Toon posts:

Beste programmeertaal?!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is al veel vaker gesteld, maar ik heb toch nog even jullie advies nodig...

Ik moet een keuze maken. Ik wil gaan programmeren, maar ik heb geen idee welke taal ik moet kiezen. Ik heb een aardige kennis van Basic, een beetje Visual Basic.

Wat is een goede keuze, met het oog op de toekomst? Ik wil er in de toekomst mijn beroep van maken. Als ik zo eens naar de vacatures kijk die op dit moment aangeboden worden lijkt mij C++ de meest verstandige keuze, maar ik hoor ook uit diverse hoeken komen dat dit een vrij lastige taal is.

Ik ga NIET voor webdesign, dus talen als PHP en ASP vallen (denk ik :?) af... het gaat puur om het programmeren van complete applicaties...

:?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

C++,C#,Java

C# gaat hele grote jongen worden.

(dit gaat een flame topic worden) :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Probeer eens Java.. Stuk simpeler dan C++, maar je kan er alle kanten mee op (van web tot applicatie).

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Het gaat niet om de taal bij het programmeren maar om het bedenken van de beste en snelste oplossing voor een probleem.

Hierbij kan je het beste de programmeer taal gebruiken die het probleem het beste kan oplossen hierbij gelet op snelheid, gebruikbaarheid etc...

C of C++ is inderdaad een wat lastigere taal als je afkomt van Basic denk ik maar ja veel lezen en in de stof verdiepen doet wonderen.

Delphi (visual pascal ;) ) is ook een fijne taal om het (object) programmeren onder de knie te krijgen...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Je kan inderdaad C++ gaan leren, maar of die taal ook de toekomst heeft in het .NET-framework, weet ik niet. (Het is overigens wel geïmplementeerd, maar niet alles mag je gebruiken, anders valt het niet meer onder managed code) C# wordt over het algemeen gezien als dé .NET-taal.

Of C++ lastig is, voor beginners wel. Het is een complexere taal dan bijv. Visual Basic, dat echter weer wat meer beperkt is (en een lelijke syntax heeft, maar dat is persoonlijk).

Daarnaast is Java ook nog een mogelijkheid. Maar als programmeur is het vaak nuttig om van meerdere talen kennis te nemen.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:32
Je kunt een proberen te beginnen met java, das lekker makkelijk, en lijkt ook redelijk op C++. C++ vind ik persoonlijk wat moeilijker, vooral vanwege het zelf moeten alloceren/dealloceren van geheugen, en ook vanwege de segmentation faults.

Oh ja, een goed boek is altijd aan te raden. Zelf heb ik CoreJava en "Java Software Solutions" voor java, en "C++ primer" en "Learn C++ in 24 hours" ( :r ) voor C++

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Kies voor (Visual) C++. (Basis-)kennis van C is altijd handig. Het wordt heel veel gebruikt. Ik weet niet precies waar je het voor wilt gebruiken, maar bij hardware (bijvoorbeeld DSP-kaarten, signaalversterkers) worden altijd wel bibliotheken voor C meegeleverd om deze hardware aan te sturen. Bovendien is het vrij gemakkelijk om code naar een ander platform te porteren. (DOS, Windows, UNIX, noem maar op).

Een tweede keus is Delphi 5.0. Een programmeertaal gebaseerd op Pascal. Pascal code kun je dus gewoon gebruiken. De syntax verschilt overigens ook niet zo veel van c. Ook dll's geschreven in c meelinken is geen probleem. Delphi is wel geschreven voor het Windows platform.

edit:

Ik lees hier en daar dat men C++ lastig vindt. Ik kan C en Delphi spreken (en natuurlijk fortran, matlab, visual basic en allemaal troep uit de prehistorie waar bij ons op de afdeling nog mee gewerkt wordt ...) en C++ is echt jiet lastiger dan een Delphi. Je moet gewoon de basisbeginselen van het object georienteerd programmeren een beetje onder de knie krijgen, dat is soms wel lastig, maar of je dat nu in c of delphi leert maakt niks uit.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OW vanmorgen kwam ik deze site tegen (volgens mij ook nog via GoT ergens).. Wel interessante info misschien voor je.

