Toon posts:

Zeer goedkope Geforce 2 Ultra !!

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch errug goedkoop voor een II Ultra of heb ik het nou mis??

http://www.eynstein.nl/a/854.html

Prijs/kwaliteit is hierbij volgens mij wel heel errug goed.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vind je het gek, die ultra's hebben niet lekker verkocht na de stortvloed van GF2 PRO's en Ti's.
Allemaal ouwe voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:43 schreef KillerAce_NL het volgende:
Vind je het gek, die ultra's hebben niet lekker verkocht na de stortvloed van GF2 PRO's en Ti's.
Allemaal ouwe voorraad.
Maar het blijven goede kaartjes , zijn nu even duur als een Mx 400 ofzo :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat zullen dan dure MX400 kaartjes zijn :o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dat zullen dan dure MX400 kaartjes zijn :o
Oke dualhead mx kaartje ;) :P

Leadtek GeForce2 MX400 64MB TV-Out Dual Head € 126,-

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heel gaaf dus he !!!!

Ik denk dat ik die maar es aan ga schaffen !!!

(Ultra's zijn toch sneller dan titaniums ???)

Thnx man :P

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 05 april 2002 16:41 schreef Shaggy het volgende:
*knip*
Als je dit nou ook ff op de T.net pricewatch poste !!!

Deze ga ik kopen (Ik kan mijn Geforce 2MX verkopen voor 65 € :P ) !!!

De meeste mensen deugen!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

De GF2Ti is te koop voor 110 euro en deze dus voor 124.
Het is op zich een lekkere aanbieding, maar ik vind de Radeon 7500 voor 125 een betere.
In snelheid doet deze niet onder voor de GF2Ultra (behalve in 16bits kleur dan) en hij heeft betere 2D, TV-Out en DualHead. Bovendien is de Radeon 7500 heel goed over te clocken, een GF2Ultra zal dat waarschijnlijk veel minder zijn (kijk maar naar de OC-baarheid van een GF3Ti200 vs Ti500 en Ti4200 vs Ti4600)
Maar als je toch al NVidia addict bent dan is het natuurlijk een geweldig kaartje, hij is lekker snel voor z'n prijs en een GF2Ultra staat gewoon cewl :)

Specs

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 05 april 2002 18:54 schreef Masterdam het volgende:
De GF2Ti is te koop voor 110 euro en deze dus voor 124.
Het is op zich een lekkere aanbieding, maar ik vind de Radeon 7500 voor 125 een betere.
In snelheid doet deze niet onder voor de GF2Ultra (behalve in 16bits kleur dan) en hij heeft betere 2D, TV-Out en DualHead. Bovendien is de Radeon 7500 heel goed over te clocken, een GF2Ultra zal dat waarschijnlijk veel minder zijn (kijk maar naar de OC-baarheid van een GF3Ti200 vs Ti500 en Ti4200 vs Ti4600)
Maar als je toch al NVidia addict bent dan is het natuurlijk een geweldig kaartje, hij is lekker snel voor z'n prijs en een GF2Ultra staat gewoon cewl :)
Ik wil verder geen flames horen, maar PERSOONLIJK ben ik een geforce fan. Ik ga sowiezo niet meer als 300 gulden uitgeven aan een kaart. Maar nu komt mijn vraag:

De keuze tussen GF2Ultra en GF4MX440 (laten we zeggen dat ze even duur zijn op het moment) welke neem je dan ???

De meeste mensen deugen!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 05 april 2002 18:58 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ik wil verder geen flames horen, maar PERSOONLIJK ben ik een geforce fan. Ik ga sowiezo niet meer als 300 gulden uitgeven aan een kaart. Maar nu komt mijn vraag:

De keuze tussen GF2Ultra en GF4MX440 (laten we zeggen dat ze even duur zijn op het moment) welke neem je dan ???
Ik zou dan erg gaan twijfelen.
Qua snelheid zijn ze ongeveer gelijk, GF4MX440 op lagere resoluties volgens mij wat sneller en op hogere resoluties en 16bit kleur trager, ik denk dat ik om deze reden voor de GF2Ultra zou gaan.
De voordelen van de MX440 zijn dat hij betere beeeldkwaliteit heeft, snellere FSAA, en Multi Monitor. EN dat je er waarschijnlijk over 2 jaar iets meer voor kan vangen, maar dat zal weinig verschillen.
Waarschijnlijk zou ik voor de GF2Ultra kiezen dit opgesomd te hebben.
Dit is trouwens wel een interessante vergelijking, omdat de MX440 ook voor 120 euro te koop is (in Duitsland, maar ze verzenden wel naar NL, voor 7 of 15 euro, kweet niet precies meer welke winkel het was)

Specs

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 05 april 2002 19:04 schreef Masterdam het volgende:

*knipske*
Inderdaad dat dit zeker een moeilijk keuze is, misschien dat meer mensen ons daarmee nog even willen helpen :?

Geforce 2Ultra vs. Geforce 4MX440 :? ???

