Pak'em beet 10 jaar van nu....
Gezien met de technologische veranderingen/verbeteringen
Loop ik straks met mijn pda/telefoon/icq/gps/gprs/webcam door een amsterdamse straat en ik zie een misdaad gepleegt worden.
Dan heb ik als burger de mogelijkheid om die misdaad
optenemen en die direct uit tezenden naar bijvoorbeeld mijn pda-icqlijst, of naar de PDA van de politie.
De politie kan dan direct zien waar ik ben en weet dus ook waar de misdaad heeft plaatsgevonden (Gps) (kan natuurlijk ook anoniem deze video+gps data versturen)
Maar persoonlijke gesprekken zijn dan ook niet veilig meer want die kunnen ook zomaar opgenomen worden en uitgezonden worden.
Mondelinge contrakten etc zijn dan ook bikkelhard.
Roddelen over andermans rug zou ik ook heel erg mee gaan oppassen etc.
Alles en iedereen kan zich dan super gecontrolleerd gaan voelen. (1984 gevoel)
Zijn we dan opweg naar een klik maatschappij?
en zo ja wat zullen dan de gevolgen hiervan zijn ...
Of omdat we weten dat alles opgenomen kan worden+uitgezonden gaan we ons dan als mensen dan beter/voorbeeldiger gedragen.
Nog een vraag, Zou de kwaliteit van de media hiermee verbeteren (ik bedoel zouden ze objectiver hierdoor worden)
Hoe denken jullie er over.
Gezien met de technologische veranderingen/verbeteringen
Loop ik straks met mijn pda/telefoon/icq/gps/gprs/webcam door een amsterdamse straat en ik zie een misdaad gepleegt worden.
Dan heb ik als burger de mogelijkheid om die misdaad
optenemen en die direct uit tezenden naar bijvoorbeeld mijn pda-icqlijst, of naar de PDA van de politie.
De politie kan dan direct zien waar ik ben en weet dus ook waar de misdaad heeft plaatsgevonden (Gps) (kan natuurlijk ook anoniem deze video+gps data versturen)
Maar persoonlijke gesprekken zijn dan ook niet veilig meer want die kunnen ook zomaar opgenomen worden en uitgezonden worden.
Mondelinge contrakten etc zijn dan ook bikkelhard.
Roddelen over andermans rug zou ik ook heel erg mee gaan oppassen etc.
Alles en iedereen kan zich dan super gecontrolleerd gaan voelen. (1984 gevoel)
Zijn we dan opweg naar een klik maatschappij?
en zo ja wat zullen dan de gevolgen hiervan zijn ...
Of omdat we weten dat alles opgenomen kan worden+uitgezonden gaan we ons dan als mensen dan beter/voorbeeldiger gedragen.
Nog een vraag, Zou de kwaliteit van de media hiermee verbeteren (ik bedoel zouden ze objectiver hierdoor worden)
Hoe denken jullie er over.