http://pajhome.org.uk/progs/langs.html

Verwijderd

C++ :P

• Birk
Op vrijdag 05 april 2002 16:41 schreef Bladiebla het volgende:
Delphi is wel geschreven voor het Windows platform.
Kylix? Dit is de Linux variant van Delphi... Volgens mij is Delphi 6 trouwens al uit...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
delphi 6! personal versie is gratis te downloaden op www.borland.com

(je mag er alleen freeware programma's mee maken)

voor iemand die begint is ook lekker makelijk dat je extra componenten makkelijk kunt vinden.

componenten:
www.torru.ru
http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/
http://www.delphi32.com
http://www.tmssoftware.com/

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Extra opmerking: het liefst een crossplatform taal. Delphi vind ik vreselijk, die doe ik dus niet. Ik leer heel snel, dus als de taal wat moeilijker is, geen probleem. Graag wel een motivatie erbij. WAAROM juist die taal?

Verwijderd

Onzin vraag vind ik. De beste programmeertaal moet er nog komen denk ik en het is ook een kwestie van smaak. Daarnaast is het overstappen tussen programmeertalen makkelijker als je wat ervaring hebt. Het is denk ik wel handig om in alles wat een beetje te kunnen en dan verder specialeren ergens in.

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 05:57

Duim

Thumbs up!

Ik ben 2 weken bezig met C, en met je ervaring van basic is het (vind ik) niet moeilijk.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Crossplatform.. hmm.. kom ik toch weer op Java ;)

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Een goede keuze zou zijn om eerst boeken over datastructuren en software-ontwerp te lezen. De taal is namelijk helemaal niet van belang als je gaat programmeren. De te gebruiken taal komt pas om de hoek kijken als je je probleem hebt gedefinieerd en een bepaalde oplossing hebt geformuleerd.

De talen die je noemt zijn allemaal talen waarmee je een probleem op kunt lossen. Maar een taal willen kiezen zonder dat je je probleem hebt gedefinieerd is net zoiets als alvast een bord pakken zonder dat je weet of je eten vast of vloeibaar is (dwz. je pakt alvast een plat bord terwijl je misschien wel soep krijgt :-)).

Maar goed, als je op de verkeerde manier wilt leren programmeren, dan zou ik je aanraden met Visual Basic te beginnen. Die legt je een bepaalde programmeerstijl op, zodat je in ieder geval iets van software-ontwerp leert.

Troep programmeren kan iedereen. Een bugvrij, stabiel, te onderhouden programma schrijven, kunnen alleen mensen die iets over datastructuren en software-ontwerp hebben geleerd.

Macbook Pro

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

scorpie

Supra Addict

riep er hier iemand ASM? :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 05 april 2002 16:47 schreef Bosmonster het volgende:
Crossplatform.. hmm.. kom ik toch weer op Java ;)
C is eigelijk bedacht zodat je platform onafhankelijkheid hebt, helaas zijn de libraries meestal wel platform afhankelijk. Java is denk ik de enigste keuze als je echt platform onafhankelijkheid wil.

*vraagt zich af hoe lang dit topic nog open blijft* :+

• Mr.Nobody
  • Niet online
voor mij is het dus delphi, reden is makkelijk, veel componenten en veel documentatie.
wat is jou reden om geen dephi te willen gebruike? dat wil ik dan wel weten

• Birk
Op vrijdag 05 april 2002 16:48 schreef RetepV het volgende:
Troep programmeren kan iedereen. Een bugvrij, stabiel, te onderhouden programma schrijven, kunnen alleen mensen die iets over datastructuren en software-ontwerp hebben geleerd.
Kijk, nou kunnen we praten ;)

Nee inderdaad zo is het wel, als je eenmaal kan programmeren en het idee er achter snapt kijk je door de taal heen en hoef je niet alle commando's te kennen. Dit hoeft alleen als je een programma moet schrijven aan de hand van een door iemand anders bedachte oplossing.