Even goedkoop, maar prestaties verschillen op andere gebieden en GF2Ultra klinkt gewoon KEWL !!!

Mensen post es wat help :)

De meeste mensen deugen!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
MX klinkt goedkoop :)
Ik zou denk ik voor de ultra gaan om verder onbekende redenen :)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Voor zover ik zo even snel kan beoordelen zou ik voor de Geforce2 Ultra gaan.

-Sneller geheugen (400 mhz vs 460 mhz)
-Goedkoper (iets van 15 a 20 euro minder voor de Geforce2)

-Nadeel: Heeft deze kaart ook last van interferentie bij bepaalde refresh rates?

/edit
prijs iets aangepast :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik ben ook wel benieuwd. Zou deze aanbieding een goede vervanger voor mijn matrox g400 sh zijn?

• Saekerhett
  • Laatst online: 08:40
Op vrijdag 05 april 2002 19:07 schreef marzzman het volgende:

[..]

Inderdaad dat dit zeker een moeilijk keuze is, misschien dat meer mensen ons daarmee nog even willen helpen :?

Geforce 2Ultra vs. Geforce 4MX440 :? ???

Even goedkoop, maar prestaties verschillen op andere gebieden en GF2Ultra klinkt gewoon KEWL !!!

Mensen post es wat help :)
Geforce2 Ultra, die is volgens mij echt wel sneller dan zo''n klote MX'je hoor :)

• Saekerhett
Op vrijdag 05 april 2002 19:10 schreef Undertaker2 het volgende:
Voor zover ik zo even snel kan beoordelen zou ik voor de Geforce2 Ultra gaan.

-Sneller geheugen (400 mhz vs 460 mhz)
-Goedkoper (iets van 15 a 20 euro minder voor de Geforce2)

-Nadeel: Heeft deze kaart ook last van interferentie bij bepaalde refresh rates?

/edit
prijs iets aangepast :)
Wasda?

Verwijderd

En wat dacht men van deze http://www.eynstein.nl/a/858.html . Lijkt mij ook wel een koopje.

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

ga voor de ultra. ik heb gf4mx440 gehaald en die was gewoon langzamer dan mijn oude geforce 2 ti. nu heb ik een gf3ti200@500 voor 199 eurootjes gekocht bij gistron.com en die draait perfect.alleen heeft de ultra geen twinview en de gf4mx wel en die diet het perfect

• Undertaker2
[topic=403481/1/25]

Aan de plaatjes die in dit topic staan is af te lezen dat in Aquanox en Giants de Geforce2 TI al sneller is dan de MX440.

In MaxPayne, Q3 en 3dmark2k1 is de MX440 weer iets sneller...

Maargoed, dit is dus een vergelijking met een "normale" Geforce2 TI. Voor mij dus alsnog een Geforce2 Ultra :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
Op vrijdag 05 april 2002 19:11 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wasda?
Er zijn gevallen waarbij de Geforce2 Ultra trillende lijnen genereert op je scherm bij bepaalde refresh rates. 't is een "known problem", maar helaas zonder bijpassende "workaround/solution"

Dit probleem staat ook in de "GeForce FAQ"

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25

[..]

Geforce2 Ultra, die is volgens mij echt wel sneller dan zo''n klote MX'je hoor :)
da valt wel mee, GF2MX != GF4MX.

Die GF4MX heeft nog altijd een modernere core dan de gf2ultra en zeker de 460 is que mhz dik sneller. als ik uit deze 2 moest kiezen werd het zeker de 4mx.

tis geen kaart om mee te pronken (nouja, bij de domme medemens misschien) maar ik zou toch de 4mx460 nemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 05 april 2002 19:17 schreef Breepee het volgende:

[..]

da valt wel mee, GF2MX != GF4MX.

Die GF4MX heeft nog altijd een modernere core dan de gf2ultra en zeker de 460 is que mhz dik sneller. als ik uit deze 2 moest kiezen werd het zeker de 4mx.

tis geen kaart om mee te pronken (nouja, bij de domme medemens misschien) maar ik zou toch de 4mx460 nemen.
Het ging om de 440 :P de 460 is wel sneller als de Ultra, maar die is ook duuder :(

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hmm, benchmarks bij digit-life laten zien dat de standaard mx440 een stuk sneller is dan de 2TI, OK een 2TI, maar overgeklokt loopt hij denk wel sneller dan een 2ultra, en ook al hebben ze geen cooling op het geheugen, ze zijn best goed over te klokken. En een echte tweaker kan dat ook wel fixen. >:)

Nog een voordeeltje voor de tweaker die nachtmerries heeft van fan-gezoem. Asus heeft een mx440 met passieve koeling.

• Brent
Op vrijdag 05 april 2002 19:19 schreef marzzman het volgende:

[..]

Het ging om de 440 :P de 460 is wel sneller als de Ultra, maar die is ook duuder :(
weet ik dat het hier om de 440 ging, maar de vraag was 4mx (zonder cijfetje) of de ultra. de mx460 voor mij dus :)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

[..]

