zouden jullie mij kunnen helpen.
Ik gebruik deze eerste code om een txt file te selecteren.
En de 2e code om hem te bewerken en op te slaan.
De 2e code werkt perfect zolang ik een vaste bestandsnaam gebruik. byv. test.txt hij opent en schijft het dan perfect weg.
maar zodra ik $file gebruik gaat het mis bij het submitten. hij geeft dan deze error
Warning: fopen("","w") - No error in c:\phpdev3\www\pcsocket\test.php on line 5
Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\phpdev3\www\pcsocket\test.php on line 6
hier even de codes
code 1: index.php
code2: test.php
het zal hoop ik een heel klein foutje zijn maar ik kan hem niet vinden
Ik gebruik deze eerste code om een txt file te selecteren.
En de 2e code om hem te bewerken en op te slaan.
De 2e code werkt perfect zolang ik een vaste bestandsnaam gebruik. byv. test.txt hij opent en schijft het dan perfect weg.
maar zodra ik $file gebruik gaat het mis bij het submitten. hij geeft dan deze error
Warning: fopen("","w") - No error in c:\phpdev3\www\pcsocket\test.php on line 5
Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\phpdev3\www\pcsocket\test.php on line 6
hier even de codes
code 1: index.php
PHP:
1
| <?if($Submit) {header("location:test.php?file=txtfiles/$zoekfile");exit();} else {print"<form method=post><select name=zoekfile>";if (!$dir) { }$rep=opendir(txtfiles);while ($file = readdir($rep)) { if($file != '..' && $file !='.' && $file !=''){ if (is_dir($file)){ echo ""; } else { echo "<option value=$file>$file</option>"; } }}closedir($rep);clearstatcache();print"</select><input type=Submit name=Submit value=Submit></form>";}?> |
code2: test.php
PHP:
1
| <? if ($submit) { $fp = fopen("$file", "w"); fwrite($fp, stripslashes($newdata)); fclose($fp); } $fp = fopen("$file", "r"); while (!feof($fp)) { $data .= fgets($fp, 4096); } fclose($fp); ?> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <form action="<? print $PHP_SELF; ?>" method="post"> <textarea name="newdata" rows="10" cols="40"> <? print $data; ?> </textarea> <br><br><input type="submit" name="submit" value="Submit"> </form> </body> </html>?> |
het zal hoop ik een heel klein foutje zijn maar ik kan hem niet vinden
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)