Toon posts:

PC2400CAS2 OF PC2700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met het volgende, ik wou gewoon pc2700 nemen maar ze hebben het niet meer op vooraad, en het duurd minstens 3 weken. Zal ik dan maar pc2400 geheugen nemen van kingston cas2 ipv van kingston standaard pc2700.

Er zit toch geen snelheidsverschil tussen deze 2?

PC stats : A7V33 & AMD XP2000+, gf4 ultra.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
daar zit zeker verschi tussen, de pc 2700 kan 2700mb per seconde aan, de pc2400 2400mbs
en met een av333 mobo denk ik dat eht toch handiger is als je pc 2700 neemt, mischien een andere shop proberen , alternate, informatique, heb je em zo thuisbezorg gekregen

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Dit is bij informatique :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> PMG :).

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit verschil in tussen die cas2 pc2400 en pc2700 normal? Echt duidelijk merkbaar verschil? Prestaties veel lager (3dmark etc).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Er zit in zoverre al verschil tussen dat de PC2700 DIMM gegarandeerd op 166MHz draait en de PC2400 op 150MHz. Als je een KT333 bord neemt en de DIMM op 166MHz wil laten draaien zou ik zeker voor een PC2700 DIMM gaan; er bestaat een kans dat de PC2400 DIMM die (overgeclockte) snelheid helemaal niet (stabiel) haalt.
Prestatieverschillen? Het is maar net hoe je 't op het bord instelt. Als je in alle gevallen de FSB op 133MHz laat staan is zelfs het verschil tussen PC2700 (FSB/RAM asynchroon) en PC2100 (FSB/RAM synchroon) erg klein. Wil je het maximale, dan ga je de FSB gelijktrekken (= overclocken)aan de RAM snelheid, en krijg je een synchrone 166MHz FSB/166MHz RAM (of nog hoger :) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je kan toch gewoon verder winkelen naar Cas 2 PC2700? Corsair bijvoorbeeld. Overigens is er ook al PC3000 en PC3200 voor heavy duty

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:08 schreef silentsnow het volgende:
Je kan toch gewoon verder winkelen naar Cas 2 PC2700? Corsair bijvoorbeeld. Overigens is er ook al PC3000 en PC3200 voor heavy duty
Corsair is $$$ , ben ik ook van plan om te bestellen , Cas 2 Pc 2700 met heatsprider 512 mb onegveer 325 euro :(...

Maar dan heb je ook wat :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik de fsb niet verhoog (laat staan ik verander niks aan mijn instellingen) dan heeft het niet veel zin.

Ik zal dan ook mijn cpu moeten unlocken, en een betere cooler kopen. Ik heb nu een coolermaster tot 2ghz.. dat gaat dus niet of wel?

Ik had niet zo zin om 50+ euro uit te geven aan een cooler die ook nog is ontzettende herrie maakt. Mischien in de toekomst,maar nu is me geld ff op :P

• Abbadon
Op zaterdag 06 april 2002 09:59 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Dus als ik de fsb niet verhoog (laat staan ik verander niks aan mijn instellingen) dan heeft het niet veel zin.

Ik zal dan ook mijn cpu moeten unlocken, en een betere cooler kopen. Ik heb nu een coolermaster tot 2ghz.. dat gaat dus niet of wel?

Ik had niet zo zin om 50+ euro uit te geven aan een cooler die ook nog is ontzettende herrie maakt. Mischien in de toekomst,maar nu is me geld ff op :P
Je kan je cpu unlocken en de multplier zoverre verlagen dat met een 166MHz FSB de cpu nog steeds een ca. XP2000+ is (dan overclock je 'm in wezen niet en wordt 'ie ook niet warmer). I.p.v. 12,5 x 133 = 1666MHz, doe je dan 10 x 166 = 1666Mhz :) Zo'n KT333 bord mag daar geen problemen mee hebben I guess, ik wist 't wel :7

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt alemaal wel leuk :), maar ik ben totaal geen expert in het gebied van overclocken.

Ik heb na lang sparen mijn nieuw systeempje besteld, en als ik nu ga unlocken/overclocken heb 1 geen garantie en 2 kans op dat ie kaput gaat :(.

De winkel zelf wil niet unlocken voor mij omdat dan de garantie vervalt. Zijn er zaken die specaail proccesors unlocken? Of moet ik tot de HCC beurs wachten of iets dergelijks?

• Abbadon
Als je jezelf er niet prettig bijvoelt moet je er niet mee gaan klooien; een XP2000+ is 'out of the box' al razend snel :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik kan niet wachten tot ik alles op kan halen :). Nog 28 dagen :(. Maar ja, als ik ergens iemand/organisatie kan vinden die mij hier mee helpt, kan ik natuurlijk veel meer uit mijn nieuwe comp halen.
Pagina: 1