Ik heb een hele zooi benchmarks in excel staan waar ze ongeveer evensnel uitkomen (in totaal verschillen ze nog geen 4% volgens mij)

Specs

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Boeie, ik koop hem gewoon !!!!

Ultra performance here I come :P

Kan ik eindelijk alle spellen op het moment spelen op 1024x786 :D

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op vrijdag 05 april 2002 19:10 schreef LAN het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd. Zou deze aanbieding een goede vervanger voor mijn matrox g400 sh zijn?
JA ECHT WEL DUS !!!

3D performance verdrievoudigd, beeldkwaliteit verslechterd ECHT niet :P

Echt doen en die kaart die je nu hebt dumpen ;)

De meeste mensen deugen!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 05 april 2002 19:38 schreef marzzman het volgende:

[..]

JA ECHT WEL DUS !!!

3D performance verdrievoudigd, beeldkwaliteit verslechterd ECHT niet :P

Echt doen en die kaart die je nu hebt dumpen ;)
Je zal er alleen in 2d performance op achteruit gaan, sommige gforce2 ultra's waren op 2d gebied gewoon echt slecht.

ik heb mijn Ti es tegenover een een mx440 gezet en die mx440 kwam er in 3dmark2001 toch echt 600 punten hoger uit.

en 600 punten is best veel.

Ik zou voor de mx440 gaan. Vooral omdat 3dmark2001 toch wel iets van een toekomst based perpectief geeft kwa performance.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Als je er alleen cs mee speeld is ie toch goed genoeg :D :P

Tis een upgrade voor me broertje van Club 3d Kyro II :r naar Leadtek Geforce 2 Ultra >:)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hmm....upgrade voor m'n Geforce 2 GTS? Nah...spaar wel door voor een Geforce 4 (of Geforce 3 wanneer deze spotgoedkoop worden).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Hier naast mij staat in een computertoren een GeForce2 Ultra van ELSA te spinnen (ja, gekocht toen die dingen nog veel geld kostten :)). Maar de beeldkwaliteit is echt goed en dan bedoel ik dus veel, maar dan ook *veel* beter dan bij de gemiddelde GeForce. Dat mag ook wel voor een vcard die nog niet eens zo lang geleden rond de 1300 gulden kostte... :)
De grap met dergelijke top-of-the-line kaarten is dat er niet tot nauwelijks bezuinigd wordt op verhoudingsgewijs dure (belangrijke!) onderdelen, zoals de filters op de kaart. Dit in tegenstelling tot low budget kaarten, zoals die in de GF4MX serie, welke als gevolg van dergelijke bezuinigingsposten een kwalitatief beneden de maat presterend 2D beeld neerzetten op je monitor.
Al met al zou ik het wel weten, wanneer ik de keuze had tussen een Ultra en een MX440 ;)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 18:54 schreef Masterdam onder andere:
[..] overclockbaarheid [..] een GF2Ultra zal dat waarschijnlijk veel minder zijn [..]
hehe,

Mijn Elsa GF2Ultra: 250/460 @ 325/510

Niet goed overclockbaar zeg je? :P

Verwijderd

Geforce 4 mx, ik vat het ff niet, een geforce 2 ti = een geforce 4 mx. Theoretisch dan, kbedoel ze zeggen dat 'het' een geforce 2 mx core is. Maar de gpu van een geforce 2 mx is hetzelfde als dat van een gts/pro/ti/ultra (op die pixel pipelines na dan).
Dat af en toe de mx 440 raar onderdoet in fps, zal wel door drivers komen. Kbedoel Giants, slome engine, nergens voor geoptimaliseerd en kijk dan eens naar een 'goede' engine als quake 3 en dan zie je dat de fps goed 'theoretisch' overeenkomen.
Ow ja en dat met die filters is gewoon waar, die elsa geforce 2 ultra geeft echt stukken scherper beeld dan mijn geforce 1 DDr. Dit komt natuurlijk mede door de ramdac, "but make no mistake" >:) filters schelen erg veel in beeldkwaliteit. Bij een elsa geforce 1 sdr iig wel. Zonder filters is ie tig keer scherper dan met filtertjes. (I know... :7).
En het is niet zo dat dat nauwelijks opvalt. Met de huidige kaarten is dat verschil gelukkiger een stuk kleiner geworden, voor mij zelfs nauwelijks zichtbaar. En over dat laatste punt, dat je de mx 440 waarschijnlijk beter kan verkopen, ben ik het al helemaal niet mee eens: hoe werd de mx 440 geintroduceerd? inderdaad als een budgetkaartje. De geforce 2 ultra daarentegen was als snelheidsmonster geintroduceerd en IMHO wordt die ook zo herrinnerd, dus...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 13:17