(Iemand verzint de oplossing en jij programmeert het ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:51 schreef Mr.Nobody het volgende:
voor mij is het dus delphi, reden is makkelijk, veel componenten en veel documentatie.
Delphi is oorspronkelijk geschreven voor Windows. Keej, met Kylix is het er nu ook voor Linux, maar toch. Het is niet volledig platform onafhankelijk (is niet beschikbaar voor veel platformen) en bovendien heb ik persoonlijk het idee dat het lang niet zo krachtig is als bijvoorbeeld C of C++ (of heb ik dat helemaal faut?).

Dat er veel documentatie bijzit, dat maakt geen verschil. Documentatie vind ik ook op het net, en daar worden die duizenden boeken voor geschreven.

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Op vrijdag 05 april 2002 16:38 schreef Alarmnummer het volgende:
C# gaat hele grote jongen worden.
(dit gaat een flame topic worden) :)
Sja, aangezien zowat de hele software branche niet snapt waarom er weer een extra taal nodig is die niets anders doet dan de reeds bestaande, kun je wel de nodige flames verwachten ja.

C# is bedoeld om het software-ontwikkelen makkelijker te maken. Bedoeld zodat mensen die niet zo goed in programmeren zijn toch programma's kunnen schrijven.

Sja, dat gaat natuurlijk ook de andere kant op werken: omdat toekomstige programmeurs niet gedwongen worden om van te voren goed over hun programma na te denken, zullen ze slechtere programmeurs worden.

Kijk, voor de consument doet het er niet toe hoe een programma geschreven is, als 'ie het maar doet. Maar voor een bedrijf is de onderhoudbaarheid toch heel erg belangrijk, en C# is minder onderhoudbaar (ok, misschien net zo onderhoudbaar) als b.v. C++. In het beste geval gaan in de toekomst veel bedrijven veel geld kwijtraken omdat hun software helemaal niet onderhoudbaar blijkt te zijn.

Een goede programmeur hoeft niet tegen zichzelf in bescherming genomen te worden. Een slechte programmeur tegen zichzelf beschermen is dom. Slechte programmeurs moet je beter opleiden of ontslaan. Als je ze aanhoudt gaan ze je geld kosten, en geld verdienen is belang nummer 1 van een bedrijf (anders kun je net zo goed stoppen met je bedrijf en gaan hobbyen :)).

Macbook Pro

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:51 schreef Mr.Nobody het volgende:
a) Code porteren naar een ander platform moeilijk
b) Delphi zelf is IMHO rete onstabiel. Ik wil niet weten wat ik voor afschuwelijke programma's met Delphi heb geprogrammeerd.
c) Koop een willekeurig stukje elektronica. Er zit altijd wel code bij voor C/C++, maar Delphi .....
d) Delphi is relatief nieuw (in vergelijking met de oude -talen). Er is vaak wel C-code beschikbaar en geen pascal.

OOk nog
1) Visual C++ kent ook veel componenten.
2) Er is IMHO veel meer geschreven over C/C++ en voor C/C++
3) Wat is er makkelijker aan Visual C++ dan aan Delphi? Dat vat ik echt niet.

• Birk
Op vrijdag 05 april 2002 16:56 schreef Ceyene het volgende:

Delphi is oorspronkelijk geschreven voor Windows. Keej, met Kylix is het er nu ook voor Linux, maar toch. Het is niet volledig platform onafhankelijk (is niet beschikbaar voor veel platformen) en bovendien heb ik persoonlijk het idee dat het lang niet zo krachtig is als bijvoorbeeld C of C++ (of heb ik dat helemaal faut?).

Dat er veel documentatie bijzit, dat maakt geen verschil. Documentatie vind ik ook op het net, en daar worden die duizenden boeken voor geschreven.
Je keus staat staat dus eigenlijk al vast, waarom vraag je het dan?

