Asus P4B266, de ene na de andere valt uit!

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
We zitten hier op een technische dienst. We hebben vele PC's gebouwd met P4B266 borden van Asus. Deze zijn ingebouwd in Enlight-kasten en nieuwe A-Open kasten, allebei uitgevoerd met P4-voedingen en die speciale extra 12v stekkers. Als geheugen wordt DDR Apacer en DDR Trancend gebruikt.

Het probleem is als volgt: Vele PC's vallen na uitlevering zomaar uit en zijn daarna ook niet meer aan te krijgen. Het ledje (groen) op het mainboard brandt wel nog, maar er is geen activiteit meer, dus borden zijn DOOD.

Na reparatie op de TD vallen tevens borden uit vlak na de inbouw. Er wordt geen kortsluiting veroorzaakt en alles wordt naar behoren aangesloten.

De vraag is: Kent iemand dit probleem. Bij Asus weten ze niks van bugs in het mainboard en sturen ons nutteloze bios-updates, welke naar mijn mening niks te maken (mogen) hebben met de primaire wering van het moederbord (dus het aanzetten). Het ging om 60 uitgeleverde PC's en tot nu toe al 12 defecte borden.

Kan dit een slechte partij borden zijn of kent iemand dit fatale probleem??? Bij voorbaat dank!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
Iemand bekend met dit probleem, want binnen 3 werkdagen moeten er beslissingen worden genomen over de uitlevering...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Heb dit wel ervaren met de p2bf serie's van asus

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Probeer hetzelfde nog eens met een andere voeding op een bord waar je wel en op een bord waar je tot nu toe geen problemen mee had. Ik gok een beetje op voeding.

Meh ...

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

werk zelf ook bij een PC bedrijf, zelfde probleem
de bug is wel degelijk bij asus bekend :) maar dat geven ze niet toe

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
hmmm veel P4B266's voorbij zien komen, het probleem nog niet geconstateerd, misschien is het een combinatieprobleem met bepaalde andere hardware? nog geen 1 exemplaar van terug gezien hier in iedergeval.

Verwijderd

Ik heb hier het zelfde gehad ligt aan de a-open voeding. ik heb met 1 voeding een p4b-266 p4t-e, en een tusl2-c opgeblazen.

A-open midi tower voedingen.. is gewoon een fout in de voeding. alles binnen een dag.

Gelukkig had ik maar 3 van die kasten. Ik heb 3 voedingen vervangen en die oude terug gestuurd. Maar ik schijn de eenigste te zijn die dit probleem heeft binnen al onze filialen. Blij te horen dat iemand anders dit ook heeft.

Alles gaat goed tot je ze uitzet.. en dan gaan ze nooit meer aan.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

Nessuno

io sono nessuno

Ben het probleem nog niet tegen gekomen

en heb toch al een xx aantal van die bordjes ingebouwd
wat ik wel veel mee maak is dat idd vaak de voeding rot is van aopen

Na rose e cient spin

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Ben het alleen bij de P4T-E nog tegengekomen en na een BIOS upgrade (1004 naar 1005) was het probleem verholpen.
In mijn geval dus brakke BIOS.
Misschien dus een slechte serie met een brakke BIOS.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Voor wat het waard is: mijn P4B266-E (en die van een maat) draait als een trein. Voeding is een 400 Watt Antec.
Deze heeft ook een P4-voeding.

FF voor de zekerheid: je sluit toch niet toevallig de P4-stekker en de EZ-plug aan he? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 18:34 schreef changethislater het volgende:
Ik heb hier het zelfde gehad ligt aan de a-open voeding. ik heb met 1 voeding een p4b-266 p4t-e, en een tusl2-c opgeblazen.

A-open midi tower voedingen.. is gewoon een fout in de voeding. alles binnen een dag.

Gelukkig had ik maar 3 van die kasten. Ik heb 3 voedingen vervangen en die oude terug gestuurd. Maar ik schijn de eenigste te zijn die dit probleem heeft binnen al onze filialen. Blij te horen dat iemand anders dit ook heeft.

Alles gaat goed tot je ze uitzet.. en dan gaan ze nooit meer aan.
hmmm... es ff in de gaten houden dan, thanks voor de tip, mocht er een dood asus bordje binnenkomen, dan is 't in iedergeval ff verstandig om te controleren of de klant een a-open voeding heeft dus. thnx!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 00:08 schreef Campos het volgende:

[..]

hmmm... es ff in de gaten houden dan, thanks voor de tip, mocht er een dood asus bordje binnenkomen, dan is 't in iedergeval ff verstandig om te controleren of de klant een a-open voeding heeft dus. thnx!
Het is gewoon met een bepaalde serie voedingen, denk ik..
De kasten die ik nu heb zijn gewoon weer 100% te vertrouwen.

Maar blijft mega vaag.

• Twarp

Twarp

just grin...

Op maandag 08 april 2002 23:14 schreef Tachyon het volgende:
FF voor de zekerheid: je sluit toch niet toevallig de P4-stekker en de EZ-plug aan he? ;)
Leg eens uit? heb em wel zien zitten maar niet aangesloten, ben benieuwd wat de reden is...

Meh ...

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

...allebei uitgevoerd met P4-voedingen en die speciale extra 12v stekkers.
Dit bedoelde ik eigenlijk: je hebt het over P4-voedingen en extra 12v stekkers.
Da's dus dubbel-op: een P4-voeding heeft al een 12v stekker (vierkant) en dus geen extra 12v stekker (molex, 4 pinnetjes naast elkaar).

De EZ-plug is bedoeld voor PC's zonder P4-voeding.
Je moet dus niet en de P4-stekker en de EZ-plug aansluiten als je een P4-voeding gebruikt. Het is de een of de ander, niet allebei... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Twarp

Twarp

just grin...

Op dinsdag 09 april 2002 13:31 schreef Tachyon het volgende:

[..]

De EZ-plug is bedoeld voor PC's zonder P4-voeding.
Je moet dus niet en de P4-stekker en de EZ-plug aansluiten als je een P4-voeding gebruikt. Het is de een of de ander, niet allebei... ;)
Kan het kwaad dan? Er staat namelijk niets over in de documentatie.

Meh ...

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Het lijkt me dat het wel kwaad kan.
Ik ga het iig niet uittesten!

Overigens heb ik nu een paar pc's die niet aanwillen na een tijdje uitgestaan te hebben.
FF de stekker eruit en dan wilt ie wel, maar geen beeld.
ff helemaal uit en weer aan en dan pas beeld.

Volgens mij gebeurt het bovenstaande nadat ie in standby is gegaan.
Pagina: 1