ik heb mij een 3com officeconnect 5 ports switch aangeschaft om een klein netwerkje met internetscharing te gebruiken.Is die eenvoudig aan te sluiten.Ik zie namelijk aan de achterkant wel vijf poorten maar geen uplinkpoort om de kabelmodem aan te sluiten.Ik heb wel twee ip adressen van mijn provider.
Ik heb ook zo'n geval
Het kabelmodem moet je gewoon op de 5e poort aansluiten en het knopje wat er naast zit indrukken, dan maak je van de 5e poort een uplink poort. That's it!
Als er geen knopje bij zit dan is het waarschijblijk gewoon de 5e poort
Vaak is dat ook de eersteOp vrijdag 05 april 2002 17:07 schreef MickMack het volgende:
Ik heb ook zo'n gevalHet kabelmodem moet je gewoon op de 5e poort aansluiten en het knopje wat er naast zit indrukken, dan maak je van de 5e poort een uplink poort. That's it!
Als je echt geen uplink zou hebben gewoon kabel van cross->straigth of omgekeerd doen en dan in een gewone poort.
Kzou eens moeten kijken of ie nu cross is of niet.
FF iets tussendoor:
Als je je kabelmodem aansluit op de switch samen met nog 2 andere pc's.
Kunnen dan allebei de pc's internetten, of slecht 1'tje ivm het MAC adres of iets dergelijks.
Kunnen dan allebei de pc's internetten, of slecht 1'tje ivm het MAC adres of iets dergelijks.
Je moet dan wel van je ISP een ip per pc hebben.Op vrijdag 05 april 2002 17:44 schreef wwillem het volgende:
FF iets tussendoor:
Ik zit hierzo bij de Kabelfoon (Westland). Ik weet niet of je dat kent. Denk niet dat ze je 2 ip adresjes geven.Op vrijdag 05 april 2002 17:45 schreef Predator het volgende:
[..]
Je moet dan wel van je ISP een ip per pc hebben.
Stel je krijgt maar 1 ip. Kan er dan maar 1'tje internetten (degene die het eerste aanmeld)?
Verwijderd
ja dan kan er inderdaad maar eentje internetten. Je zult dus een router moeten aanschaffen.
zo iets kan je dus ook gratis nemen dmv van freesco of een andere software matige router.Op vrijdag 05 april 2002 19:32 schreef martijntje het volgende:
ja dan kan er inderdaad maar eentje internetten. Je zult dus een router moeten aanschaffen.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
http://www.freesco.org
is een 1flops router.
alles spreekt voor zich
je heb alleen maar 386+6MB ram nodig
k draaide m op een 486-100 met 8mb...
draaide als een trein
* decramy installeert de router:
prik(eth0) prik(eth1) prik(stroom)
klik(aanknop)
internetten!
is een 1flops router.
alles spreekt voor zich
je heb alleen maar 386+6MB ram nodig
k draaide m op een 486-100 met 8mb...
draaide als een trein
* decramy installeert de router:
prik(eth0) prik(eth1) prik(stroom)
klik(aanknop)
internetten!
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Pagina: 1