Toon posts:

goeie en slechte TFT`s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je hoort vaak verhalen dat de eerste TFT`s niet zo best zijn en de nieuwere modellen beter geworden zijn.

sinds wanneer zijn ze eigenlijk beter geworden?

ik heb bijvoorbeeld zelf een compaq 17" TFT van fabricage datum april 2001. heb ik dan al eentje van de nieuwe generatie TFT`s of niet ??

Verwijderd

klopt r zit veel verschil in de qualiteit van die dingen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik heb zelf een sony TFT staan. was niet goedkoop, en heb er heel lang naar zitten kijken (specs enzo) en zitten vergelijken.
Maar die goedkope dingen hebben vaak een hele hoge responstime, deze niet, en dat zie je direct.
maar je ziet zo of die goed of slecht is.
bij de computerwinkel werken ze met een hercules scherm, die is echt stukken minder dan deze Sony (maar kost ook 250 minder).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:28 schreef Terw_Dan het volgende:
ik heb zelf een sony TFT staan. was niet goedkoop, en heb er heel lang naar zitten kijken (specs enzo) en zitten vergelijken.
Maar die goedkope dingen hebben vaak een hele hoge responstime, deze niet, en dat zie je direct.
bij de computerwinkel werken ze met een hercules scherm, die is echt stukken minder dan deze Sony (maar kost ook 250 minder).
ik zeg al, ik zou niet weten of ik een van de betere heb of niet.... ik stel niet zoveel eisen aan een scherm omdat ik geen games speel enzo....

maar vanaf welk bouwjaar zijn ze eigenlijk beter geworden of is dat per merk ook weer verschillend natuurlijk.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

ik denk dat je zoiezo al een van de betere hebt ja, ik heb de TFT van terw_dan gezien ennuh HIJS VET, maar wat een goed "eikpunt" is naar mijn mening is gewoon of JIJ je TFT fijn vind kijken.
Hij is zo te zien best nog jong dus ik denk dat je toch best een goede hebt hoor, IK zou hem wel willen hebben iig :9~

To be determined...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> VB :).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 17:30 schreef MaNdM het volgende:
ik denk dat je zoiezo al een van de betere hebt ja, ik heb de TFT van terw_dan gezien ennuh HIJS VET, maar wat een goed "eikpunt" is naar mijn mening is gewoon of JIJ je TFT fijn vind kijken.
Hij is zo te zien best nog jong dus ik denk dat je toch best een goede hebt hoor, IK zou hem wel willen hebben iig :9~
ja hoor, ik ben dik tevreden met mijn 17" TFT. ik had eerst een 15" zonder merk en die was wat waziger en als de achtergrond zwart was zag je een beetje vlekken.

nu geen last meer van maarja het prijsverschil tussen een merkloze 15" TFT en een compaq 17" TFT voel je toch ook wel hoor. best wel eigenlijk :'(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 05 april 2002 16:28 schreef Terw_Dan het volgende:
En dat met een panel van LG/PHILIPS met een responsetime van 45ms. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 06 april 2002 01:14 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

En dat met een panel van LG/PHILIPS met een responsetime van 45ms. >:)
ehhh, response time van 25ms.
Op vrijdag 05 april 2002 16:58 schreef riesje het volgende:

[..]

ik zeg al, ik zou niet weten of ik een van de betere heb of niet.... ik stel niet zoveel eisen aan een scherm omdat ik geen games speel enzo....

maar vanaf welk bouwjaar zijn ze eigenlijk beter geworden of is dat per merk ook weer verschillend natuurlijk.
Die Hercules schermen zijn ook van dit jaar, maar stukken minder in kwaliteit.
De NEC schermpjes die ik gezien heb van 2 jaar terug waren ook wel redelijk :9~
Het gaat niet enkel om het bouwjaar, hoewel de nieuwe TFTs er natuurlijk wel beter uit zien dan die van een jaar of 5 geleden.
Enige vervelende van die Sony is dat hij inmiddels 100 euro goedkoper is geworden :( (maarja, nog langer naar die Targa en mijn eyesight was voor altijd beschadigd :P ;)

• ReseT
  • Niet online
Welke sony scherm heb je dan?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Het is niet zo dat tft plots beter worden. Ze evolueren constant verder. Jouw scherm van 2001 is een goed scherm maar een nieuw scherm (wel van dezelfde prijsklasse natuurlijk) zal iets beter zijn.

Ze hebben niets spectaculair nieuw uitgevonden. Het zijn nog steeds de technieken van vorig jaar die ze steeds beter uitwerken (MVA, a-SI).

Ook wordt er steeds meer gebruik gemaakt van DVI-I en DVI-D (meestal zelfs 2 aansluitingen), de schermen en de rand rond de schermen worden ook steeds dunner en zo blijven ze constant bezig de schermen te verbeteren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 06 april 2002 09:48 schreef ReseT het volgende:
Welke sony scherm heb je dan?
de SDM S51

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zag daarstraks een NEC 1850-E (18.1") voor € 1049,- bij de Mediamarkt. Volgens mij is dat een hele goede TFT voor die prijs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zaterdag 06 april 2002 16:14 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

de SDM S51
En ze adverteren inderdaad met 25ms, maar omdat er echt een LG/PHILIPS panel inzit, heb je dus echt een responsetime van 40-45ms en geen 25ms zoals geadverteerd wordt door SONY.
Ze zullen wel weer eens alleen de fall to rise time hebben opgegeven inplaats van de totale responsetime.
Als je dit niet geloofd, dan moet je nog maar eens bij tomshardware kijken. Die heeft al die schermen open gehad en de panel typen erbij geschreven. Ook hebben ze de responsetijd van verschillende schermen getest met de opgegeven waarden van de fabrikanten. Klopt dus niet veel van.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 06 april 2002 16:55 schreef Abbadon het volgende:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zag daarstraks een NEC 1850-E (18.1") voor € 1049,- bij de Mediamarkt. Volgens mij is dat een hele goede TFT voor die prijs :)
Necs zijn om te :9~

• windancer
  • Laatst online: 18-08 22:36
Ik heb hier een SGI 1600sw staan welke al geintroduceerd is in 1999. Desondanks heb ik nog geen beter scherm gezien, crt of tft.
Pagina: 1