boesOne

meuh

Ik vin het een slechte deal om nu nog een GF2ultra te kopen. Je hebt wel yummie fps in quake enzo, maar straks als DoomIII uitkomt sta je mooi te kieken. 'k denk dat de DIII engine meteen verpatst gaat worden door ID en standaard wordt. Ik weet niet hoevaak jij een videokaart aankoopt maar ik eens de 1.5 jaar. Mijn volgende moet echt vertex en pixelshaders hebben.. Deze features gaan de volgende revolutie betekenen in gameland.. echt licht! Stel je voor: je loopt door een gang met een mijnwerkerslampje op je kop en de lichtbundel strijkt langs een ruwe muur. Je ziet de schaduw van elk uitsteeksel veranderen..WOW.. Dat kan de GF2/GF4MX niet, je zit vast aan de ouwerwetse texteres.. bummer..
Zeker nu de GF4 4200 vet cheap wordt en dus de GF3500 gedumpt gaat worden..binnenkort.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:49 schreef -boesOne- het volgende:
Zeker nu de GF4 4200 vet cheap wordt en dus de GF3500 gedumpt gaat worden..binnenkort.
Is wel een *iets* andere prijsklasse he :)

ik schat dat de Ti4200 in europa voor rond de 299 euro van eigenaar mag verwisselen, terwijl deze GF2Ultra & de MX440 rond de 120 euro kosten.

Verwijderd

Koop die Ultra..die hebben als ruwe power meer in huis dan wel gelijkwaardig aan een GF3. Kijk maar naar de overklok van een van die gasten boven de 300 core !!! dat haal je never nooit met een GF3. En boven de 500Mhz memory..GF3Ti500 snelheden. En zolang de DirectX 8.0 features niet gebruikt worden zoals Nfinite Shaders etc. dan is ie gelijkwaardig zo niet sneller dan een GF3. Kijk ook maar bij testen toen de GF3 net uit was.

Kan zijn dat de AA van de GF3 wat beter is, maar goed dat gebruik je toch bijna nooit als je geen GF4 hebt, de performancedrop is dan nl. te groot.

Verwijderd

een tip kijk naar de toekoms (met spellen dus)

heb je nog een ouwe kaart zoals een geforce1,2mx,matroxg400,ati128gl pro,tnt1 tnt2 dan is het een leuke deal

heb je een geforce2 of een ati radeon dan zal ik het niet doen

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Heeft deze ultra ook last van rollende beeldlijnen zoals vermeld wordt in de geforce faq www.geforcefaq.com ?

http://www.tweakers.net/nieuws/15567?highlight=leadtek+ultra

De kick van Electric!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 13:17

boesOne

meuh

Op zaterdag 06 april 2002 13:46 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Is wel een *iets* andere prijsklasse he :)

ik schat dat de Ti4200 in europa voor rond de 299 euro van eigenaar mag verwisselen, terwijl deze GF2Ultra & de MX440 rond de 120 euro kosten.
De GF4 4200 ging toch $199,- kosten in de VS.. Dan kan je hem denk in Duutsland wel voor 225 of 250 joerows krijgen.. maar ok, je hebt zekers een punt.
Maar de vraag blijft, hoelang kan ie nog meekomen.. en dan niet in fps, maar in features.. Als je nu een TNT hebt is het zoals suijkerbuijk zegt een goeie deal.. maar als je bv een GF2 MX hebt, zou ik um al niet meer kopen.. Te snel verouderd imho..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 16:40 schreef -boesOne- het volgende:

[..]

De GF4 4200 ging toch $199,- kosten in de VS.. Dan kan je hem denk in Duutsland wel voor 225 of 250 joerows krijgen.. maar ok, je hebt zekers een punt.
Maar de vraag blijft, hoelang kan ie nog meekomen.. en dan niet in fps, maar in features.. Als je nu een TNT hebt is het zoals suijkerbuijk zegt een goeie deal.. maar als je bv een GF2 MX hebt, zou ik um al niet meer kopen.. Te snel verouderd imho..
De geforce 4 Ti 4400 is in Amerika zo'n 240 dollar, omgerekend in euro's is dit: 268 euro. Vreemd genoeg is de prijs in Nederland zo'n 360 euro, das 100 euro meer. Dus als de Ti 4200 200 dollar in Amerika is, wat gelijkstaat aan circa 223 euro. Kijk naar mijn voorbeeld hierboven en je kan zelf wel raden dat de prijs echt wel boven de 275 euro uitkomt :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 17:15 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

De geforce 4 Ti 4400 is in Amerika zo'n 240 dollar, omgerekend in euro's is dit: 268 euro. Vreemd genoeg is de prijs in Nederland zo'n 360 euro, das 100 euro meer. Dus als de Ti 4200 200 dollar in Amerika is, wat gelijkstaat aan circa 223 euro. Kijk naar mijn voorbeeld hierboven en je kan zelf wel raden dat de prijs echt wel boven de 275 euro uitkomt :)
ja, wie is daar eigenlijk de schuld van :( Ik wil dat die ti 4200 275 E gaa kosten ;(

Verwijderd

Komt door allemaal tussenhandeltjes, die er een slaatje uit slaan...

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:15 schreef Undertaker2 het volgende:
[topic=403481/1/25]

Aan de plaatjes die in dit topic staan is af te lezen dat in Aquanox en Giants de Geforce2 TI al sneller is dan de MX440.

