Toon posts:

Download/server-problemen ivm ACPI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een PIII500Mhz staan met win2k pro + sp2 erop. Er zitten 2 netwerkkaarten in en er draait een unreal tournement server op. Nou zijn er 2 configuraties met ieder een vervelend probleem m.b.t. ACPI. Dit kan ingesteld worden door bij device manager bij computer of een 'standard pc' of een ACPI pc' in te stellen:

1. ACPI pc: Hierbij werkt de UT-server niet goed. Clients erop vertonen rare lagbursts (wapens schieten niet goed) en kunnen zelfs sommige bewegingen niet uitvoeren (lift-jump). Dit ligt niet aan server-settings, want deze zijn default.
2. Standard pc: De ut-server werkt nu prima, maar het internet delen met internet-sharing van win2k of winroute pro (maakt nix uit) geeft nu problemen, want mijn pc erachter download nu stukken trager. I.p.v. mb/s eerst, gaat het nu nog meer met max 200/150kb/s.. :(

Wat zou hier aan te doen zijn :? Geen van beide is nu eigenlijk een optie ;(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik zou ff schuiven met de netwerkkaarten... waarschijnlijk krijgen ze allebei dezelfde irq.

Zonder ACPI werkt soms beter, met mijn KT7 plank iig stukken beter dan ACPI.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:57 schreef Redje het volgende:
Ik zou ff schuiven met de netwerkkaarten... waarschijnlijk krijgen ze allebei dezelfde irq.

Zonder ACPI werkt soms beter, met mijn KT7 plank iig stukken beter dan ACPI.
Kan ik nie ergens checken of ze dezelfde IRQ krijgen :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 05 april 2002 17:27 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Kan ik nie ergens checken of ze dezelfde IRQ krijgen :?
Met system information ( staat bij de system tools in accessoires ) en dan bij IRQ ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
De internet netwerkkaart zit op IRQ10 en de andere op IRQ5... verder geen hardware op dezelfde IRQ :*

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

Anders moet ie misschien naar ANS :?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Ik heb zelf ook problemen gehad met ACPI en netwerk. Dit was onder windows98 en windowsME. Nu met windowsXP heb ik er geen last meer van. Een aantal mogelijkheden die ik toen geprobeerd heb, met wisselend succes, zijn de volgende :

-Kaarten in andere pci-slots en in andere volgorde proberen.
- Andere drivers, bv van de fabrikant ipv de standaard microsoft drivers.
-Andere netwerk-kaart (ander merk/soort)

Hoop dat je hier iets mee kunt....

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
Misschien helpt een BIOS update. Wel goed opletten dat je het goed doet, anders doet je computer helemaal niks meer!
Pagina: 1