Ok, ik kom nu dus net van een LAN party vandaan,
en omdat ik lui ben had ik alleen mijn hardeschijven mee genomen.
daar heb ik die in een ander systeem gepropt en omdat daar toch de nieuwste linux distro's langs kwammen.
Redhat 7.1 geloof ik geinstalleert.
alles prima en aardig, en iemand zij dat vga=0x314 ofzo
in je linux.config zetten er beter uit zag.
dus ik doen, en dan krijg je dat beter uit ziende boot scherm.
maar probleem was, toen ik thuis kwam en mijn shcijven
weer in mijn oude pc stopte, (die ook nog eens zwaar verouderd is P166) will hij niet meer booten.
hij reboot zich zelf na het zinnetje
"unpacking linux...................."
ik denk dat dit komt door dat regeltje vga=0x314 (weet niet zeker of dat het regeltje was, maar in ieder geval iets in die geest)
omdat ik nog ergenst SuSe had liggen heb ik daar toen de rescue boot optie gepakt om op mijn schijven te kunnen komen.
maar nu komt het probleem. hoe krijg ik de aangepaste lilo.conf op zijn plek. simpel weg lilo intikken werkt niet
want dan probeert hij lilo in de rescue ram schijf te douwen.
iemand enig idee?
en omdat ik lui ben had ik alleen mijn hardeschijven mee genomen.
daar heb ik die in een ander systeem gepropt en omdat daar toch de nieuwste linux distro's langs kwammen.
Redhat 7.1 geloof ik geinstalleert.
alles prima en aardig, en iemand zij dat vga=0x314 ofzo
in je linux.config zetten er beter uit zag.
dus ik doen, en dan krijg je dat beter uit ziende boot scherm.
maar probleem was, toen ik thuis kwam en mijn shcijven
weer in mijn oude pc stopte, (die ook nog eens zwaar verouderd is P166) will hij niet meer booten.
hij reboot zich zelf na het zinnetje
"unpacking linux...................."
ik denk dat dit komt door dat regeltje vga=0x314 (weet niet zeker of dat het regeltje was, maar in ieder geval iets in die geest)
omdat ik nog ergenst SuSe had liggen heb ik daar toen de rescue boot optie gepakt om op mijn schijven te kunnen komen.
maar nu komt het probleem. hoe krijg ik de aangepaste lilo.conf op zijn plek. simpel weg lilo intikken werkt niet
want dan probeert hij lilo in de rescue ram schijf te douwen.
iemand enig idee?