In MaxPayne, Q3 en 3dmark2k1 is de MX440 weer iets sneller...

Maargoed, dit is dus een vergelijking met een "normale" Geforce2 TI. Voor mij dus alsnog een Geforce2 Ultra :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/2367/iconsex-fellate.gif

lekker plaatje Undertaker2!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:43 schreef KillerAce_NL het volgende:
Allemaal ouwe voorraad.
klopt als een bus :P

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:41 schreef Shaggy het volgende:
Dit is toch errug goedkoop voor een II Ultra of heb ik het nou mis??

http://www.eynstein.nl/a/854.html

Prijs/kwaliteit is hierbij volgens mij wel heel errug goed.
Maar ik weet niet of je al achterloop maar er zijn de geforce 4 is er ook al...

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 21:35 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

hehe,

Mijn Elsa GF2Ultra: 250/460 @ 325/510

Niet goed overclockbaar zeg je? :P
Wat is volgens jouw dan goed overclocken?

ik vind 50 MHz meer namelijk niet echt veel...

die 125 MHz wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 14:08 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Ohhh dat wist ik nog niet .......... |:(

• Saekerhett
Op zondag 07 april 2002 14:11 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Wat is volgens jouw dan goed overclocken?

ik vind 50 MHz meer namelijk niet echt veel...

die 125 MHz wel...
Ja, dat is behoorlijk veel ja... :{

• Brent

[..]

en?

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Niet iedereen heeft trouwens een budget van rond de 400 euro , en ik zal zelf nog liever een Ultra II hebbben dan zo'n verotte 4Mx.

En 124 euro is niet veel , en ook errug goed voor het doel waar diegene (broertje) hem voor wilt gebruiken.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hier kom ik weer met vraagjes en opmerkingen :P :

Nu even heel bloedserieus --> is die Ultra de upgrade nou waard als ik nu een Geforce 2MX heb die ik kan verkopen voor 60€ :?

Zal hij UT2003 en Unreal2 kunnen draaien op 800x600x32 met medium details (wel toch :? :P )

Thnx tweakers :D

De meeste mensen deugen!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 07 april 2002 20:59 schreef marzzman het volgende:
Hier kom ik weer met vraagjes en opmerkingen :P :

Nu even heel bloedserieus --> is die Ultra de upgrade nou waard als ik nu een Geforce 2MX heb die ik kan verkopen voor 60€ :?

Zal hij UT2003 en Unreal2 kunnen draaien op 800x600x32 met medium details (wel toch :? :P )

Thnx tweakers :D
dat zal wel lukken ja

Specs

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op zondag 07 april 2002 21:09 schreef Masterdam het volgende:

[..]

dat zal wel lukken ja
Thnx voor het (enorm droge) antwoord ;)

De meeste mensen deugen!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 20-08 12:26
hmmz, ga deze ook maar kopen, doe het nu nog met een mx200 64Mb.. :r
dus lijkt me wel een aardige vooruitgang...of niet dan!? *D

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 07 april 2002 21:12 schreef Fire_Bird het volgende:
hmmz, ga deze ook maar kopen, doe het nu nog met een mx200 64Mb.. :r
dus lijkt me wel een aardige vooruitgang...of niet dan!? *D
die's wel zo'n 3x zo snel denk ik ja :P

Specs

Verwijderd

Zeg maar dat je systeem op grafisch gebied zo'n 5~8 keer zo snel wordt. Haal je eerst b.v. 15 fps op 1280x1024x32 dan wordt zeker meer 70 fps... Dus ja best nette overstap

• Fire_Bird
Op zondag 07 april 2002 21:18 schreef DumphuiZ het volgende:
Zeg maar dat je systeem op grafisch gebied zo'n 5~8 keer zo snel wordt. Haal je eerst b.v. 15 fps op 1280x1024x32 dan wordt zeker meer 70 fps... Dus ja best nette overstap
w00t, lekker, dan is mn systeempje eindelijk LEKKER
:D
check sign. voor de andere specs. maar, zal wel lekker gaan draaien...

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

En zeg nou zelf, ULTRA klinkt gewoon strak. En die 64 MB DDR is lekker meegenomen.

Anyway, ik kan natuurlijk geen GF2MX houden met het systeem dat ik nu heb :P

De meeste mensen deugen!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Op zaterdag 06 april 2002 16:30 schreef Ossenaar het volgende:
Heeft deze ultra ook last van rollende beeldlijnen zoals vermeld wordt in de geforce faq www.geforcefaq.com ?

http://www.tweakers.net/nieuws/15567?highlight=leadtek+ultra
Heeft deze kaart hiernu ook last van..... :? :?
Ik wil namelijk een goedkope vervanging voor me geforce2 mx 400. Ik werk met een 19 inch monitor en wil ook wel wat 3dpower in hogere resoluties...

De kick van Electric!

