Toon posts:

lilo - vaag verhaal, kan het echt niet samenvatten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kom nu dus net van een LAN party vandaan,
en omdat ik lui ben had ik alleen mijn hardeschijven mee genomen.
daar heb ik die in een ander systeem gepropt en omdat daar toch de nieuwste linux distro's langs kwammen.
Redhat 7.1 geloof ik geinstalleert.
alles prima en aardig, en iemand zij dat vga=0x314 ofzo
in je linux.config zetten er beter uit zag.
dus ik doen, en dan krijg je dat beter uit ziende boot scherm.
maar probleem was, toen ik thuis kwam en mijn shcijven
weer in mijn oude pc stopte, (die ook nog eens zwaar verouderd is P166) will hij niet meer booten.
hij reboot zich zelf na het zinnetje
"unpacking linux...................."
ik denk dat dit komt door dat regeltje vga=0x314 (weet niet zeker of dat het regeltje was, maar in ieder geval iets in die geest)
omdat ik nog ergenst SuSe had liggen heb ik daar toen de rescue boot optie gepakt om op mijn schijven te kunnen komen.

maar nu komt het probleem. hoe krijg ik de aangepaste lilo.conf op zijn plek. simpel weg lilo intikken werkt niet
want dan probeert hij lilo in de rescue ram schijf te douwen.

iemand enig idee?

Verwijderd

Probeer eens op de bootprompt linux vga=normal in te typen. Daarna zou je je lilo.conf kunnen aanpassen en lilo opnieuw runnen. Dat zou dan voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
argh, net een minuutje te laat :/
ik denk ik probeer het nog een keer, en het lukte me via
lilo -u /dev/hda
en dan symbolic links maken wel om lilo er opnieuw overheen te gooien, maar nu kreeg ik dus het "LI "
zonder LO probleem. maar daar staat gelukig genoeg over beschreven, en ik kan ook wel gokken waar het aan ligt :D

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

als jij linux op die lanparty hebt geinstalleerd, op een nieuwere bak, heb je grote kans dat de kernel voor die nieuwere procs staat geconfigureerd, dus moet je een nieuwe kernel compilen, maar aangezien je thuis helemaal niet meer kunt opstarten, kun je beter opnieuw beginnen...

les 1: nooit op je HD een OS installeren, zonder dat ie in je eigen systeem zit... krijg je alleen maar problemen met hardware mee...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:53
Het lijkt op een 686 kernel probleem
wat je kunt doen is booten vanaf een of andere linux cd (Mijn fav is Linuxcare bootable toolbox) maar jij kunt denk dan beter de suse cd nemen. mount je root partitie op /mnt/blah
kopieer een 386 kernel vanaf de suse cd (moet vast ergens staan) naar /mnt/blah/boot (overschrijf niets)
Ik ga dan vrij simpel 'chroot /mnt/blah' dit geeft je een shell met je normale partitie als /
Edit vervolgens de /etc/lilo.conf om deze kernel mee te nemen en draai lilo

* Ronald heeft zo al menig keer ze systeem rechtgezet na wat windows er allemaal aan krom maakt

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
ja krijg maandag de cd'tjes van die linux.
dus tot dan moet ik het doen met wat ik nu heb.

mmm ook al aan gedacht maar in de rescue boot van suse
heb je alleen maar boot.b boot(nogwatus) en nog 1 file
maar geen duidelijke vzlinux_je_moet_mij_hebben_ding

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

maar nu komt het probleem. hoe krijg ik de aangepaste lilo.conf op zijn plek. simpel weg lilo intikken werkt niet
want dan probeert hij lilo in de rescue ram schijf te douwen.
Copieeren naar de etc dir op de echte root dir, en dan lilo -r
/dir/waar/root/fs/is/gemount
Pagina: 1