duct of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een Black Ice XTREME , met siliconenslang in mijn 3/8 sys gehangen (XTREME is 1/2 dus 3mm verschil , siliconenslang rekt fijntjes naar die maat :) ). Bij de BI Prime was het de gewoonte van 3cm speling te laten tussen fan en rad en een duct te zetten , iemand een idee of het bij de XTREME ook nog nodig is ?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

je kan het beste een duct van ongeveer 5cm maken
daar heb je het meeste aan. Meer mag ook, alleen dat is weer zo lomp in je kassie.

Verwijderd

Een duct is altijd verstandig bij een radiator.

Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat als je de radiator direct tegen de fan plaatst je de luchtstroming langs de fans verandert.

Dit is te verklaren uit het feit dat de lucht stroming in de fan een enigszins draaiende beweging uitvoerd, in de radiator kan dit echter niet meer. Als de radiator dus direct tegen de fan zit, heeft de lucht maar een kleine afstand om zijn beweging zo te maken dat hij door de fan heen stroomt, hoe kleiner deze afstan hoe meer de lucht zal moeten afremmen om dit te regelen.

ps. dit zit ik ook terplekke te verzinnen mischien dat er eindenlijk eens iemand anders met een duidelijke verklaring voor dit fenomeen kan komen

Verwijderd

Ik heb ook een duct gemaakt op mijn Black Ice 2, dit heb ik gedaan met metalen afstandhouders. Dat zij dezelfde dingen als waar je moederbord mee bevestigd wordt, alleen dan wat groter. Ik heb nu een duct van ca >3 Cm.

Verwijderd

Topicstarter
Owk , dan ga ik m'n broer op school eens wat moois in Alu laten fabriceren :)
Kdenk dat ik voor een 3cm duct ga .
En wat is het beste : Fan bovenaan lucht weg laten zuigen of fan onderaan op de rad lucht laten blazen . Hij komt in de bovenkant van m'n case .

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Tuurlijk, altijd een duct maken.

Plexiglas kan ook mooi zijn :)

[edit]
aanzuigen is denk ik stiller

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 23:37 schreef roedie het volgende:
Tuurlijk, altijd een duct maken.

Plexiglas kan ook mooi zijn :)