• Saekerhett
Ik wacht wel op de Geforce4 Ti4200 die eind deze maand komt, 179 dollar gaat kosten (=200 euro) en sneller is dan de Geforce3 Ti500 :9

• natnek
  • Laatst online: 20-08 11:14
wat dachten jullie van deze prijs voor 222 euro http://www.computerwinkel.com/output/product.asp?Product=300876 het is wel een Asus V8200T2 GF3 64MB Deluxe

niet gek dus ik weet dan wel welke ik neem.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De Ultra is en blijft een relax kaartje. Hij kan zelfs op een paar punten de Ti500 verslaan. Alleen op AA is ie niet zo goed.

(*De Creative versie is de beste*)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Fire_Bird
Op zondag 07 april 2002 21:22 schreef natnek het volgende:
wat dachten jullie van deze prijs voor 222 euro http://www.computerwinkel.com/output/product.asp?Product=300876 het is wel een Asus V8200T2 GF3 64MB Deluxe

niet gek dus ik weet dan wel welke ik neem.
is wel ff 100 (PL)euros meer dan die GF2 ULTRA hoor...en niet iedereen heeft zomaar ff 100 pegels x-tra
:)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:21 schreef Saekerhett het volgende:
Ik wacht wel op de Geforce4 Ti4200 die eind deze maand komt, 179 dollar gaat kosten (=200 euro) en sneller is dan de Geforce3 Ti500 :9
Vergeet de extra kosten door detailhandel niet, toch zeker zo'n 50~75 euro erboven op :+

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sorry mensen, maar jullie moeten wel es leren kappen met het zeggen van "En deze dan, die is veel vetter en kan langer mee" ... jaja, en kost 100 €kes meer !!!!

Niet iedereen heeft dat budget people, lucky of knap van de mensen die dat wel hebben, maar zeg dan niet --> "niet kopen, spaar en koop nog een duurdere" ...

Niet iedereen heeft meer als 300 'guldens' over voor een videoplank, so...

Ik ga dus voor die Ultra :P :D

;)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Zou dit wat zijn als vervanging voor mijn GF2GTS met 64 MB DDR ??

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:30 schreef PJanssen het volgende:
See for yourself : [topic=452442]

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 07 april 2002 21:30 schreef PJanssen het volgende:
Reken op 20% snelheidswinst overall (dus lage, medium en hoge resoluties samen bekeken, in 1024x32 zeg maar)

Specs

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:29 schreef marzzman het volgende:
Sorry mensen, maar jullie moeten wel es leren kappen met het zeggen van "En deze dan, die is veel vetter en kan langer mee" ... jaja, en kost 100 €kes meer !!!!

Niet iedereen heeft dat budget people, lucky of knap van de mensen die dat wel hebben, maar zeg dan niet --> "niet kopen, spaar en koop nog een duurdere" ...

Niet iedereen heeft meer als 300 'guldens' over voor een videoplank, so...

Ik ga dus voor die Ultra :P :D

;)
Je zal zeker verschil merken tov je huidige kaart >:)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

DAMMIT

http://www.rivastation.com/review/gf2ultras/gf2ultras_9_e.htm

Kijk nou eens bij de voor- en nadelen ...

Bad image quality ("Rolling Lines" problem) !!!!!!!!!

Kan iemand me dat uitleggen, want dat wil ik dus wel even heel graag weten voordat ik morgen die kaart bestel :? !!!

Is dat een hardware of driverprobleem, info plz ...

De meeste mensen deugen!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Op zondag 07 april 2002 22:19 schreef marzzman het volgende:
DAMMIT

http://www.rivastation.com/review/gf2ultras/gf2ultras_9_e.htm

Kijk nou eens bij de voor- en nadelen ...

Bad image quality ("Rolling Lines" problem) !!!!!!!!!

Kan iemand me dat uitleggen, want dat wil ik dus wel even heel graag weten voordat ik morgen die kaart bestel :? !!!

Is dat een hardware of driverprobleem, info plz ...
Woei, er wordt er eentje wakker :Z....
Deze vraag heb ik ook al 2 keer gesteld in dit topic en ik hoop dat er nu eindelijk wat mensen hierop reageren =]
Dit is geen driverprobleem en hier wordt het wat meer uitgelegd http://www.tweakers.net/nieuws/15424?highlight=geforce+2+ultra

De kick van Electric!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op zondag 07 april 2002 22:30 schreef Ossenaar het volgende:

*knip*
Damn, is dit altijd zo of alleen bij bepaalde kaarten ...

Ik wil het zetten en spelen op 800x600x32 op 75 of 85 Hz ... :? Dit is toch weer flink klote. Kan iemand wat meer hulp bieden?

De meeste mensen deugen!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 07 april 2002 22:34 schreef marzzman het volgende:

[..]

Damn, is dit altijd zo of alleen bij bepaalde kaarten ...

Ik wil het zetten en spelen op 800x600x32 op 75 of 85 Hz ... :? Dit is toch weer flink klote. Kan iemand wat meer hulp bieden?
Ik heb een Creative, en heb nergens last van.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

.......
Kan iemand wat meer hulp bieden?
volgens www.geforcefaq.com zijn een aantal oplossingen mocht het voorkomen : Draai de kabels van de cooler uitelkaar. Kies een andere frequentie of resolutie...