Als je alles zelf wil kunnen doen dan moet je beginnen met Asembler heb je totale controle geen overhead en dubbele uren werk...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij wil die gewoon horen dat ie C++ moet kiezen..

En hij gaat z'n gang maar.. C++ is een perfecte taal. Maar voor een beginner zou ik eerder wat anders aanraden. Java blijft krachtig, platformonafhankelijk, maar wel simpeler te leren dan C++.

Voordeel is dat de stap van Java naar C++ erg klein is als je Java eenmaal goed kent.

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Overigens prog ik zelf het volgende:

Diverse dialecten van BASIC
Visual Basic
C
C++
Java
Perl
HTML
Javascript
VBSCRIPT
Pascal
ASM (een stuk of 8 verschillende types processoren)
KSH
Bash

Hmm, en in het verleden ook wel meer gedaan, maar die kan ik me niet meer herinneren :).

Ik ben begonnen met gewoon BASIC en ASM, in de tijd dat ik begon met computers was er niks anders :). Mijn eerste programma'tje was:

10 print "Peter"
20 goto 10

Misschien is dat een goed begin? >:)

edit:

Ik ben 34, maar was 13 toen ik bovenstaand eerste programma'tje schreef: 1981.

Macbook Pro

• Birk
Op vrijdag 05 april 2002 16:58 schreef Bladiebla het volgende:

b) Delphi zelf is IMHO rete onstabiel. Ik wil niet weten wat ik voor afschuwelijke programma's met Delphi heb geprogrammeerd.
c) Koop een willekeurig stukje elektronica. Er zit altijd wel code bij voor C/C++, maar Delphi .....
d) Delphi is relatief nieuw (in vergelijking met de oude -talen). Er is vaak wel C-code beschikbaar en geen pascal.

OOk nog
a) Kylix, ok alleen windows maar dat ligt er net aan waar jet het voor nodig hebt...
b) Ja is jou mening daar kan ik niet tegen argumenteren...
c) C objects zijn ook te gebruiken in Delphi, Kylix
d) Ehm zie c :?

1) www.torry.net
2) Is weer "IMHO"...
3) Precies dus het maakt niet uit ;)

Het ligt eraan wat je met het programma wil maken, dus daarvoor kan je er weinig over zeggen denk ik...

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Java :) Waarom Java :

- Multiplatform
- Niet te moeilijk
- opensource

Waarom niet :

- traag (tenminste, trager)
- er zitten beperkingen in (niet als je JNI gebruikt)

Verder kun je als je eenmaal Java beheerst eenvoudig overstappen naar JSP (serverside scripting) of servlets. Ook kun je met J2EE robuuste enterprise applicaties maken. Mocht je daarna dan toch nog .NET willen programmeren, dan stap je eenvoudig over op C# (of zelfs J#) omdat die taal (bijna) hetzelfde is :)

• Mr.Nobody
  • Niet online

a) mee eens.
b) je geeft zelf de oorzaak :)
c) delphi kan ook activex componenten gebruiken en die zitten er steeds meer bij (ik geef toe: ben een windows gebruiker)
d) waar heb je het over?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Java:
- traag (tenminste, trager)
Valt op zich wel mee.. Vooral als je met GUI shit gaat werken is het retetraag... dus voor gewone applicaties is het niet supergeschikt.

• Creepy
  • Laatst online: 18:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[..]

OOk nog
a: Kan met C++ net zo erg wezen.
b: rete onstabiel? Vindt het nogal meevallen, maar geef eens wat voorbeelden
c: headers omzetten naar Object Pascal is super simpel als je pascal en c allebei kent,
d: Nieuw?? Is gebaseerd op pascal.. dat is toch al redelijk oud. C-code is simpel om te zetten (als je C en pascal allebei kent)
1: Delphi ook
2: het wordt saai, maar omzetten is simpel.
3: Je GUI van je app compleet in elkaar zetten, windows messages worden voor je afgehandelt, events makkelijk toekennen. (tenzij je praat over C++ builder van Borland.. die werkt hetzelfde als Delphi)

Hmm.. wat wil je he.. dat is altijd de vraag.
Platform onafhankelijk? Dan zou ik voor java gaan.
.NET gebeuren? Mijn voorkeur gaat dan uit naar C#.

dit is natuurlijk al gezegd.. maar DE beste taal bestaat niet. Welke taal je kiest is afhankelijk van wat je wil bereiken, en welke taal je het beste ligt.

