Toon posts:

Schakeling Status DeurSchakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een al dan niet bestaande schakeling.
Dit moet gebeuren: Als een deur opengaat moet de schakeling een hoog/laag signaal geven naar de seriele poort, en als de deur dicht is uiteraard omgekeerd.

Het programmeren zal niet zo'n probleem zijn, maar weet iemand waar zoiets dergelijks te koop is?

Deurschakelaar of infra rood detector.
Rara, wie helpt? ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dude, dat is gewoon een simpel drukknopje, software kun je jatten van zo'n com-control gozer.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:10 schreef sebastius het volgende:
Dude, dat is gewoon een simpel drukknopje, software kun je jatten van zo'n com-control gozer.
Oke, daar had ik dus weer helemaal niets aan....
Het gaat me echt om de elektronica, dus dat het circuit onderbroken wordt en dus een hoog signaal naar de seriële poort gestuurd wordt. Is er zo'n apparaatje op de markt? Vast wel ;)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:22 schreef C-quence het volgende:

[..]

Het gaat me echt om de elektronica, dus dat het circuit onderbroken wordt en dus een hoog signaal naar de seriële poort gestuurd wordt. Is er zo'n apparaatje op de markt? Vast wel ;)
1 of ander domoticasysteem meebie maar dan simpeler?
waarvoor wi je dit gebruiken?
kamer beveiligen tegen je ouders? ;)
of is het bedoeld voor het hele huis?

Verwijderd

Topicstarter
[kicker-de-kick-kick] ;)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Op vrijdag 05 april 2002 16:22 schreef C-quence het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds een knopje hoor. Er zijn knopjes in de handel die, 'als ze niet ingedrukt zijn' wel geleiden en omgekeerd (denk aan het knopje in de koelkast voor het lampje)..

Eventueel kun je ook een 'normaal knopje' gebruiken en dan via een logische invertor het signaal 'omdraaien' (1 wordt 0 en vv.)

Als dit niet is wat je bedoelt, schrijf dan even wat je EXACT bedoelt. Voordat ik een schakeling ga neerschrijven waar je niks aan hebt

Verwijderd

Velleman heeft daar een heel mooi kitje voor, deze moet je dan enkel aan je seriele poort hangen en een LM7805 er tussen is ook wel een goed idee, zodat de spanning die naar je seriele poort gaan niet boven de 5 volt uitkomt :)
Pagina: 1