Ik wil hierop idd het antwoord wetuh want wil graag met 2d werken en lekker kunnen gamen op me 19 inch pjama

De kick van Electric!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op zondag 07 april 2002 22:35 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Ik heb een Creative, en heb nergens last van.
Das gaaf voor je (echt), maar het gaat om die Leadtek... zouden ze het probleem verholpen hebben of is het oude en "kapotte" voorraad bij eynstein, damn, nu wordt de keuze weer een stuk moeilijker :(

De meeste mensen deugen!

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

[b]
Das gaaf voor je (echt), maar het gaat om die Leadtek... zouden ze het probleem verholpen hebben of is het oude en "kapotte" voorraad bij eynstein, damn, nu wordt de keuze weer een stuk moeilijker :(
volgens de faq

http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#hw:gef:troub:2d:rollinglines

Ik ben bang dat die leadtek dat nog steeds heeft :( :( als ik die reviews mag geloven...
Heb namelijk nergens gevonden dat het opgelost is... :( :(

De kick van Electric!

Verwijderd

aan gezien dat ik zelf ook een kaart wil gaan kopen
zag ik bij hun ook de geforce3 ti200 voor 70euro duurder
volgens mij kan ik die beter kopen
de snelheid tussen deze twee kaarten zijn zo goed als gelijk
alleen heeft de geforce3 meer functies waardoor ik later meer plezier aan kan hebben .

70euro is veel maar ik heb geen zin als ik later weer een kaart moet kopen omdat hij niet snel genoeg is

ik heb eerst een radeon vivo 64mb gehad die heb ik dus verleden week verkocht omdat deze al niet snelgenoeg was
op 1024\768 alles aan 2xaa

ik twijfel nog tussen een geforce3 200 of een ati radeon 8500l

veel geld heb ik niet maar wil wat sneller

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Heb gelezen dat die GF4 MX'jes maar 2 texture units en GÉÉN vertex shaders hebben ipv. 6 (dubbel geadresseerde, dus 12-1=11) texture units en WÉL vertex shaders bij GF3 kaartjes, met als gevolg dat die bijvoorbeeld veel trager Doom 3 of Quake 4 gaan kunnen draaien dan eender welk GF3 kaartje ...

http://www.megagames.com/news/html/hardware/carmacksaysnogeforce4-mxfordoom.shtml

MX'jes zijn budgetkaartjes, der scheelt altijd wel iets aan...

Die GF4 MX'jes zijn (natuurlijk) wel snel, maar kwalitatief gezien is het een hele andere kost... (gebaseerd op een soort gehandicapte GF2 core)(net zoals indertijd de GF2 MX'jes een soort van gehandicapte GF1 core gebruikten)

Niet meer dan een marketingstunt...

Persoonlijk vind'k het een schande dat die kaartjes het
label GF4 opgeplakt krijgen...

-----

Om nu terug te komen op die vraag...

Ik heb de neiging om die GF2 Ultra er uit te pikken als ik tussen die 2 opgegeven kaarten moet kiezen (en binnen een klein jaartje te upgraden)

-----

Al koop je natuurlijk beter een GF3'tje of een volwaardige NON-MX GF4 zoals hieruit blijkt (hopelijk toch, als ik een beetje duidelijk was)

-----

suijkerbuijk zit dus op het goede spoor...

Enne als ik moet kiezen tussen een GF3 Ti 200 en een Radeon 8500 kies ik de Radeon... (Radeon 8500 is sneller dan ALLE GF3's op de Ti 500 versie na)

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zaterdag 06 april 2002 14:27 schreef CB het volgende:
Koop die Ultra..die hebben als ruwe power meer in huis dan wel gelijkwaardig aan een GF3. Kijk maar naar de overklok van een van die gasten boven de 300 core !!! dat haal je never nooit met een GF3. En boven de 500Mhz memory..GF3Ti500 snelheden. En zolang de DirectX 8.0 features niet gebruikt worden zoals Nfinite Shaders etc. dan is ie gelijkwaardig zo niet sneller dan een GF3. Kijk ook maar bij testen toen de GF3 net uit was.

Kan zijn dat de AA van de GF3 wat beter is, maar goed dat gebruik je toch bijna nooit als je geen GF4 hebt, de performancedrop is dan nl. te groot.
Vergeet niet dat een GF3 ook Lightspeed Memory Architecture heeft, wat inhoudt dat hij veel efficienter met z'n geheugenbandbreedte omgaat dan een GF2. De performance drop van 16->32-bit is dan ook veel lager bij een GF3 dan bij een GF2. Zelfs bij Quake3 die niet de extra features gebruikt ('t is gewoon een OpenGL engine) is de GF3 anderhalf keer zo snel als een GF2(Ultra) op hoge resoluties en in 32-bit...En wat betreft die testen toen de GF3 uit was: er is veel gebeurd in de tussentijd, qua drivers dus.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De mail van eynstein na mijn vraag :P

Mijn vraag -->

Ik had interesse in de Leadtek Geforce2 Ultra omdat ik wel een upgrade kan
gebruiken. Maar nu lees ik in (veel) reviews dat deze last heeft van een
"rolling lines" probleem. Lijnen die over je scherm lopen !!! Weten jullie
zeker dat dit niet het geval is bij deze kaart ? Ik wil hier heel graag
antwoord op. Zou ik hem kopen en hij vertoond die lijnen, kan ik hem dan
terugsturen of is er geen garantie.