Ikzelf programmeer veel in Delphi en in C. Heb ook wat java gedaan maar niet al te veel. C++ heb ik mezelf helaas nog te weinig mee bezig gehouden. C# heb ik heel kort ff mee gespeeld, maar helaas ook nog te weinig.
Als IK voor Windows moet ontwikkelen ga ik voor Delphi.
Elk ander O.S. ga ik voor een vorm van C (kylix voor linux is wel grappaig, maar mij nog niet bruikbaar genoeg).
Als ik met 1 code base tig OS'en moet ondersteunen, dan ga ik voor java.
edit:
En net als ik klaar ben met typen zijn er al meer mensne geweest die wat gezegd hebben over a-d en 1-3 :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Och iedereen krijgt de kans weer es zijn ongezouten mening door de strot van 'n ander te duwen. Wat is beter windows of linux? wat is beter amd of intel? Wat is.... :X stop hier toch eens mee mensen...

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 05 april 2002 16:56 schreef RetepV het volgende:

[..]

Sja, aangezien zowat de hele software branche niet snapt waarom er weer een extra taal nodig is die niets anders doet dan de reeds bestaande, kun je wel de nodige flames verwachten ja.

C# is bedoeld om het software-ontwikkelen makkelijker te maken. Bedoeld zodat mensen die niet zo goed in programmeren zijn toch programma's kunnen schrijven.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik programmeer zelf voornamelijk (of eigelijk alleen nog maar) in Java. C# is inwezen de ms versie van Java. Je kunt in Java perfect onderhoudbare code schrijven en er zijn goeie standaarden op het gebied van code onderhoud/verbetering. Als je bv naar refactoring kijkt (het verbeteren van reeds bestaande code) dan is dit voor het java platform uitstekend vorm aan gegeven, en aangezien c# er zoveel op lijkt, komen hier denk ik binnenkort ook wel tools voor. Ik heb nog maar weinig refactor tools gezien voor c++
Sja, dat gaat natuurlijk ook de andere kant op werken: omdat toekomstige programmeurs niet gedwongen worden om van te voren goed over hun programma na te denken, zullen ze slechtere programmeurs worden.
Het feit dat je minder ingewikkeld hoeft te doen maakt het alleen makkelijker om kwalitatief betere software te schrijven omdat je meer tijd hebt om met het echte probleem bezig te gaan, dan met de problemen om het probleem heen. Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens.
Kijk, voor de consument doet het er niet toe hoe een programma geschreven is, als 'ie het maar doet. Maar voor een bedrijf is de onderhoudbaarheid toch heel erg belangrijk, en C# is minder onderhoudbaar (ok, misschien net zo onderhoudbaar) als b.v. C++. In het beste geval gaan in de toekomst veel bedrijven veel geld kwijtraken omdat hun software helemaal niet onderhoudbaar blijkt te zijn.
Als ik c# weer zie als java, dan vind ik dit echt onzin. Ik schrijf volgens mij zeer goed onderhoudbare code. En aangezien C# copy is, zal dit ook voor c# gelden. Maar waar baseer jij dit op?

• Birk
Op vrijdag 05 april 2002 17:12 schreef Yarvieh het volgende:
Och iedereen krijgt de kans weer es zijn ongezouten mening door de strot van 'n ander te duwen. Wat is beter windows of linux? wat is beter amd of intel? Wat is.... :X stop hier toch eens mee mensen...
Zie mijn eerste post in deze topic ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 05 april 2002 17:08 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Valt op zich wel mee.. Vooral als je met GUI shit gaat werken is het retetraag... dus voor gewone applicaties is het niet supergeschikt.
moet je 1.4 proberen en dan deze flag even aanschakelen:
-Dsun.java2d.ddscale=true

dan wordt je native rendering aangeschakeld. Dan loopt het echt behoorlijk stuk sneller.