Ik zou graag wat meer info willen en verblijf,

Cas.

Het antwoord -->

Hallo,

Deze kaart is een uitlopende kaart die wij voordelig aangeboden hebben
gekregen van de importeur. Tot op heden is er nog geen kaart retour
gekomen/geen klacht geweest.

Natuurlijk is het zo dat als een product niet bevalt deze retour mag komen
(binnen 1 week).

Als er sprake is van een defect wordt deze direct vervangen. Bent u gewoon
niet tevreden met de aankoop wordt het aankoopbedrag minus de verzendkosten
op uw rekening terug gestort.

Mvgr,
Noud
eynstein computers

Dit neemt mijn onzekerheid toch echt wel weg hoor mensen !!! :D ik bestel hem waarschijnlijk vandaag :)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben :7

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Oke de drivers voor de GF3 zijn zeker geoptimaliseerd..ik had het ook over het begin van de GF3. Feit is dat een Ultra zeker voor die prijs van 124 euro beter is dan een 4MX.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 08 april 2002 17:07 schreef CB het volgende:
*knip*
En daar ben ik het mee eens, daarom heb ik hem zojuist besteld ;)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 08 april 2002 20:26 schreef marzzman het volgende:

[..]

En daar ben ik het mee eens, daarom heb ik hem zojuist besteld ;)
GODVERKLOOT (sorry,

NIET DUS HE !!!!!!!!!!!
Heb ik net mijn MX verkocht en wil gaan bestellen, ISSIE WEG |:( :( Dit kan je niet menen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel dus, nu zit ik met een oud 4 MB kaartje !!!!!

Kijk ik in de pricewatch, kan ik voor 150 € een Geforce2 Titanium kopen en die Ultra was 25 € cheaper en veel sneller --> IK BEN NU ZO ENORM GEÏRRITEERD
(hebben jullie ze allemaal gekocht ofzo :o )

Nou ja, iemand ideeën voor snel kaartje met budget van 160 € (100 € van mezelf en 60 € van de verkochte MX) ????

:S ? hellup

(pokke eynstein.nl :r ben pissig)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:37 schreef marzzman het volgende:

[..]

GODVERKLOOT (sorry,

NIET DUS HE !!!!!!!!!!!
Heb ik net mijn MX verkocht en wil gaan bestellen, ISSIE WEG |:( :( Dit kan je niet menen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel dus, nu zit ik met een oud 4 MB kaartje !!!!!

Kijk ik in de pricewatch, kan ik voor 150 € een Geforce2 Titanium kopen en die Ultra was 25 € cheaper en veel sneller --> IK BEN NU ZO ENORM GEÏRRITEERD
(hebben jullie ze allemaal gekocht ofzo :o )

Nou ja, iemand ideeën voor snel kaartje met budget van 160 € (100 € van mezelf en 60 € van de verkochte MX) ????

:S ? hellup

(pokke eynstein.nl :r ben pissig)
hehehe ik heb net de laatste besteld volgens eynstein :D :D :D

Komt morgen binnen :D

Verwijderd

de geforce 2ti is net zo snel als een geforce2 ultra
er zit maar 50mhz verschil in de geheugen
de core loopt op de zelfde snelheid
dus voor die 25euro kan je net zo goed de geforce2 ti nemen

dat is ook de reden dat ik de geforce2 ultra niet ben wezen kopen

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
de geforce 2ti is net zo snel als een geforce2 ultra
er zit maar 50mhz verschil in de geheugen
de core loopt op de zelfde snelheid
dus voor die 25euro kan je net zo goed de geforce2 ti nemen

dat is ook de reden dat ik de geforce2 ultra niet ben wezen kopen
Maar 50 Mhz |:( , stfu man , liever een ultra dan zo'n brakke Ti

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 08 april 2002 22:05 schreef -.roy.- het volgende:

*knip*
IDD !!!

Beste mensen 50 Mhz memory clock meer is dus echt wel veel !!!!!!!!!!

Hij was 124 € en dat is goedkoper en ook nog eens sneller dan de Titanium :D !!!!!!!

MAAR IK HEB HEM GEMIST |:( :( :'(

Voortaan snel handelen ...

Marzzman pinkt een traantje weg, nu zal hij HEEL waarschijnlijk nooit meer een Ultra krijgen.

}:O ben kwaad op mezelf. Eynstein is not to blame, had gewoon eerder moeten bestellen.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Even nog wat doorsparen en een Geforce 3 Ti 200 Deluze kopen .
Pagina: 1