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 17:12 schreef Yarvieh het volgende:
ongezouten is als je zegt:"dat en dat is waardeloos", in deze discussie worden tenminste nog argumenten genoemt. valt dus wel mee.

verder ben ik het er mee eens dat je voor verschillende programma's verschillend tools gebruikt. waarom c++ als je in VB/delphi het zo in elkaar knutselt?

ik ben van mening dat je het beste gewoon makkelijk kun beginnen. ik ben begonnen op m'n c16, totdat ie vol zat :) daarna msx basic, gwbasic, qbasic, pascal en als laaste delphi. voor de programma's die ik maak voor mijn gevoel de juiste. voor hetzelfde geval was het vb geworden, maar ja soms lopen dingen zoals ze lopen.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik zeggen C/C++.Maar zou als zovelen al zeiden...wat wil je ermee ?En wil je een nieuwe taal leren of wil je leren programmeren? Als je wil leren programmeren op zich is inderdaad Java een goede keuze.De syntax is vrij makkelijk te leren,het is cross-platform en er zijn vrij veel goede boeken over te krijgen.Waarom dan persoonlijk C/C++ ?Alleen maar omdat voor wat ik programmeer C en C++ het beste werkt en omdat gewoon de eerste talen waren die ik leerde.En omdat je meer controle hebt over wat er precies gebeurd itt bv.Visual Basic.Ooh en natuurlijk is het goed voor je ego als je talen kent die andere mensen 'moeilijk' , 'lastig' en of 'ingewikkeld' vinden :)

En ja inderdaad...ik ben een zielige mud-verslaafde...

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 17:11 schreef Creepy het volgende:

[..]

a: Kan met C++ net zo erg wezen.
Nog nooit problemen gehad met C++ code porteren (tenzij je doelt op platformspecifieke dingen zoals die te maken hebben met je GUI, maar dat hou je altijd)
b: rete onstabiel? Vindt het nogal meevallen, maar geef eens wat voorbeelden
Ik zal waarschijnlijk wat fout doen, maar als ik Delphi programma's probeer te compileren crasht soms mijn hele computer. Dat heb ik nooit met C gehad. Maar ja, misschien ligt het aan mijn gekke toepassingen, dat weet ik niet.[i]
c: headers omzetten naar Object Pascal is super simpel als je pascal en c allebei kent,
Het kost je wel werk, hoe weinig dan ook. Waarom zou je je dit werk niet besparen?
d: Nieuw?? Is gebaseerd op pascal.. dat is toch al redelijk oud. C-code is simpel om te zetten (als je C en pascal allebei kent)
Pascal is i.d.d. knallend oud. In mijn werkomgeveing (ziekenhuis) is er wel altijd c code bescikbaar, nooit pascal. Misschien toeval, weet ik niet. Omzetten kost tijd!
1: Delphi ook
er werd geclaimd dat er voor delphi méér beschikbaar zou zijn en dat dit daarom een reden was om niet voor c te kiezen.
2: het wordt saai, maar omzetten is simpel.
het blijft saai, maar kost nog altijd tijd, dus moet je proberen te voorkomen.
3: Je GUI van je app compleet in elkaar zetten, windows messages worden voor je afgehandelt, events makkelijk toekennen. (tenzij je praat over C++ builder van Borland.. die werkt hetzelfde als Delphi)
Ja daar doelde ik idd op. Ik vond dit eigenlijk wel vanzelfsprekend.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Persoonlijk zou ik zeggen, deze discussie hebben wel al vaker gehad. Advies blijft altijd hetzelfde, resultaat van de thread blijft ook altijd hetzelfde.

uiteindelijk wat met de thread gebeurd is ook elke keer hetzelfde.

Dus hier komt ie.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.